Не вярваме на реклами за намаления на цените

Българите са недоверчиви към реклами за намаления на цени на стоки и предпочитат да пазаруват от изпитани търговци, оказва проучване за потребителските нагласи.

Първо проучваме непознати търговци

Близо 37 на сто пазаруват заради потребността на продукта

Едва 17 на сто от българите пазаруват стока само, защото е предложена с намалена цена. Това показват данните от специално проведена анкета на тема “Как пазарувате от кампании за намаления?”. В проучването са участвали над 1200 респондента, то не е представително и е по метода на отзовалите се, съобщи Габриела Руменова от платформата “Ние, потребителите”.

Близо 68 на сто от участвалите признават, че макар и рядко, все пак правят покупка само заради съобщение за намаление. Водещи при вземането на решението са потребността от продукта или хипотетичната възможност да имат потребност от него в близко бъдеще - почти 37 на сто.

Заради атрактивни отстъпки преобладаващата част от хората биха пазарували от непознат магазин само след проучване на търговеца или препоръка от познат.

Според участвалите в анкетата, най-честите търговски нарушения при кампании за намаления са, че стоката изобщо не е продавана на по-високата цена, неправилно е изчислен процентът на отстъпката и че цената е намалена, след като предварително е била вдигната.

В отворен отговор на въпроса “Склонни ли сте да рискувате да купите от непознати за Вас търговци, ако Ви предлагат атрактивни отстъпки” участвалите в проучването са посочили, че биха купили от непознати търговци заради намаление, но само при наличието на добри отзиви на други потребители или на възможност за преглед на пратката преди заплащане.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Икономика