Карина Караиванова, КФН: Ще направим промени в бонус-малус

Лошият имидж на автомобила ще се прехвърля на шофьори

„Ако трябва, ще излезем с промени в системата „бонус-малус“. Искам да ви уверя, че по никакъв начин нямаме намерение да въвеждаме система, която да засегне българските шофьори, а да дисциплинира недобросъвестните водачи." Това заяви шефът на Комисията за финансов надзор (КФН), която организира общественото обсъждане на Наредбата, с която се въвежда системата.

По думите й в момента се изгражда информационна платформа между МВР и Гаранционния фонд. Без нея системата не може да заработи. Общественото обсъждане приключва на 6 декември, допълниха от комисията.

Eдна от промените, които обмислят, разрешава въпроса с лошото минало на колата. "Проблемът с продажбата на автомобилите и наследяването на малус класове с "Гражданска отговорност" може да се разреши, като бъдат вписани всички лица, които могат да управляват автомобила. Тогава колата ще бъде освободена от тежести", коментира Караиванова. На въпрос кога очакваме системата да влезе в сила, тя отгвори, че а нужни още промени в Кодекса по застраховане и Закона за движение по пътищата, а това ще удължи въвеждането на "бонус-малус".

„Консултантът по проекта „Ърнст и Янг“ е съобразил всичко със законите ни за движение по пътищата в страната, а системата я е изготвил на базата на данни от МВР и КАТ за катастрофите в страната в периода 2015-2017 г.“, каза Караиванова.

На обсъждането присъстват експерти икономисти, представителите на транспортното министерство, МВР, Гаранционен фонд, Автомобилна администрация.

Другото предложение, което бе обсъдено, е да се повиши прагът на превишение на скоростта, който води до малус класове на шофьорите - от 10 на 20 километра .

Проблем остава и шофирането на служебни автомобили, тъй като делът на катастрофите с тях е цели 40%.

Очаквайте подробности.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България