Пускат 6 км от „Струма“ в едното платно (обзор)

Пускат 6 км от „Струма“  в едното платно (обзор)

До две седмици ще е ясно кога е безопасно да се движат коли в тунела Железница

Строителите са готови да подготвят трасето до два месеца след вземане на решението

Правят проекти за укрепване на свлачищата

Специална комисия, назначена от регионалното министерство, ще реши дали е безопасно да се пусне автомобилния трафик през едната тръба на почти изградения тунел “Железница” и по 6-километровата пътна отсечка преди съоръжението на магистрала “Струма”. Вероятно е това да се случи до 2 месеца, в случай че пускането не крие рискове. Комисията започва да заседава в понеделник и ще има срок от 2 седмици, за да излезе с решение дали временната организация на движение в едното платно на отсечката е възможна, предвид активните свлачища. Това заяви зам.-регионалният министър Захари Христов, който вчера провери работите по трасето заедно с шефа на пътната агенция Иво Иванов.

Строителите на отсечката между Благоевград и Симитли с дължина 6 км и на най-дългия пътен тунел у нас с дължина от близо 2 км са декларирали, че могат да завършат трасето и да пуснат движението в едното платно на лота до два месеца след взимане на подобно решение. Изпълнители на отсечката от магистрала “Струма” са ДЗЗД “АМ Струма тунел 2018”, в което влизат фирмите “Джи Пи Груп” АД, “Глобъл Кънстръкшън” ООД и “Вияа План” ЕООД.

Предстои да се изготвят проекти за укрепване на двете свлачища край новата отсечка. Дейностите по укрепването няма да пречат на трафика в едното платно, обясни Христов. Към момента строителните дейности по самия тунел са завършени на 80 на сто. Работи се по системите за безопасност в тунел “Железница”, необходимо е да се положи асфалт и да се довърши работата по интелигентната система за управление на съоръжението.

Все още не е ясно дали страната ни няма да връща получените от Брюксел пари за изграждането на тази и всички останали завършени отсечки от магистрала “Струма”, след като в последния ден на кабинета “Петков” екоминистърът Борислав Сандов прекрати ОВОС-а на аутобана, оправдавайки се с препоръки на ЕК, които се оказаха не искане да се спре проекта, а за изготвяне на природозащитни цели, които да се следват при строителството през Кресненското дефиле.

ВАС решава за ОВОС-а на магистралата

Не е ясно кога ще има резултат от жалбата

Има опасност да връщаме пари на ЕС

Избраният вариант за трасето през Кресненското дефиле на “Струма” е най-евтиният, щадящ природата и безопасен за пътуващите, категорични са експерти.

Не е ясно кога ще има резултат от жалбата на пътната агенция пред Върховния административен съд относно решението на бившия екоминистър Борислав Сандов да прекрати действието на ОВОС-а на избраното трасе за магистрала “Струма” през Кресненското дефиле. Делото може да се проточи и да приключи след изтичане на настоящия ОВОС за трасето, който е валиден до края на октомври. Да спаси проектът за изграждане на пътя може служебният екоминистър Росица Карамфилова, ако отмени заповедта на предшественика си Сандов, още повече че само преди дни тя заяви, че тази заповед може да се окаже незаконна и се позовава на искане от ЕК, каквото в действителност няма.

В случай, че се избира нов вариант за трасе или се проведе нов търг, дори и за избраното към към момента такова, страната ни може да загуби милиарди, тъй като ако “Струма” не е изцяло завършена до края на програмния период, държавата ще трябва да върне не само парите за строителство на магистралата през Кресненското дефиле, но и за вече завършените с евросредства отсечки.

Най-четени