Американци сложиха руския трибагреник на болида си

Използването на руските символики от спортистите на сборная е забранено до 2022-а с решение на Спортния арбитраж в Лозана. Но американският отбор на „Хаас“ от Формула 1 заобиколи санкцията и сложи цветовете на руския флаг на болида си. Тимът успя да направи това, като подписа дългосрочен договор за генерално спонсорство с руския гигант „Уралкалий“, един от водещите световни лидери в производството на калий. Собственик на компанията е Дмитрий Мазепин, баща на пилота от „Хаас“ Никита Мазепин, който през този сезон ще направи дебют във Формула 1. А негов партньор ще е Мик Шумахер, син на седемкратния световен шампион Михаел Шумахер.

Отборът вече ще се нарича Uralkali Haas F1 Team, а първият етап от надпреварата този сезон е в Бахрейн от 26 до 28 март.

„Дойде време за промяна – заяви Джийн Хаас, собственик на тима. - Надявам се да се върнем в голямата битка и да започнем отново да печелим точки. Имахме няколко трудни сезона, но отсега мислим за подготовката си през 2022-а, когато в сила ще влезе новият регламент и ще се съкрати разликата в скоростта между отборите.“

Всъщност, болидът, който беше представен в цветовете на руския флаг е от 2020-а. От тима обявиха, че нямат намерение да доработват VF-21, а са се концентрирали върху създаването на модела за 2022-а.

Международната автомобилна федерация (ФИА) вече одобри новите цветове на „Хаас“

„Въпреки забраната за използването на руския флаг на големи спортни състезание до 16 декември 2022-а, цветовете на трикольора са разрешени – написа в туитър Уил Бакстън, журналист във Формула 1. - От „Хаас“ потвърдиха, че визията е одобрена от ФИА.“

Феновете обаче разкритикуваха решението на тима.

„Мик Шумахер вече ще го наричат Михаил Шумаков“, написаха един.

„Хаас“ ще има най-грозната кола на стартовата решетка. Съчувствам, Мика!“, заяви друг.

„Забавно... американски отбор, но с руска визия“, написа трети.

А бившият холандски пилот на Формула 1, а сега лингвист Гиедо ван дер Гарде пожела успех на Шумахер-младши и дори изписа името му на староруски, а именно ԠЇҪҚ SҪҤЏԠДҪҤЭЯ.

Всъщност отборът ще си има и втори спонсор – немската телекомуникационна компания 1&1. Синът на легендарния Шумахер пък стана неин посланик.

„Много ми харесват цветовете на болида – каза младши. - Автомобилът стана красив, особено ми е приятно да виждам своя номер 47. - Най-добрата тренировка е да си зад волана на истинска кола, но за съжаление нямах толкова много дни, както ми се иска, заради пандемията във Великобритания. Но пък направих множество тренировки със симулатор на „Ферари“ и се чувствам много добре подготвен. Никита е много силен съперник, познаваме се още от 2012-а, когато се състезавахме на картинг. После продължихме да се засичаме във Формула 3, Формула 2. Сега дебютната ми цел е да финиширам, после ще се види и мястото.“

 

Германецът не вижда смисъл в съботни състезания

Фетел: Не ми харесва финал преди финала

Себастиан Фетел, новият пилот на „Астън Мартин“, обяви че не вижда смисъл в спринтовите състезания, планирани за събота.

„Не ми харесва идеята да имаме финал преди финала – каза германецът. Разбира се, ако решат да има подобни състезания, ще участвам, защото искам да карам в неделя. Но не виждам логика. В неделния ден изминаваме по 300 километра, тогава е кулминацията на уикенда, защо да има и в събота надпревара?

Организаторите планират да изпробват този вариант на 3 състезания  - на пистите „Жил Вилньов“, „Монца“ и „Интерлагос“. Тогава традиционната квалификация ще е в петък, която ще определи стартовият ред за съботното спринтово състезание от 100 км. А класирането от него ще формира стартовата решетка за неделното Гран при, което е 305 км.

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Спорт