Авиация на МАКС в небето на Подмосковието (ИНФОГРАФИКА, ГАЛЕРИЯ)

Традиционният авиосалон “Макс”, който се провежда на всеки две години на летище “Жуковски” край Москва от 1993 година насам, ще запише няколко новости, част от които могат да се нарекат и световни.
Тази година в шоуто участват над 600 руски и около 250 чуждестранни фирми от сектора на авиацията, космонавтиката и отбранителната индустрия.

Ще представим на читателите на “Труд” някои от главните проекти на руската авиационна промишленост, така както са ги подредили колегите от БиБиСи.

Безспорно гвоздеят на авиошоуто бе новият изтребител “МиГ-35”. Всъщност това е дълбока модернизация на стария съветски “МиГ-29”, каквито имаме на въоръжение и у нас. Външно приликата е доста голяма, но всичко свършва дотук. “Миг-35” има неоспоримо качество да бъде свръхманеврен, благодарение на двигателите с отклоняем вектор на тягата. Изтребителят се разработва от началото на новото хилядолетие, приложени са нови технологии, които го доближават до стелт машините от пето поколение. За първи път на него е монтиран радар с фазирана антенна решетка, както и нова авионика – свърхсъвременни електронни системи за управление и др. През 2012 година “МиГ-35” не успя да спечели търг на индийските ВВС, но сега пред него има доста експортни перспективи, смятат специалистите.

Новият “МиГ” ще постъпи на въоръжение в руските ВВС през следващите една-две години. Традиционно изтребителният парк на Москва разчита на по-тежките и мощни машини като “Су-35” и Т-50, който също бе демонстриран на “Макс 2017”. В петък бе съобщено, че Т-50 ПАКФА – руският стелт от пето поколение, е преминал изпитанията и започва серийното му производство. Вече са построени осем такива самолета.

Голям гвоздей на авиосалона трябваше да стане новият пътнически лайнер МС-21, но той бе представен само с макет. Първият му полет бе на 28 май т. г.

Досега единственият руски пътнически самолет след разпада на СССР бе “Сухой Супеджет 100”. С МС-21 руската авиационна промишленост се опитва да излезе на световния пазар на широкофюзелажни средномагистрални лайнери. В момента този пазар се доминира от “Боинг”, “Ербъс”, “Бомбардие” и “Ембрайер”. Важно е да се отбележи, че преди броени месеци първи полет извърши и китайският им събрат С919.

На салона бяха изнесени данни, че този тип самолети – с повече от 120 места на борда, през следващите 20 години ще заемат 63 процента от авиационния пазар, като финансовото изражение се изчислява на 55,5 процента от общо над три трилиона долара. Единственият произведен МС-21 обаче не прелетя от Иркутск до “Жуковски”, защото все още е в процес на изпитания.

Друг интересен проект е да се възобнови производството на “Ил-96” – пътнически самолет за големи дистанции, разработен по времето на СССР. Има обаче скептици, които смятат, че “Ил-96” отстъпва доста на конкурентите си от същия клас “Боинг-787 Дриймлайнер” и “Ербъс А350 XWB”. Вече се смята, че четиридвигателната конфигурация не е достатъчно ефективна. Независимо от модернизацията, руският самолет изостава от западните си аналози, поради отсъствието на композитни материали в конструкцията му. Може би заради това “Ил-96” не беше показан в натура на авиосалона, за да не бие на очи очевидното му изоставане спрямо “Ербъс А350”, който долетя до “Жуковски”. Всъщност “Ил-96” все пак кацна на пистата на “Жуковски”, но това бе президентският самолет на Владимир Путин.

По-далечната перспектива е да се разработи изцяло нов лайнер за презокеански полети, като това може да стане съвместно с Китай, отбелязват специалистите.

Друг интересен проект е за регионалния пасажерски “Ил-114”, който също е разработен по времето на СССР. Преди разпадането на Съюза той бил произвеждан в ограничени бройки в Ташкент. Програмата за възстановяване на производството на “Ил-114” вече работи. На “Макс 2017” е бил подписан договор за доставката на 50 такива самолета за нуждите на Държавната транспортна лизингова компания.

Интересно е да се знае, че новите руски пътнически самолети като МС-21 и “Сухой Суперджет” са оборудвани с вносни двигатели – единият е с американски “Прат енд Уитни”, а другият – с френски на “Снекма”. Идеята е да бъде пуснат в серийно производство новият руски двигател ПД-14, който също бе демонстриран на авиосалона.

Русия ще има
хиперзвукови дронове
до 2020 година

Генералният директор на корпорация “Тактическо ракетно въоръжение” (КТРВ) Борис Обносов заяви по време на изложението МАКС-2017, че хиперзвукови безпилотни летателни апарати ще се появят в Русия до 2020 година.
“Работи се в тази насока, има сериозна работа по двигателите, по материалите, по системите”, каза той.
Представителят на корпорацията обяви и появата на крилати ракети с висока точност на поражението.

Обносов разказа и за ракети с елемент на изкуствен интелект, които също могат да се появят в Русия до няколко години.

“Това е много сериозна област, където трябват фундаментални изследвания. До този момент определено имаме успех, но ще трябва да поработим още няколко години”, каза представителят на корпорацията.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Неграмотна работа: двигателят на МИГ 35 „турбовитлов“! МС 21 „широкофюзелажен“! Труд, не давайте на неграмотни кифли ,(предполагам че написаното е е от кифла )да излага вестника. Като превеждат и компилират поне да имат елементарна идея за какво иде реч…

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.