Комисията за защита на потребителите в партньорство с Телелинк, Майкрософт и IBM проведе събитие на тема „Защита на личните данни и поверителност. Подготвена ли е вашата организация?“ днес.
С приемането на Общия регламент за защита на личните данни (GDPR) - най-голямата реформа на регулациите в сектора от 1995 година насам, Европейската комисия унифицира регулаторната защита на личните данни в целия Европейски съюз.
Венцислав Караджов, председател на Комисия за защита на личните данни, заяви, че едва 15% от компаниите в страната имат готовност да въведат Регламента, който влиза в сила през идния месец, съобщиха от комисията.
Петър Кирков, директор Управление на риска, Телелинк Бизнес Сървисис, заяви, че голяма част от организациите не знаят какви лични данни обработват, как и къде ги съхраняват, както и за колко време, въпреки че голяма част от новите изисквания, залегнали в GDPR, са част и от сега действащия Закон за защита на личните данни. „Често компаниите събират и пазят лични данни, които дори не са им необходими“, допълни той.
По време на събитието представители на бизнеса и институциите, които въвеждането на Регламента касае най-пряко, имаха възможност да получат информация от страна на КЗЛД за предстоящите промени в регулаторната рамка и тенденциите в защитата на личните данни и поверителността. Водещи експерти внесоха яснота къде е мястото на дигиталната трансформация за всеки един бизнес или държавна структура и как трябва да бъде подготвена една организация както от технологична, така и от юридическа гледна точка.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш