Акциите на Twitter се сринаха, след като компанията изтри един милион подозрителни акаунта

Акциите на Twitter се понижават с над 16% на извънборсовия нерегулиран пазар преди старта на реалната търговия на Уолстрийт. Подобно на Facebook, Twitter също отчете намаляване на ежемесечния брой на своите потребители, като в същото време от компанията посочиха, че тази тенденция ще продължи и занапред с оглед на нейната политика за заличаване на акаунтите, произвеждащи т.нар. "фалшиви новини", предаде БНР.

Печалбата на компанията за второто тримесечие достигна 134 млн. долара, или по 17 цента за една акция при осреднени прогнози за печалба от 16 американски цента и след печалба за 56 млн. долара (8 цента на акция) точно педи година. Това означава, че голямата социална медия е на печалба за трето поредно тримесечие. В същото време продажбите на Twitter скочиха с 24% спрямо годината по-рано, достигайки 710,5 млн. долара, надшивайки прогнозите за приходи в размер на 696 млн. долара.

Подобни на финансовите резултати на Facebook обаче, инвеститорите реагират много негативно на намаляващия брой клиенти. Според Twitter месечният брой на активните потребители се свил с един милион през периода април - юни, достигайки 335 милиона при очаквания за повишение с един милион, като това представлява първо понижение от второто тримесечие на 2107-а година.

От компанията заявиха, че спадът на клиентите на социалната медия се дължи отчасти на "решенията, които взехме, за да дадем приоритет на заздравяването на нашата интернет платформа". Twitter очаква тази тенденция на свиване на броя на потребителите да продължи и в бъдещ с оглед на политиката за прочистване на акаунтите, разпространяващи "фалшиви новини".

Новината за намаляване на клиентите на Twitter предизвика истински срив на акциите на компанията на нерегулирания пазар преди старта на реалната търговия на Уолстрийт. Акциите на Twitter се обезценяват с около 16% към ниво от 36 долара за една акция.

Само ден по-рано акциите на Facebook също отбелязаха драматичен спад от близо 20%, изтривайки почти 120 млрд. долара от пазарната капитализация на водещата социална интернет медия.

Коментари

Задължително поле