Китайските електромобили стават по-безопасни

Властите затягат изискванията за защита на батериите от пожари и експлозии

Два часа предупреждение преди запалване

Както отбелязва Nikkei Asian Review, новите изисквания за безопасност на тяговите батерии ще влязат в сила на най-големия пазар за електрически превозни средства в света - Китай, считано от юли 2026 г. Те изискват батерията да не експлодира или да се запалва поне два часа след възникване на неизправност в клетката на батерията.

Новите правила се въвеждат за първи път от пет години и ще спомогнат за укрепване на имиджа на китайските продукти от този тип извън Китай. Прегряването на една от клетките на батерията в резултат на неизправност може да доведе до неконтролирана химическа реакция с отделяне на топлина, така че регулаторите в подобна ситуация се опитват да осигурят възможно най-безопасната работа на тяговата батерия и на електрическото превозно средство като цяло. Настоящата версия на правилата изисква производителят да издаде предупреждение за риска от запалване пет минути преди очакваното му стартиране.

Водещата китайска компания на този пазар, CATL, заяви, че при производството на семейството продукти Qilin вече взема предвид новите изисквания за безопасност на тяговите батерии. Конкурентът BYD заяви още през май, че семейството от фирмени батерии Blade също отговаря на изискванията на новия стандарт.

Извън Китай, най-големите китайски доставчици на тягови батерии контролираха общо 38,7% от сегмента от началото на тази година до април, докато корейските доставчици бяха малко по-напред, заемайки 39,7%. Половината от всички леки превозни средства, продадени в Китай през този период, са били плъгин хибриди и електромобили. Международните организации в момента разработват единни правила за всички страни относно безопасността на тяговите батерии и превозните средства, базирани на тях.

Преходът към тягови батерии с твърдотелен електролит би помогнал за премахването на много проблеми с безопасността, но дори като се вземат предвид усилията на най-големите компании да ги разработят, те няма да започнат да се разпространяват в значителни обеми на пазара преди 2030 г. Затягането на стандартите за безопасност обаче ще изисква увеличение на разходите за производство на тягови батерии, така че в Китай например обемът на производството им може да намалее с 30% до 2027 г. Почти 20 компании имат разрешение да произвеждат тягови батерии на местния пазар.

(От kaldata.com)

Най-четени