Премахната е светофарната уредба пред „Дунав мост 2“, задължаваща влизането на товарните автомобили в частния буферен паркинг

Снимки: Ирена Данаилова

Въведена е нова организация на движението на автомобили преди съоръжението

Премахната е светофарната уредба пред „Дунав мост 2“, задължаваща влизането на товарните автомобили в частния буферен паркинг. Уредбата, на която светеше червен светофар, забраняващ движението направо към моста и зеления светофар, указващ задължително надясно и влизане в буферния частен паркинг, от 16 декември е демонтирана, съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията. В него се уточнява, че е въведена нова вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка.

Ще има нови информационни табла за атмосферни условия, които ще подпомагат организацията на движението по моста при Видин-Калафат. Това се предвижда в новия проект за осигуряване на реда при преминаващите превозни средства. 

Четири дни вече светофарът е изключен, до момента организацията на движението се подпомага от съвместни дежурни екипи на МВР – Видин и дружеството „Дунав мост Видин-Калафат“ АД.

На практика с това действие служебният министър на транспорта Красимира Стоянова изпълни своето обещание, което даде пред журналисти и превозвачи при последното си посещение във Видин на 6 декември по повод готовността на граничния пункт за влизането на страната в сухопътен Шенген от 1 януари 2025 г., уредбата да бъде премахната.

За това, че светофарната уредба е премахната потвърдиха превозвачи. Представителят на сдружението на собствениците на паркинги във Видин Людмил Иванов също потвърди, че работещия близо осем месеца червен светофар, който задължава товарните автомобили да влизат в паркинга и да заплащат такса, независимо дали има опашка или не за преминаване по съоръжението, е демонтиран.

По информация на шофьорите, допълни Иванов в момента дежурни екипи на МВР – Видин и дружеството „Дунав мост Видин-Калафат“ АД регулират на място движението. Но допълни, че на въпроси на българските шофьори задължително ли е влизането в паркинга - отговорът е категоричен – „не“. Но служители на паркинга със сигнални жилетки, продължават да принуждават чуждите превозвачи да преминат през паркинга.

Иванов допълни, че според неофициална информация светофарната уредба ще бъде монтирана на около 200 метра по-напред в посока „Дунав мост 2“, където е била поставена до преди година, за да може да се регулира натоварването към съоръжение и избягване на движение върху мост на повече автомобили едновременно.

Евродепутатът Андрей Новаков, при посещението си в началото на декември на ГКПП при Видин-Калафат, заедно с главен комисар на Главна Дирекция „Гранична полиция“ Антон Златанов, министърът на транспорта на България –Красимира Стоянова и координаторът на коридор „Западни Балкани-Източно Средиземноморие“ в Европейската комисия Мариан-Жан Маринеску, областният управител на Видин Ани арутюнян и представители на „Дунав мост 2“, обявиха, че България е готова да влезе в Шенгенското пространство и по суша. Новаков бе категоричен, че наличието на такива буферни паркинги по границите е нещо положително и трябва да се използват. Защото по оценка на ЕК в страните от Европа по границите не достигат 400 000 парко места. Убеден е че тези буферни паркинги могат да бъдат само от полза в бъдеще.

Андрей Новаков обяви още, че след проведената среща на „Дунав мост 2“ и посещение на граничния пункт е категоричен, че „ България е готова от 1 януари 2025 г. да влезе в сухопътен Шенген, предприети са всички организационни действия по двете вътрешни граници на ЕС – между Румъния и България и България и Гърция, така че нашата страна да бъде пълноценна и сигурна граница на Шенгенското пространство. На практика премахването на граничния контрол и влизането в Шенгенското пространство е едно предизвикателство към българските институции, което ще доведе до по голяма сигурност, ще ликвидира опашките по граници и ще стимулира българския бизнес, превозваните стоки, пътуващите туристи и ще гарантира сигурността на българските граждани.

Антон Златанов също потвърди, че „ Пред нас има много предизвикателства – основно да гарантираме сигурността на нашите граници - да спираме мигрантския поток, както да се борим срещу трафика на наркотици и забранени за пренасяне стоки. Нашият обществен и национален интерес показваше, че тази стъпка за влизането ни в Шенген е изключително важна. Работим в тясно взаимодействие с Румъния и всички европейски държави, подобряваме взаимодействието с транспортния бранш. Ще работим така, че да гарантираме сигурността на нашите граждани и на гражданите на ЕС.

От 1 януари ще се движим на две скорости на вътрешните граници на ЕС- без граничен контрол на българо-гръцката граница ( само избирателен контрол) и на българо-румънската граница с частичен граничен контрол в следващите 6 м. на самите пунктове, но няма да е 100 процентова“.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Региони