Активно се занимаваме с невидимата част от пътното строителство - да се стартира одобряването на проекти и на подробни устройствени планове, защото без тях няма да създадем перспектива за развитието на цялата тази инженерна инфраструктура, която липсва. Имаме изключително лоша транспортна свързаност. Оста север-юг е зле.
Това заяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков по Bulgaria ON AIR. Той определи като изключително важна отсечката от Русе към Маказа.
"Одобриха подробни устройствени планове в частта от Русе до обхода на Бяла. Тази част има висока концентрация на ПТП и много смъртни случаи. Надяваме се до септември месец редовното правителство да pапочне да строи този участък. Изключително важно е това направление. Остатъкът от отсечката до Маказа е само в пунктир. Тази част в момента също е започнала процедура за проектиране. В частта до Велико Търново предстои в рамките на може би десетина дена да одобря заповед, с която да допусна подробен устройствен план", обясни министърът.
"По АМ "Струма" и АМ "Тракия" са сменени голяма част от мантинелите, включително и котешките очи. Има акция в тази посока. АПИ работи именно в тази посока. В тази посока вече имаме промяна не само в работата, но и в мисленето. Това, което можем да направим сега, е да подменим мантинелите, да подменим котешките очички, да направим ремонт на пътищата, но можем да направим в момента текущ ремонт. За основните ремонти на част от пътищата също ще бъдат необходими проекти, защото иначе ще трябва да се върнем в онова минало отпреди 2-3 години, когато под формата на текущи ремонти, се извършваха основните ремонти без одобрени проекти и без решения за строеж. Това не е правилна практика и не трябва да продължава", посочи арх. Шишков.
Той коментира и участъка от АМ "Хемус", който се строеше без разрешение за строеж.
"За този участък единствената законова възможност е да се намира вариант с изменение на Закона за устройство на територията, да се регламентира. Търсим търпимост. Би трябвало народните представители да бъдат по-отговорни към това мое предложение. В никакъв случай не сме тръгнали да правим процедури за събаряне. Моят апел към всички следващи редовни кабинети е да проектираме сега, да продължим това темпо, което сме наложили в момента, да се говори за цялостното проектиране на всички магистрали в България", заяви министърът.
Той обяви, че по всички пунктове се работи и основната движеща сила е Агенция "Митници".
"Работи се и от предишните два служебни кабинета. Но не всичко става с магическа пръчка. Трябва да открием най-големите им проблеми и естествено да започнем от тях. Неслучайно коментирах "Капитан Андреево", "Лесово", "Калотина" и магистралата, която е от Русе. Тези малки пунктове правят свързаността между нашите две страни. Те са особено важни в контекста на започване на европреговори за присъединяване на РСМ", обясни министър Шишков.
В момента се преработват проектите на пети и шести на Лот на АМ "Хемус", защото се оказва, че отново има отново проблеми, обяви той.
"В момента също сме в напреднала фаза с преработването на проектите. Надявам се там обаче, че закъснението ще бъде компенсирано. Не може да се компенсира изцяло, защото за тези два Лота ще трябва да се направи нов ОВОС, което чисто процедурно ще забави може би нещата с година-две. В другата част, включително девети Лот, одобрихме ПУП. Имаме решение на Министерски съвет за отчуждаване. В момента върви процедура за отчуждаване. Накрая остават двата проблемни Лота 7 и 8, които са след Велико Търново. Ще се молим на Народното събрание да намери правния начин, в който да регламентираме извършеното незаконно строителство на четвърти Лот, защото около 25% от магистралата е построена незаконно", коментира още служебният министър на регионалното развитие и благоустройството.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш