Ирак ще може да продължи да купува енергия от Иран още три месеца

Йорданка Фандъкова: Възложих спиране на работите докато не бъдат отстранени забележките при ремонта на градинката „Свети Климент Охридски“

ГЕРБ и СДС обсъждат общо явяване на евроизборите

НС избира председател, зам.-председател и секретар на ЦИК

Истерия в Косово за мача с „лъвовете“

Мъжът, убил жена си в Ботевград, е открит мъртъв Основната версия е, че се е самоубил

Астрономическата пролет настъпва днес в 23 часа и 58 минути Максималните ще са между 15 и 20 градуса

Холандската полиция задържа още един мъж за стрелбата в Утрехт

Отново авария във Венецуела, без ток останаха четири щата и столицата Каракас

На 20 март 2019 да почерпят

Страшни предсказания, в които никой не повярва, но те се сбъднаха

Колосален провал за червения отбор в „Хелс Китчън“

Черна гора вдига Футболист №1

Рамуш Харадинай: Въобще не ни интересува Сърбия и какво се случва там

Пътнически самолет се запали на летището в Техеран (ВИДЕО)

Администрациите задължени да обменят електронни документи по единен технически протокол от 1 септември 5985 документи изискват чиновниците, голяма част от тях се повтарят

Правителството задължи административните органи в срок до 1 септември 2017 г. да приведат системите си за електронен обмен на документи в съответствие с единен технически протокол, утвърден от председателя на Държавната агенция „Електронно управление“. Това съобщиха от правителствената информационна служба. Предсрочното изпълнение на протокола ще гарантира незабавното стартиране на процеса по облекчаване па административната тежест и ще повлияе положително процесите на предоставяне на административни услуги на гражданите и на бизнеса.

Мярката има за цел обменът на електронни документи, които съдържат електронни изявления между администрациите, да се извършва единствено по определения технически протокол. Административните органи трябва да използват само системи за електронен документооборот, които изпълняват този протокол, преди нормативно установения за това срок 1 януари 2018 г.

Съществуващият към момента обмен на електронни документи между администрациите се извършва само между неголям брой правни субекти. По-голяма част от тях са администрации със значително затруднен обмен на електронни документи. Същевременно Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги определя, че обменът на електронни документи се извършва между участници, регистрирани в Административния регистър, което предполага, че между всички тях следва да е налице обмен на електронни документи. Според същата Наредба редът и начинът за осъществяване на обмена на електронни документи, които съдържат електронни изявления между администрациите, се извършва по технически протокол, определен от председателя на Държавна агенция „Електронно управление”.

Техническият протокол включва редица документи, включително Техническа спецификация на Система за електронен обмен на съобщения; тестови участник: Процедура за генериране и издаване на транспортен сертификат; Мрежова свързаност; Среда за електронен обмен на съобщения и Общи условия за обмен на електронни документи между участници, регистрирани в Административния регистър.

Със същото решение правителството създава Експертен съвет за интеграция на информационните ресурси към председателя на Държавна агенция „Електронно управление”. Съветът ще работи по междуведомствени въпроси и задачи, свързани с реда и начина за осъществяване на обмена на електронни документи, които съдържат електронни изявления между администрациите, междурегистров обмен на данни, както и с интеграцията на информационните ресурси.

Администрациите на централните и териториалните органи на изпълнителната власт предоставят общо 1422 услуги, за които се изискват 5985 документи. Голяма част от тях се повтарят и потвърждават необходимостта от премахването на вече обявените 12 удостоверителни документи. Това заяви председателят на Държавната агенция „Електронно управление“ Росен Желязков след редовното правителствено заседание.

До края на септември т.г. всички администрации следва да извършат детайлен анализ в три направления – анализ на административните режими, които могат да отпаднат с промени в законодателството; анализ на режимите, при които удостоверителни документи също могат да бъдат редуцирани и анализ на режими и услуги, при които удостоверителните документи следва да бъдат обменяни като данни без да изисква техен хартиен носител.

По думите на Росен Желязков, темпът на промените в законодателството зависи от процедурите по обществено обсъждане и съгласуване на законите, както и от дейността на Народното събрание. Възможността за плащане с виртуални ПОС-терминали и задължителното въвеждане на физически ПОС-терминали в администрациите за плащане на различните видове държавни такси също трябва да се случи до есента на настоящата година, допълни Росен Желязков.

От септември т.г. администрациите ще бъдат длъжни също така да обменят всички документи и по електронен път, обяви още председателят на ДАЕУ. „Първоначално това няма да отмени обмена на хартиени документи, но постепенно хартиеният документооборот ще бъде заменен изцяло от електронен“, поясни Росен Желязков. Държавната агенция „Електронно управление“ вече утвърди единен технически протокол и правила за електронния документооборот, като всички административни структури следва да приведат системите си за електронен обмен на документи в съответствие с протокола. Това ще спести време, ресурси, ще осигури възможност за повторна обработка на документите и целият процес ще се реализира в сигурна среда.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.