Зареждането ще става и без кабел
Дали Karma Kaveya ще бъде следващата електрическа хиперспортна кола, която ще конкурира Tesla и Porsche, или ще се спука като сапунен мехур? Бъдещето ще покаже, тъй като първите екземпляри се очакват догодина. Но поглеждайки назад към миналото предишните модели на Karma не бяха особено успешни.
Американската марка Karma от 2014 г. е собственост на китайския концерн Wanxiang и връзката й с датския дизайнер и предприемач Хенрик Фискер окончателно е прекъсната. Поредният опит за завръщане на голямата сцена е свързан с представянето на нов визионерски автомобил, какъвто е Kaveya. Това е електромобил с дължина 4,77 м, две врати, 2+2 места и претенциите да се превърне в свръхлуксозното превозно средство на Америка.
Отличната аеродинамика, ниският център на тежестта и електрическото задвижване на всички колела гарантират върхово представяне на пътя.
Визуално амбициите на новия модел намират категорично потвърждение в атрактивния дизайн, съчетаващ футуристична естетика и елегантни линии. Каросерията е с аеродинамична форма, която не само оптимизира характеристиките на шофиране, но също така осигурява високо ниво на ефективност. Плавните, подчертано меки форми и използването на съвременни материали като въглеродни влакна и алуминий не само осигуряват олекотена конструкция, но и впечатляващ модерен външен вид, който се отличава от повечето други електрически превозни средства. Моделът е проектиран с 2+2 места и интериор, който се фокусира изцяло върху устойчивостта с изкуствена кожа, устойчиво дърво и рециклирани материали.
Електромобилът Karma Kaveya ще се произвежда изцяло със „зелена“ енергия, а в оборудването му ще се използват основно рециклируеми и устойчиви материали.
Със своето електрическо задвижване с мощност 867 kW / 1180 к.с. електромобилът може да ускори от място до 100 км/ч за три секунди и да достигне максимална скорост от 290 км/ч. Въпреки впечатляващата производителност пакетът батерии от 120 kWh трябва да осигури пробег от 400 километра. Зареждането от 10 до 80% от капацитета отнема по-малко от 45 минути. В собствения си гараж собственикът може да инсталира устройство за безжично (индуктивно) зареждане.
Аеродинамиката, ниският център на тежестта и електрическото задвижване на всички колела с функция за променливо разпределение на въртящия момент допринасят за образцово пътно поведение.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш