Полезни съвети за разпределяне на месечния бюджет

Може би един от най-чаканите дни в един месец е денят, в който идва заплатата! За жалост доста често тя си отива по-бързо, отколкото пристига. Често еуфорията от състоянието на банковия акаунт надделява и човек си позволява да се поглези, да отиде на скъп ресторант, да си организира почивка с приятели или просто да си купи някоя не толкова нужна, но много искана вещ, която няма как да си остане просто така в магазина! За съжаление след вълнуващия период на нова заплата идва този на плащането на сметки, наем и битовите разходи, в който преосмисляме доста от спонтанните покупки, които сме си позволили в началото на месеца. Обикновено към края на същия месец ни се налага да сме по-премерени, пестеливи и съобразителни. Сега ще разгледаме няколко хитринки за пестене и разпределяне на месечния бюджет, които ще ни позволят да сме спокойни през целия месец и да не тръпнем в дните преди възнаграждение.

  • Създайте си план 

Едно от най-важните неща, които може да направи със своите доходи, е да ги разпределите в добре обмислен паричен план. Най-често следваният такъв план е на принципа „50/30/20“, в който 50% от месечната заплата отива за основни и задължителни разходи, 30% за глезотии и 20% за спешни случаи. По този начин месечната ви заплата не само няма да свършва още в първите дни, но и ще имате възможност да изградите навик за създаване на месечен бюджет.

  • Поставете си финансова цел 

Поставянето на цел, към която да се стремите, е един от най-стимулиращите и увлекателни начини да сте премерени в разходите си. Изчислете годишния си доход и на фона на получената сума си определете част от нея, която искате да спестите. Тази сума в никакъв случай не трябва да бъде внушителна. Тя може да бъде разделена на по-малки суми, които да се опитвате да заделяте всяка седмица или месец. По този начин бавно и неусетно ще имате едно количество заделени пари в края на годината, което ще ви донесе удовлетворение и спокойствие.

  • „Автоматично“ пестене 

Третият добър начин за добро менажиране на месечния бюджет е „автоматичното пестене“. Създайте си спестовна банкова сметка, към която всеки месец, в деня на получаване на заплата, предварително определена от вас сума да се прехвърля автоматично към вече създадената спестовна сметка. По този начин няма да има нужда да се обременявате със сметки и мисли колко, кога и как да спестите – това ще става автоматично и с лекота.

  • Задайте си правилните въпроси

Лесен психологически трик за пестене на пари е един простичък въпрос, който може да си зададете, когато изпитвате нуждата да похарчите някой излишен лев. Това е именно въпросът „Какво предпочитам повече? Да купя тази вещ, или да имам нейната стойност в брой?“. Чрез отговарянето на този въпрос лесно и бързо доже да разберете дали нещо наистина си заслужава да си го купите, като по този начин можете да си спестите значително количество излишни разходи.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл