Инженерни решения като при спортни коли
Високопроходимите автомобили не се нуждаят от особена аеродинамика, за да се справят с тежките терени. Новият модел Compass на офроуд марката Jeep обаче съчетава способността да преодолява препятствия и да се представя максимално ефективно и комфортно върху гладкия асфалт.
Въпреки изправения си силует и ъгловати пропорции Jeep Compass разполага с отлична аеродинамика.
Въпреки ъгловатия си силует и грубоват дизайн Compass е най-аеродинамичният Jeep, създаван за европейския пазар. За инженерите е било сериозно предизвикателство да комбинират аеродинамичната ефективност с емблематичните изправени пропорции на Jeep. Това е постигнато с редица иновативни решения. Сред тях са прилагането на напълно равно дъно (невидимо за окото, но важно за управлението на въздушния поток под автомобила и за защита при офроуд), активни въздушни клапи в бронята, аеродинамично оптимизирани джанти, задни аеродинамични елементи, високоефективен заден спойлер и функционални въздушни отвори в арките на задните колела.
Активните клапи в предната броня допринасят за ниското въздушно съпротивление.
Много от тези характеристики се срещат по-често при спортни автомобили, отколкото при SUV модели. Резултатът при новия Compass е подобрение до 10% в коефициента на въздушно съпротивление, който достига водеща в класа стойност под 0.29. Това допринася за големия пробег (до 650 км) на електрическата версия на модела, като Jeep разширява ползите от този подход и към останалата си гама хибридни и plug-in хибридни варианти.
Тези подобрения се отразяват директно в увеличен пробег, намалена консумация и подобрена стабилност при шофиране. По-добрата аеродинамика не означава само по-добър SUV – тя отваря вратата към повече приключения, по-малко ограничения и повече независимост.