Олег Асенов, АПИ: Тол системата стартира на 1 март, план „Б“ няма

Снимка: Архив

"Тол системата стартира на 1 март, план „Б“ няма". Това отговори Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) на транспортния бранш по време на представянето на тол системата.

Въпросът какво ще правят превозвачите при евентуален крах на системата или софтуерен проблем и стартирането на тол системата се забави му бе зададен поне пет пъти, а отговорът му бе само един, че няма причина да не стартира на планираната дата. А при евентуален проблем, няма да спрат трафика по платената пътна мрежа.

„Пътните знаци, които обозначават платеното преминаване, са готови за монтиране, те ще бъдат поставени в последните две седмици преди влизането в сила на системата за таксуване“, допълни Асенов.

Въпросителните пред бранша стават все повече след всяка актуализация или въведение на АПИ във връзка с тол системата. При представянето на маршрутните карти бизнесът скочи, че това е допълнителна административна тежест, тъй като при всеки курс трябва да се закупи карта на маршрута на превозното средство. Тя е единствено за тези шофьори, които нямат GPS тракери или бордови устройства. Сама по себе си тя не струва нищо, а се заплаща само изминатата платена пътна мрежа.

От АПИ уточниха, че картата може да се закупи с отложена дата до 48 и до 168 часа от сайта bgtoll, мобилното приложение или от терминалите за самотаксуване. Ако не сте регистриран потребител на сайта на АПИ, ползвате по-кратката опция, а ако сте регистриран – по-дългата. Картата може и да се закупи до 5 минути преди тръгване на дадения камион, но веднъж платена, тя не може да се отмени, обясни Асенов. В нея могат да се отбелязват допълнително до четири товарни точки.

Новите тарифи за тол системата, които бяха намалени по думите на Олег Асенов с 40%, все още не са преминали през обществено обсъждане и не са приети от МС, какъвто е редът.

За обхващането на транзитния трафик на тирове, той увери, че са помислили за това и имат нови 34 точки за продажба на маршрутни карти на граничните пунктове и 10 места за заплащане на компенсаторни такси.

Според превозвачите бизнесът ще плащат за нещо, което на практика го няма, визирайки качеството на пътната мрежа в страната. „Все още не сме видяли бордовите устройства и GPS тракерите, както и нямаме представа как се работи с тях“, каза на срещата Христо Радков, председател на Българско обединение на шофьорите. Цената им също все още не е ясна, а това притеснява транспортния бранш.

Коментари

Задължително поле