Делът на китайските марки на руския пазар на нови автомобили към края на 2024 г. е 68%. Това каза Артьом Соколов, ръководител на екипа от анализатори на търговския блок Avito Auto, пред "Ведомости“.
Руските марки представляват 22% от продажбите на на й-известната руска онлайн платформа. От Avito Auto смятат стабилизирането на китайските марки за една от основните тенденции на пазара на нови автомобили в Русия.
Според аналитичната агенция Autostat, първо място сред продажбите на нови автомобили заема руската марка Lada - за последните 10 месеца нейният дял е 27,25%. Топ 10 на най-продаваните марки включва седем китайски марки, сред който Haval (12,08%), Chery (10,07%), Geely (9,8%).
Според Соколов руският автомобилен пазар показва стабилен растеж. Според Autostat продажбите на нови автомобили през последните 10 месеца на годината са се увеличили с 59,8%.
В сегмента на употребяваните автомобили предлагането на Avito Auto нараства с 35% спрямо октомври миналата година, като 22% от предлагането идва от дилъри.
Сред употребяваните автомобили делът на китайските марки е 5%, на руските - 25%, а лидери са производителите от Япония (21%), Германия (17%) и Южна Корея (15%), отбелязва Avito Auto. Autostat пък отчита, че продажбите на употребявани автомобили през посочения период са се увеличили само с 3,6%. Основните марки включват Lada, Toyota, Kia и Hyundai.
В началото на октомври вицепрезидентът по продажбите и маркетинга на "АвтоВАЗ" Дмитрий Костромин заяви , че 89% от средствата, които руснаците харчат за закупуване на нови автомобили, отиват в Китай.
„Ако измервате пазара в пари, днес делът на Lada е едва 11%. С други думи, само 11% от парите, които руснаците харчат за закупуване на нови автомобили, остават в руската икономика. Почти всички останали средства се отмиват от Русия в Китай, където се намират центровете за формиране на добавена стойност. В идеалния случай всичко трябва да е точно обратното“, каза той.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш