Новите влакове без ремонтна база за поддръжка

Новите влакове без ремонтна база за поддръжка

Министерство на транспорта приключи преработката на четирите обществени поръчки за закупуване на нови влакове, съобщиха от ведомството. Готовите документации са изпратени в Агенцията за обществени поръчки и в дирекция „Национален фонд“ към Министерство на финансите за задължителната процедура по предварителен контрол.

Освен доставката на подвижния състав, изпълнителят има ангажимент да осигури и неговата поддръжка за 15-годишен период. Но е премахнато условието за изграждане на ремонтна база за поддръжка на влаковете, става ясно от официалното съобщение. Изискването за изграждане на ремонтна база беше заложено в тръжните процедури, които бяха спрени от новия министър на транспорта Георги Гвоздейков.

Изграждането на ремонтни бази не попада в изискванията на Плана за възстановяване и устойчивост и крие висок риск от забавяне на изпълнението на целия проект, мотивират решението си от ведомството. На участниците в обществената поръчка се предоставя възможност да организират поддръжката по начин, който те сами ще определят. Но не е ясно как ще бъдат поддържани влаковете след като изтекат изискваните 15 години за поддръжка.

Друга новост е заложената формула за индексация на цената на поддръжката, която до момента липсваше в условията. Тя се базира на два публично достъпни индекса – за цените на железопътния подвижен състав и размера на заплатата в областта на транспорта. Оказва се, че ако вдигат заплатите на шофьори и машинисти, ще нарастват и разходите за ремонт на влаковете.

Най-четени