36% от българите ще спестяват през 2018 г.

Вижте посещението на Бойко Борисов в Букурещ през обектива на “Труд”

Столичната община – шампион по рециклиране на битов отпадък Преизпълнява Националните цели

Александър Вучич: Благодаря на премиерите на България, Гърция и Румъния за подкрепата по пътя ни към Европа

„Зелените“ пак лъжат, този път за „Корал“ Няма защитени растителни видове в имота край плажа, собственост на испански мега инвеститор

Алексис Ципрас: Когато говорим за Западните Балкани става дума за Европа

Разпределят парите от продажбата на Общинска банка

Виорика Дънчила, министър-председател на Румъния: Уверявам Бойко Борисов в нашата подкрепа за постигане на целите на Българското председателство

Бойко Борисов: Горд съм с политическия елит на Балканите Вучич слуша българския премиер без преводач

Даяджии прибирали до 600 евро от фирми Над 11 инспектори арестувани по подозрение за рекет, преценяват колко ще обвинят

Джамбазки за двойния стандарт при храните: Когато фактите говорят, брюкселските лицемери и българските им микрофони мълчат

Чрез камбанен звън бе изпълнена песен на Авичи в негова памет

Съперничка топи разликата с Ердоган

КЕВР без право на глас по сделката с ЧЕЗ Депутатите се отказаха да увеличат правомощията на регулатора

Велико Търново увеличи населението си с 1000 души за година

Администрациите задължени да обменят електронни документи по единен технически протокол от 1 септември 5985 документи изискват чиновниците, голяма част от тях се повтарят

Правителството задължи административните органи в срок до 1 септември 2017 г. да приведат системите си за електронен обмен на документи в съответствие с единен технически протокол, утвърден от председателя на Държавната агенция „Електронно управление“. Това съобщиха от правителствената информационна служба. Предсрочното изпълнение на протокола ще гарантира незабавното стартиране на процеса по облекчаване па административната тежест и ще повлияе положително процесите на предоставяне на административни услуги на гражданите и на бизнеса.

Мярката има за цел обменът на електронни документи, които съдържат електронни изявления между администрациите, да се извършва единствено по определения технически протокол. Административните органи трябва да използват само системи за електронен документооборот, които изпълняват този протокол, преди нормативно установения за това срок 1 януари 2018 г.

Съществуващият към момента обмен на електронни документи между администрациите се извършва само между неголям брой правни субекти. По-голяма част от тях са администрации със значително затруднен обмен на електронни документи. Същевременно Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги определя, че обменът на електронни документи се извършва между участници, регистрирани в Административния регистър, което предполага, че между всички тях следва да е налице обмен на електронни документи. Според същата Наредба редът и начинът за осъществяване на обмена на електронни документи, които съдържат електронни изявления между администрациите, се извършва по технически протокол, определен от председателя на Държавна агенция „Електронно управление”.

Техническият протокол включва редица документи, включително Техническа спецификация на Система за електронен обмен на съобщения; тестови участник: Процедура за генериране и издаване на транспортен сертификат; Мрежова свързаност; Среда за електронен обмен на съобщения и Общи условия за обмен на електронни документи между участници, регистрирани в Административния регистър.

Със същото решение правителството създава Експертен съвет за интеграция на информационните ресурси към председателя на Държавна агенция „Електронно управление”. Съветът ще работи по междуведомствени въпроси и задачи, свързани с реда и начина за осъществяване на обмена на електронни документи, които съдържат електронни изявления между администрациите, междурегистров обмен на данни, както и с интеграцията на информационните ресурси.

Администрациите на централните и териториалните органи на изпълнителната власт предоставят общо 1422 услуги, за които се изискват 5985 документи. Голяма част от тях се повтарят и потвърждават необходимостта от премахването на вече обявените 12 удостоверителни документи. Това заяви председателят на Държавната агенция “Електронно управление” Росен Желязков след редовното правителствено заседание.

До края на септември т.г. всички администрации следва да извършат детайлен анализ в три направления – анализ на административните режими, които могат да отпаднат с промени в законодателството; анализ на режимите, при които удостоверителни документи също могат да бъдат редуцирани и анализ на режими и услуги, при които удостоверителните документи следва да бъдат обменяни като данни без да изисква техен хартиен носител.

По думите на Росен Желязков, темпът на промените в законодателството зависи от процедурите по обществено обсъждане и съгласуване на законите, както и от дейността на Народното събрание. Възможността за плащане с виртуални ПОС-терминали и задължителното въвеждане на физически ПОС-терминали в администрациите за плащане на различните видове държавни такси също трябва да се случи до есента на настоящата година, допълни Росен Желязков.

От септември т.г. администрациите ще бъдат длъжни също така да обменят всички документи и по електронен път, обяви още председателят на ДАЕУ. “Първоначално това няма да отмени обмена на хартиени документи, но постепенно хартиеният документооборот ще бъде заменен изцяло от електронен”, поясни Росен Желязков. Държавната агенция “Електронно управление” вече утвърди единен технически протокол и правила за електронния документооборот, като всички административни структури следва да приведат системите си за електронен обмен на документи в съответствие с протокола. Това ще спести време, ресурси, ще осигури възможност за повторна обработка на документите и целият процес ще се реализира в сигурна среда.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.