Секс хищниците в шоубизнеса трябва да бъдат наказани
Не може всичко да е фантастика и комикси
Дейвид Линч ме откри за голямото кино
Самопризнанието носи свобода
Неповторимата Наоми Уотс планира силно завръщане през 2025 с два нови филма и два нови сериала, които и българската публика очаква. Нейните почитатели ще могат да я гледат в заглавия като „Домакинята“ и „Хармония“, а в края на 2024 тя се изяви и в новата версия на еротичната класика „Емануела“. Родена в Англия, израснала в Австралия, прочула се в Америка – Наоми се прочу по цялата планета роли в блокбастър хитове като „Кинг Конг” и „Пръстенът”. Актрисата съчетава комерсиалния блясък на студийната система с престижа на независимото кино. Наоми Уотс се доказа като топ актриса с изявите си в страхотни произведения като „Източни обещания”, „Бърдмен” и „Мълхоланд Драйв”. В последните години тя премина в света на престижните телевизионни продукции с роли в специалния трети сезон на легендарния сюрреалистичен ефирен мегахит от 90-те „Туин Пийкс” и поредицата на „Джипси”. Наоми има две номинации за „Оскар“ и повече от 60 награди за своите роли в киното и телевизията.
- Наоми, вие открито говорите за женски проблеми през личния си опит. Проблеми, които смятате за табу в медиите. Каква беше реакцията на публиката след вашите откровения? Все пак хората са свикнали да ви възприемат в образа на филмова звезда.
- Така е. Смятам, че е важно и хората могат да го оценят като човешко общуване. Преминах през менопауза преди да навърша 40 години. Преминаването през менопаузата на толкова млада възраст не беше лесно, особено във време, когато имаше толкова малко информация за това. Промени в настроението, нощно изпотяване, мигрена. Преминаването през това пътуване ме доведе до по-дълбоко разбиране на себе си, преодолях го, чувствайки се по-автентична. Голямата свобода дойде след самопризнаването. Всички ми казваха, че жените в менопауза са отхвърлени, но в същото време тази мисъл се превърна в моя мотивация да стана по-автентична, по-себе си, да се отдалеча от невидимата стена, признавайки пред себе си, това което може би всеки може да се досети.
- Има ли в киното добри примери за третиране на тази тема?
- Менопаузата не е адекватно изобразена на филмовите екрани и аз бих искала да коригирам това. Този период се обсъжда във филмите чрез странични коментари, въпреки че менопаузата се отнася до значителна част от живота на жената. Защо да не си струва да създаваш филмови истории по тази тема? Толкова много неща могат да се случат в живота на една жена през това време: пораснали деца, които напускат дома, грижи за възрастни родители, развод, промяна на кариерата, връщане на работа. Всичко това е отличен материал за филмова история.
- Прочутият режисьор Дейвид Линч ви откри за голямото кино с шедьовъра „Мълхоланд Драйв“ преди повече от две десетилетия. Как се работи с ексцентричен автор и жива легенда като Линч.
- Убедена съм, че моята кариера може да се раздели на две част – преди „Мълхоланд Драйв“ и след „Мълхоланд Драйв“. Определено след този филм аз получих възможността да се реализирам като актриса и да избирам своите проекти. Отделно трябва да кажа, че лесбийските сцени са най-трудни за снимане. Но пък резултатът беше удивителен. Дейвид Линч е майстор на качественото, сюрреалистично кино. Винаги съм му била огромна почитателка. Още от времето на „Гумена глава“, “Синьо кадифе“, “Диво сърце“ и първите два сезона на “Туин Пийкс“ от началото на 90-те години на миналия век. Удоволствие беше отново да работя с Дейвид Линч и то по третия, специален сезон на “Туин Пийкс“, който успя да омагьоса доста фенове на оригиналните серии.
- Как преминаха ранните ви години, преди да пробиете в киното?
- На 14 години се преместих от Англия в Австралия със семейството си. Беше едновременно познато и страшно различно. Австралия е продукт на британската цивилизация и е важна част от англоезичния свят, но в същото време притежава съвсем автономна и многообразна култура. Толкова е красиво, диво, непознато, далечно. В началото ми беше много тежко, но успях да се адаптирам. Като тийнейджърка попаднах в една компания с Никол Кидман. Обикаляхме заедно пъбовете, пиехме и се забавлявахме. Тя беше част от доста голяма местна банда. Станахме добри приятелки и през 1991-а и двете получихме роли в австралийската комедия „Флиртуване”. Хубави времена, към които винаги се връщам с носталгия.
- Колко важни са жените в развлекателната индустрия днес?
- Няма много драми, посветени на дами. Всичко е научна фантастика или супергерои и франчайзи, комедии и други неща, които честно казано не ме привличат и не ме предизвикват. Талантливите сценаристи, способни да пишат качествени драми и сложни образи се преместиха от киното в телевизията. И аз реших да ги последвам.
- Еволюира ли Холивуд в последно време?
- Холивуд винаги е подценявал и употребявал жените. Ситуацията сега се подобрява и мисля, че постигаме прогрес защото открито говорим за проблема. Всички, които са се възползвали от властта си, за да тормозят сексуално жени трябва да понесат най-суровите последствия и никога повече да нямат достъп до шоубизнеса. В професионален план наистина правим опити да поставим повече жени не просто пред камерата, но и зад камерата. Все пак ние сме 50% от населението.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш