Аеродинамика и офроуд

Оптималното отвеждане на въздушните потоци превръщат новия модел Compass в най-аеродинамичния Jeep.

Новият модел Compass е с най-ниско въздушно съпротивление в гамата на Jeep

Инженерни решения като при спортни коли

Високопроходимите автомобили не се нуждаят от особена аеродинамика, за да се справят с тежките терени. Новият модел Compass на офроуд марката Jeep обаче съчетава способността да преодолява препятствия и да се представя максимално ефективно и комфортно върху гладкия асфалт.

Въпреки изправения си силует и ъгловати пропорции Jeep Compass разполага с отлична аеродинамика.

Въпреки ъгловатия си силует и грубоват дизайн Compass е най-аеродинамичният Jeep, създаван за европейския пазар. За инженерите е било сериозно предизвикателство да комбинират аеродинамичната ефективност с емблематичните изправени пропорции на Jeep. Това е постигнато с редица иновативни решения. Сред тях са прилагането на напълно равно дъно (невидимо за окото, но важно за управлението на въздушния поток под автомобила и за защита при офроуд), активни въздушни клапи в бронята, аеродинамично оптимизирани джанти, задни аеродинамични елементи, високоефективен заден спойлер и функционални въздушни отвори в арките на задните колела.

Активните клапи в предната броня допринасят за ниското въздушно съпротивление.

Много от тези характеристики се срещат по-често при спортни автомобили, отколкото при SUV модели. Резултатът при новия Compass е подобрение до 10% в коефициента на въздушно съпротивление, който достига водеща в класа стойност под 0.29. Това допринася за големия пробег (до 650 км) на електрическата версия на модела, като Jeep разширява ползите от този подход и към останалата си гама хибридни и plug-in хибридни варианти.

Тези подобрения се отразяват директно в увеличен пробег, намалена консумация и подобрена стабилност при шофиране. По-добрата аеродинамика не означава само по-добър SUV – тя отваря вратата към повече приключения, по-малко ограничения и повече независимост.

Най-четени