Английски куршум поразява в сърцето почитателите на роудстъри

3,8 Sekunden von 0 auf 100 km/h, 250 km/h schnell - der Bristol Bullet macht seinem Namen alle Ehre

Цената от 300 000 евро е на нивото на Rolls-Royce

Двигател V8 от BMW върти задните колела на двуместния модел

Bristol Bullet съчетава класическия дизайн с модерните технологии

Няма покрив, но има стил - първият нов модел от 10 години насам на позабравената, но култова британска марка Bristol трябва да е предвестник на едно голямо завръщане. Близо седем десетилетия бутиковият производител на скъпи и екстравагантни спортни коли някак си успяваше да оцелява, докато през 2011-а затвори врати и банкрутира. Тогава се появиха инвеститори, заеха се да възродят фирмата и обещаха светли бъднини с нови автомобили. Първият от тях вече е факт - великолепно изглеждащ роудстър с традиционен британски дизайн и многозначителното име Bullet (в превод - “куршум”).

Модерното и класическото си дават среща в двуместния спортен модел, който ще бъде произведен с ръчен труд само в 70 екземпляра. Продажбите започват от януари, цената е на нивото на Rolls-Royce - около 300 000 евро. Показаният прототип е с десен волан, но купувачите ще имат възможност да поръчват коли и с ляв. Шасито се състои изцяло от алуминий и върху него е изградена дълга 4,2 м каросерия от карбон - модерни, леки, скъпи и здрави материали.

Bristol_Bullet_12.jpg

Покрив липсва, тоест автомобилът може да бъде ползван тогава, когато не вали (което в Англия не се случва много често). Само малко челно стъкло предпазва от въздушния поток пътниците, които се настаняват ниско в разкошни седалки в салон от светлокафява кожа. Кокпитът е декориран с елементи от дърво и алуминий, в средата на таблото е инсталиран голям цветен тъчскрийн, а кръглите контролни инструменти пред водача са аналогови в ретро стил. Инженерите на Bristol обещават най-съвременни комуникационни възможности с интеграция на смартфони, безжична интернет връзка и мощна аудиосистема.

Bristol_Bullet_11.jpg

За двигател англичаните са почукали на вратата на BMW и са получили германски мотор V8 с обем 4,8 л, който се вгражда и в още един британски роудстър - Morgan Aero 8. Баварското “сърце” пулсира с мощността на 347 конски сили, които се изпращат заедно с максималния въртящ момент от 490 Nm към задвижващите задни колела. Купувачите ще избират между ръчна и автоматична трансмисия. По първоначални данни ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема 3,8 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Въпреки луксозната изработка и премиум материалите, теглото на автомобила - само 1250 кг, вещае отлична динамика. Повече технически данни се очаква да бъдат оповестени на официалната премиера на модела в началото на септември.

Коментари

Задължително поле