Вторият сезон на поредицата „Игри на калмари“ вече е по екраните, а сценаристът и режисьорът Хуанг Донг-хиук каза, че е станал безразличен към екстремното насилие, показано в поредицата.
Първият сезон на антиутопичната южнокорейска драма беше феномен по време на локдауна и се превърна в най-гледания нов сериал в историята на Netflix. Режисьорът влезе и в историята на „Еми“ като първия азиатец, спечелил наградата за режисиране на драматичен сериал.
С премиерата на втория сезон, Хуанг каза пред Sky News: „За някои сцени, като тези с изваждането на органи в първия сезон, си мисля, че ако не бях аз този които ги е измислил, сигурно щях да си затварям очите докато вървят на екрана. Но като творец трябва да визуализирам това, което съм създал и написал. Предполагам, че съм малко обръгнал по някакъв начин, но мога да кажа, че не съм от хората, които лесно гледат такива откровени сцени.“
Първоначално написан като филмов сценарий през 2008 г., "Игри на калмари" беше отхвърлен от редица южнокорейски продуцентски компании, преди да бъде взет от Netflix десет години по-късно като част от стратегията за разширяване на чуждестранното програмиране.
„Показаното насилие в този сериал е по-скоро алегорично. Опитвам се да покажа насилствените начини, по които обществото третира губещите в състезание, не толкова физическо насилие, а начините, по които ги тласка към дъното самото обществото, обричайки ги на бедност. Тези, които са елиминирани, или тези, които губят в състезанието, ги чака живот, изпълнен с болка и аз се опитах да изразя това“, обясни режисьорът.
Хуанг добави, че поредицата е по-малко насилствена от истинското криминално съдържание – жанр, който също изпита експлозивна популярност по време на локдауна и в който Netflix е особено добър.
„Създадох този сериал с желанието да го покажа като мигновена смърт, защото е под формата на игра. Струва ми се, че е по-малко насилствен от някои форми на насилие, показвани в други типове съдържание, като например сериали, базирани на истинско престъпление“, каза още южнокорейският режисьор.
С фокус върху богатството и социалния статус, поредицата точно определя стойността на един човешки живот - 100 милиона южнокорейски вона (около 66 хиляди евро) се добавят към наградния фонд след смъртта на всеки участник, докато потенциалната голяма награда е 45,6 милиарда южнокорейски вона на финала.
Сценарият за сериала беше готов още през 2009 г., но никой не вярваше в успеха му. Корейските режисьори възприеха сюжета като много жесток и кървав и не посмяха да го пуснат в обръщение. Но Хуанг Донг-хиуг не се отказа и не спя да работи върху него в продължение на 13 дълги години, докато Netflix, известен със своите ярки и смели филми, не дойде на корейския медиен пазар.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш