Три нови модела 911 със задвижване 4х4

480 конски сили, битурбо боксерен двигател, 8-степенен автоматик

Ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди и максимална скорост 308 км/ч

Обновената гама на легендарния спортен модел Porsche 911 се увеличава с три варианта със задвижване на четирите колела. Това са версиите 911 Carrera 4S с каросерии на купе, кабриолет и тарга.
Те разполагат със същото задвижване като 911 Carrera S (купе и кабриолет), а именно усъвършенстван 3,0-литров шестцилиндров боксерен двигател с два турбокомпресора, който генерира мощност в размер на 480 к.с. (с 30 к.с. повече от предишния модел). При ускорението от 0 до 100 км/ч всички версии на 911 Carrera S имат еднакви стойности, независимо дали са със задно или с двойно предаване – 3,3 секунди за купето и 3,5 секунди за кабриолета и таргата. Максималната скорост е 308 км при всички версии.

С новите модели 911 Carrera 4S (купе, кабриолет и тарга) почитателите на задвижването на четирите колела вече имат избор от 6 такива варианта заедно с 911 Carrera 4 GTS (купе, кабриолет и тарга). Около половината от всички купувачи, които се насочват към S вариантите на 911, избират задвижване на всички колела с основателна причина - това технологично решение осигурява максимално сцепление при лошо време. В региони с променлив климат или предизвикателни условия на движения на пътя, 911 със задвижване на всички колела създава допълнителна увереност зад волана.

4S вариантите, подобно на всички модели с двойно предаване на 911, също са проектирани с идеята за динамика на шофиране с приоритет към на задвижването на задните колела. При необходимост системата Porsche Traction Management насочва по-голяма доза въртящ момент към предния мост, като по този начин увеличава сцеплението и подобрява стабилността при шофиране. Както при предшествениците, системата с многодискови съединители в предния диференциал с водно охлаждане, се управлява електромеханично. Леко променено е предавателното число на главното предаване в предния мост.

Новите варианти със задвижване на всички колела на 911 използват 3,0-литров шестцилиндров боксерен двигател с два турбокомпресора  и мощност от 480 к.с. Увеличението на ресурса с 30 к.с. се дължи отчасти на променената технология на междинните охладители, чиято конструкция е заимствана от тези на 911 Turbo. Осемстепенна трансмисия с два съединителя предава мощността на двигателя към четирите колела.

Стандартното оборудване на новите модели 4S е значително подобрено в сравнение с това на предишните издания. То включва колела с различен размер 20/21-инча Carrera S с променен дизайн, технология за  синхронизирано разпределение на въртящия момент, система Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) и спортна изпускателна система с отличителен звук. Също стандартна е спирачната система от моделите GTS с червени спирачни апарати и дискове с диаметър от 408 мм на предния мост и 380 мм на задния. При 911 Targa 4S в оборудването е включена и система за завиване на задните колела. Други стандартни „екстри“ са кожения пакет, матричните LED предни светлини, безжичното зареждане на смартфони и др.

Targa е уникално решение на Porsche

От 60 години насам тарга моделите на Porsche 911 съчетават удоволствието от шофирането на кабриолет с комфорта на купе през цялата година. Оригиналната версия на таргата се появява в резултат на дискусиите в САЩ за безопасността на традиционните кабриолети и в момент, когато дори има призиви те да бъдат забранени.

Първият модел 911 Targa излиза през 1965 г. и е наречен „безопасен кабриолет“ заради иновативните инженерни решения като елегантната широка рамка, често наричана ролбар, вдъхновена от моторните спортове, която защитава пътниците при инциденти и преобръщане. С подвижен покрив и прибиращ се заден прозорец автомобилът предоставя на шофьорите усещането за пътуване в пълноценен кабриолет. Името Targa произхожда от известното сицилианско състезание за издръжливост Targa Florio.

От 2006 г. насам всички тарга модели на 911 се  предлагат само със задвижване на всички колела. От 2014 г. се интегрират напълно автоматични механизми за отваряне на покрива в рамките на 14 секунди. До днес широката рамка и обгръщащият заден прозорец са ясен спомен за оригиналния модел. 

Най-четени