Активно хидравлично окачване осигурява върхов комфорт при пътуване
Батерията се зарежда за 15 минути
Доскоро това звучеше невероятно, но вече е факт. Китайски автомобил конкурира най-знатните европейски марки в луксозния клас. Nio ET9 е електрическа лимузина от ново поколение с бързорегулиращо се хидравлично окачване, мощност на зареждане до 600 киловата и други иновации, с които трябва да спечели вниманието на най-претенциозните и капризни купувачи.
Китайската марка Nio вече присъства в Европа с официална дилърска и сервизна мрежа в някои държави, като залага на революционен търговски подход. Клиентът купува автомобила, като има възможност да ползва батерията под наем или да закупи и нея. Наемането на батерия сваля продажната цена на превозното средство и позволява на собственика впоследствие да ползва услугата за бърза смяна на изтощена батерия със заредена. Това става буквално за няколко минути на специално изградени напълно роботизирани пунктове на транспортни възли по магистрали и край големи градове.
С представянето на новия модел ET9 китайският производител дава поредната амбициозна заявка да играе сериозна роля на европейския пазар. Новият флагман на Nio е дълъг 5,32 метра и има междуосие от 3,25 метра, а колелата му са с размер до 23 инча. Основна характеристика при представянето му е системата за активно хидравлично окачване с променящ се ход до 22 сантиметра. Амортисьорите са интегрирани в електрическия задвижващ блок на окачването, което реагира изключително бързо (време за реакция от 50 милисекунди) при промяна в пътните условия, траекторията или настилката. По този начин се неутрализират максимално възможните колебания и накланяния на каросерията, а пътниците получават върхов комфорт и плавно возене като на летящо килимче.
Високото тегло, за което се предполага, че е около 2,5 тона, допринася за стабилното пътно поведение и ниския център на тежестта благодарение на вградената в пода на автомобила батерия. Тя може да е в две нива на мощност – 100 или 120 киловатчаса. Наличието на 900-волтова технология улеснява бързото зареждане с мощност до 600 киловата на съответната зарядна станция. На такава батериите се пълнят от 10 до 80 процента от капацитета си само за 15 минути, а за 5 минути може да се зареди енергия за изминаване на 250 км.
Задвижването е на всички колела. Системната мощност възлиза на 520 киловата или 707 конски сили и въртящ момент 700 Нм. Електромоторът на предната ос генерира 245 конски сили, а този на задната ос – 462 к.с. Задният мост е оборудван със система за завиване на колелата, което намалява радиуса на завой до 10,90 метра. Гумите с подсилени странични части правят възможно управлението дори при спукване със скорост от 170 кч/ч, за да може водачът лесно да овладее лимузината. Максималният пробег е 650 км с 22-инчови колела. С по-големите 23-инчови колела дистанцията намалява до 620 км.
Целият автомобил е оборудван с 31 сензора и три лидарни модула, които осигуряват данните и работата на системите за безопасност и асистенция.
Купувачите на луксозни автомобили искат да пътуват във възможно най-комфортна обстановка. Nio ET9 предлага висококачествен кожен салон в интериора, в който тапицериите и облицовките са направени прецизно с 200 000 шевни бода. „Директорското кресло“ отзад вдясно е широко почти 60 см и предлага площ от два квадратни метра, дебело подплатени с 14 слоя пяна и система за 16-точков масаж.
С натискане на VIP бутон задната част се трансформира в спална ложа, затъмнена от седем завеси на прозорците. Двете индивидуални кресла се превръщат в легла, разделени от сейф за ценни предмети и хладилник с вместимост 10 литра.
Вратите се отварят широко с електрически механизъм при натискане на бутон. По цялата широчина на таблото минава 48-инчова лента с резолюция 5K-резолюция. Сензорен 15,6-инчов екран формира информационно-развлекателния команден център, а Head-up дисплей с добавена реалност помага на водача за ориентация.
Продажбите на Nio ET9 в Китай ще започнат през март, като цените ще бъдат от 87 хиляди евро нагоре за конфигурация с батерия под наем.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш