Човекът-паяк вече полетя

Човекът-паяк Иван Кристоф

Иван Кристоф подготвя SOS спасители на бъдещето

Използва флотилия от супер коли за спешно реагиране, хеликоптер, лодки, офроуд и състезателен мотор

За Иван Кристоф, получил прозвището Човекът-паяк, сме писали още от времето, когато живееше в Канада. Там заминава през 1990 г. като един от “екскурзиантите” до Куба, “забравил” да се качи на самолета след престой на канадско летище - за ужас на родителите си, особено на баща си, който е дипломат.

Минава през всички трудности на емигранта, докато се установи в Торонто, завърши университет и започне собствен бизнес - обследване фасадите на небостъргачи и извършване на ремонтни дейности на големи височини - там, където техниката не може да достигне. Заради това го кръщават Спайдърмен. Спуска се с въжета, а не се катери по тях, както мнозина си мислят. Качва се до последния етаж с асансьора, защото уважава принципа “Работи умно, не трудно”.

Освен със строителни дейности, се занимава и с височинни спасителни операции в помощ на канадските служби. В Торонто поставя световен рекорд, който е вписан в Книгата на рекордите на Гинес, по най-дълго спускане и изкачване по въже от хеликоптер.

Създаването на спасителен отряд на бъдещето, в който участниците ще са обучени да управляват летателни средства, бързи коли с висока проходимост, офроуд мотори и различни видове лодки като използват най-съвременни технологични джаджи, става цел на Иван Кристоф, когато се връща в България. Убеждението му, че такъв отряд е необходим, се утвърждава, когато непрекъснато слуша как спасителни операции в планината се проточват с часове, даже с дни, защото липсва специализиран хеликоптер, и особено при последната трагедия, случила се с пилота на МиГ-29 в Черно море и невъзможността да бъде открита черната кутия на самолета.

“Едно от основните свойства на Спасителя на бъдещето е, че той ще бъде супер мобилен, за което му трябва супер кола, мултидисциплинарно обучаван за управление на различните транспортни спасителни средства по земя-вода и въздух, за да бъде супер бърз и супер ефективен в рамките на “златния медицински час” при спешна помощ или асистенция на службите за спасяване”, разказва Иван.

Една от основните цели на този амбициозен проект е създаването на тренировъчна база, където отрядът да се обучава. Затова през 2020 г. Кристоф стартира строителството на Дома на Спасителя на бъдещето върху наследствен имот в подножието на Витоша, стратегически позициониран до Околовръстното шосе на София. Той е в близост до терен, където може да каца хеликоптер и да излитат дронове с термокамери за търсене и спасяване при авиационни произшествия по цялата страна и дори по Черноморието, какъвто беше последният инцидент с военния самолет.

В проекта на 5-етажната сграда са заложени няколко гаража за транспорта на коли и офроуд техника на две и четири колела, както и на компактни лодки, които да бъдат част от мулти-дисциплинарните наземни, водни и летателни средства. В едно помещение ще са складирани екипировка за мото-параплан и въздушни спортове като парашутизъм, които се ползват при търсене и спасяване, в друго - алпийска, пещерна и планинска спасителна екипировка, в трето - ендуро екипировка. Други помещения ще включват и електро зареждане на бъдещите коли, които несъмнено ще бъдат хибридни или изцяло електрически.

“В последните няколко години дискутирах и с пилоти, и с екипа на една от водещите ни авиационни компании да направим екстремни тренировки за Спецотряда за спасяване, в които лично аз ще тествам прехвърляне от въздуха по време на полет с хеликоптер или друго летателно средство върху покрива на “Нисан Екстера”-та ми. Той е най-усилен от всичките модели коли, които съм виждал и може би са се произвеждали - казва Иван. - Този модел кола е спрян от производство, защото е икономически неефективен и рационален, но за сметка на това има много предимства, едно от които е, че това е идеалният вариант за високопроходима кола за търсене и спасяване, където ще се ползва екипировка за водно, наземно и въздушно ползване, която може да се съхранява и суши на покрива и по време на каране, както и снимачната ни техника може да се позиционира на различни места за заснемането на тези каскади.” Остава всъдеходът да бъде оборудван и като линейка.
“Екстера”-та Иван докарал с контейнер от Канада, заедно с един офроуд и един състезателен мотор, за да попълни спасителната флотилия, към която вече е добавен и най-новият NISSAN GT-R. Техниката Иван купува с лични средства.

Едно от най-впечатляващите му преживявания заедно с поканените от него кандидати за доброволци е да тества с приятел - пилот, NISSAN GT-R на авиационна писта. Там Човекът-паяк развил скорост от над 300 км! “Имах чувството, че държах в ръката си неукротим звяр, без аналог в предишни усещания за каране на мотор и автомобил с такава скорост”, признава лудата глава Кристоф.

Следващата му цел за 2021-2022 г. е Спецотрядът за спасяване (S.O.S.) да осъществи проекта “0-303-0”. В рамките на една минута ще тестват и визуално документират спешното реагиране при трите вида коли и мотори, които ще ползват за търсене и спасяване и за специализирано трениране. Това означава, че ще засекат за колко време и на какво разстояние ще успеят да достигнат от 0 до 303 км/ч и да спрат със супер машината Nissan GT-R.

А в по-далечен план Иван стартира дарителска кампания 2020/2030 за набиране на 1 милион долара на национално ниво за купуването на специализирана спасителна техника за доброволци-спасители. Към тях ще добави собствени ресурси и Фонд за иновации в доброволческото спасяване и субсидиране от външни световни лидери и компании за същата сума. И няма да хленчи за пари от държавата.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл