Ново поколение хибридна система подобрява шофирането
Задвижване на четирите колела за оптимално представяне на пътя
Градският кросоувър Lexus UX е от най-продаваните модели на японската премиум марка в Европа. През 2024 г. автомобилът ще бъде значително променен както в областта на задвижването, така и в други сфери. Те имат значителен принос за подобряване на динамиката на пътя на модела, създаден да комбинира усещането за сигурност и практична функционалност на кросоувър с удоволствието от шофирането на хечбек.
Новият Lexus UX 300h, подобно на досегашния UX 250h, се задвижва от 2,0-литров редови четирицилиндров двигател, съчетан с два електрически мотора. Задният мотор на системата за задвижване на всички колела e-Four на новия модел обаче е 5 пъти по-мощен от своя предшественик. Aсинхронният агрегат на UX 250h е заменен от синхронен мотор с постоянни магнити с мощност 30 кВт (41 к.с.). Това спомага за значително изостряне на реакцията при подаване на газ и дава възможност за създаване на още повече удоволствие при шофирането на автомобила.
Системната мощност на новия UX 300h достига 146 кВт (199 к.с.). Това е с 8% повече от мощността от 135 кВт (184 к.с.) на UX 250h. Увеличението на ресуса е възможно благодарение на хибридната система от пето поколение, при която предишната никел-метал-хидридна батерия със 180 клетки и 216 волта работно напрежение е заменена с по-ефективна, литиево-йонна батерия с 60 клетки и напрежение от 222 волта.
В резултат на това ускорението до 100 км/ч е намалено при модела с предно предаване от 8,5 на 8,1 секунди, а при модела със задвижване на всички колела от 8,7 на 7,9 секунди. Разходът на гориво също е подобрен благодарение на по-ефективното задвижване и намаляването на теглото. Сега консумацията е в диапазона 4,7 – 5,0 л/100 км в комбиниран WLTP цикъл за модела с предно предаване и 5,0 – 5,4 л/100 км за модела със задвижване на четирите колела. Това означава с 12% по-нисък разход в сравнение с предишния модел.
При UX 300h със задвижване на четирите колела по-доброто ускорение се допълва от по-балансирано поведение на пътя. Намалена е степента на накланяне на каросерията при по-динамични завои и при спиране. В условия като по-хлъзгава пътна настилка от едната страна на превозното средство, отколкото от другата, автомобилът може да ускори по-добре, като освен това има по-кратък спирачен път и по-добра управляемост в завои.
Тези подобрения са постигнати чрез прецизна настройка на динамичния контрол на разпределението на въртящия момент към предния и задния мост от страна на системата за задвижване на четирите колела e-Four, която непрекъснато проверява и анализира средата на шофиране. Динамиката и поведението на автомобила са подобрени и благодарение на увеличената здравина на каросерията, постигната чрез въвеждането на стабилизираща греда в опората на радиатора и укрепване на вратата на багажника.
Новият Lexus UX 300h предлага 12,3-инчов напълно дигитален мултиинформационен дисплей за водача. Този дигитален кокпит може да бъде персонализиран както по отношение на външен вид и усещане, така и по отношение на вида на доставяната информация. Външният му вид се променя според избрания режим на шофиране, а оформлението му може да бъде персонализирано според личните предпочитания на водача.
Обновленията в интериора включват нов цвят и пакет без кожа от животински произход. Воланът е променен, за да интегрира камера за следене на водача. Системата непрекъснато анализира бдителността на шофьора и разпознава дали не е загубил концентрация поради умора. Ако водачът не успее да отговори на предупрежденията, системата инициира аварийно спиране. Предлага се и опция за дигитален ключ, който позволява отключване и стартиране от смартфон.
Нови функции са предупрежденията за опасност при отваряне на вратите и за опасност от внезапна поява на пешеходци на пътя.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш