Последният динозавър

Новият топмодел Porsche Cayenne ще излезе през лятото и ще разполага с изцяло бензинова мощност от двигател V8 с ресурс над 600 конски сили.

Cayenne с над 600 бензинови коня

Porsche обещава най-добрата динамика

Абсолютният топмодел Porsche Cayenne е готов да захапе асфалта, макар че все още не се знае официално нито какво ще бъде точното име на модификацията, нито колко коне ще препускат под капака. Знае се обаче, че това ще бъде един от последните динозаври от своя вид – брутален спортен SUV със здраво напомпан 8-цилиндров бензинов двигател без модната напоследък електрическа тяга. От Porsche обещават, че автомобилът ще има най-доброто представяне в своя клас и същевременно максимална практичност за всекидневно ползване.

Новият топмодел Cayenne е базиран на версията Turbo Coupe и ще се предлага само с четири места в кабината и силует на купе. Задвижването е поверено на подобрен 4,0-литров битурбо V8 двигател, който генерира мощност над 600 конски сили. Колко точно – засега не се обявява, тъй като информацията е оскъдна. Същото важи и за максималната скорост, която ще надхвърля 300 км/ч. Каросерията стои със 7 милиметра по-ниско до асфалта в сравнение с варианта GTS. Очаква се спринтът от 0 до 100 км/ч да отнема около 3,4 секунди. За увеличение на сцеплението с асфалта помага голям заден спойлер с увеличена площ.

Всички функции в автомобила са настроени с цел максимална производителност. Активната електрическа система за стабилизация Porsche Dynamic Chassis Control поддържа каросерията балансирана и изравнена дори при много бърза атака на завои. В стандартното оборудване са включени всички системи на Porsche за контрол на шасито, включително по-твърдо трикамерно въздушно окачване.

В сравнение с варианта Turbo Coupe предната ос е основно преработена. Джантите са с половин инч по-широки, а отрицателният страничен ъгъл на колелата е увеличен с 0,45 градуса, за да осигури по-голяма контактна площ за 22-инчовите спортни гуми Pirelli с размер 285/35 отпред и 315/30 отзад, разработени специално за този модел. Керамичните спирачни дискове са големи колкото сервитьорска табла – 440 милиметра отпред и 410 милиметра отзад. Веднага се забелязват централно разположените тръби на новата изпускателна система от титан, която гарантира подобаващ звуков съпровод на работата на битурбо двигателя V8.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили