Коста Стоянов:  Половинвековното строителство на АМ „Хемус“ е един от най-срамните анти-рекорди в нашата история

Половин век българите чакат да бъде изградена АМ „Хемус“. 50 години държавата не може да завърши един критично важен за развитието на страната ни проект. Ако “Възраждане” получи доверието на варненци и започне да управялява страната, АМ "Хемус" ще бъде довършена за един мандат, защото е основен приоритет в нашата програма за управление на страната. Това заяви пред граждани кандидатът за народен представител от листата на "Възраждане" в 3 МИР – Варна инж. Коста Стоянов. Той припомни, че на  4 октомври 2024 година се отбелязват 50 години от първата копка за изграждането на АМ „Хемус“. Към днешна дата обаче дори не е изградено половината трасе на магистралата. Изпълнени са само 191 км, а остават да бъдат построени още 222 км. 

„Със сигурност половинвековното строителство на „Хемус“ е един от най-срамните анти-рекорди в нашата история. 

Нещо повече, преди пет години бяха отпуснати авансови плащания в размер на над 1 млрд. лева, с които уж е трябвало да се покрият разходите по строителните материали, но тяхната липса показва, че тези пари не са отишли по предназначение, а в джобовете на политици и олигарси. На основа подписаните анекси към договорите, тяхната стойност е значително увеличена за всеки един от участъците по магистралата и въпреки това няма строителство, както и няма подведени под отговорност.“, категоричен бе инж. Стоянов.

Той посочи, че без АМ "Хемус" Северна България замира. 

„Тя е от изключителна важност за изоставащия район на Северна България. Със завършването на магистралата се очаква повишение на БВП, покачване на инвестициите в районите около магистралата и поне частично наваксване на изоставането от Южна България. В момента съотношението на живущите в Северна България към живущите в южната част на страна ни е 1:2. По официални данни Южна България е и значително по-богата от Севера.

Освен това, връзката на АМ "Хемус" със скоростния път Видин – Ботевград ще отвори по-големи възможности за българския бизнес в посока Западна Европа. Ще даде възможности и за развитие на пристанище Варна, което в момента е изместено като стратегическо за Черно море от пристанището в Констанца.“, каза още кандидатът за народен представител от “Възраждане”. 

Той отбеляза, че липсата на такава важна пътна артерия като АМ "Хемус" понижава интереса за инвестиции в региона, води до интензивни процеси на обезлюдяване, емиграция и засилва демографската криза. 

„Време е управляващите да осъзнаят значението на изградената и поддържана инфраструктура за развитието на икономиката и бизнеса, които да генерират по-високо заплащане. Необходимо е да започнем работа в името на хората, а не в името на партийните интереси. 

АМ "Хемус" е пример за политически експеримент. Ако “Възраждане” управлява България, АМ "Хемус" ще бъде довършена за един мандат, защото е основен приоритет в нашата програма за управление на страната.

Затова ние от “Възраждане” казваме: Стига експерименти! Време е за Възраждане! На 27-ми октомври гласувайте с номер 12 за просперираща България с развита икономика и модерна инфраструктура!“, каза в заключение инж. Коста Стоянов.

Инж. Коста Стоянов е магистър по „Промишлено и гражданско строителство” от УАСГ – София, магистър по спортен мениджмънт от НСА – София. Народен представител  от 48 и 49 и 50  Народно събрание. В последното е бил председател на Комисията по въпросите на младежта и спорта и член на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление.

Може да дадете доверието си на инж. Коста Стоянов с номер 102 в листата на “Възраждане” с номер 12 в бюлетината.

Купуването и продаването на гласове е престъпление!

Следете Trud News вече и в Telegram
Избори 2024. Платено съдържание. Купуването и продаването на гласове е престъпление.

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Политика