Превозвачите искат ново законодателство след отмяната на спорните текстове от пакет "Мобилност"

Отмяната на спорните текстове от пакет „Мобилност“ значително облекчава българските превозвачи, но за да работят нормално, се налага синхронизиране на законодателството. Преди решението на Европейския съд по темата в началото на октомври, браншът е изплатил сериозни глоби, които е възможно и да не бъдат възстановени.

Най-оспорваната разпоредба от т.нар. Пакет "Мобилност" беше за връщането на камионите - дори и празни - в страната по регистрация на всеки 8 седмици. България беше пряко засегната от това изискване и заедно с още 6 държави членки оспори текста по съдебен път.

Сега обаче е необходимо правният вакуум да бъде запълнен, а за това трябва да има работещ парламент, обясни по БНР Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

"За нас беше важно, че Съдът на ЕС даде тълкувание, че в крайна сметка правото на водача е той да избере къде да почива, а не да почива на точно определени места. Ние очакваме новият парламент, надяваме се - и редовно правителство, да изчистим и последните детайли, ние ги имаме готови текстовете и българският транспортен бранш да работи спокойно", каза Арабаджиев.

По думите му, българските превозвачи са платили сериозни санкции за периода, в който разпоредбите действаха и нямат гаранции, че те ще бъдат отменени

"Една глоба е от порядъка на 4000 евро, нямаме данни за всички глобени, но при нас в Съюза имаме над 150 глоби", обясни директорът на Съюза на международните превозвачи.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Икономика