Възрастен мъж загина при пожар в дома си в село Калина

ВМРО се разграничава от НФСБ Искат медиите да посочват, че репликите, които разбуниха обществото, са на "фронтоваци", а не на обобщаващото "патриоти"

Намушкан мъж във влака край Вакарел почина на път за болницата Полицията издирва заподозряна жена за убийството

Френският адвокат на Баневи: Те не искат да се върнат в България

Офроуд великан Пикапът RAM 1500 става още по-екстремен всъдеход

Томислав Дончев: Горивата може да поевтинеят с повече от 5 ст. на литър

Мъж стреля с газов пистолет по протестиращи в Перник Извършителят избягал в посока София, а по пътя предизвикал и катастрофа

Премиерът Борисов в Солун: Няма по-добро място от Европейския съюз Ако стане проблем, кой ще ни помогне най-много - НАТО и ЕС, заяви министър-председателят

Как мъжът най-добре да откаже да си даде заплатата на жена си?

КАТ и ДАИ в акция “Заблуда” Побъркват ни от преразкази на 3 още непубликувани проектозакона

13 см сняг натрупа на връх Ботев Шофьорите да бъдат внимателни по пътищата във високите части и през проходите, които са заледени

Обир в оръжеен склад в столицата

Д-р Кунчв: Днес идват новите ваксини, в аптеките ще са налични в средата на следващата седмица

Менда Стоянова, председател на Комисията по бюджет и финанси в НС, пред „Труд“: “Гражданска отговорност” няма да поскъпва Подготвяме текстове, които да ограничат възможността да се търсят обезщетения от разширения кръг роднини за вече приключили случаи

Броят на изчезналите при пожарите в Калифорния нарасна на 600

Белград ще ползва опита на София при изграждане на метрото


Сръбската столица разработва свои проект за изграждане на метро и напредъка на София при строителството на метрото представлява интерес за белградската община. Това стана ясно по време на среща на софийския кмет Йорданка Фандъкова и кметът на Белград Саниша Мали. В срещата участваха заместник-кметовете доц. д-р Тодор Чобанов и Евгени Крусев, съобщиха от Столична община.

За нас метрото е транспортен и екологичен проект. За последните 7 години успяхме да постоим 21 километра метролинии. В момента подземната железница е над 40 километра и има дял от 34 процента в системата на градския транспорт. След реализацията на третата линия екологичния ефект от метрото ще достигне намаление на вредните емисии с около 90 хил.т. на година, каза още Фандъкова.

Саниша Мали посочи, че Белград има много какво да научи от София в строителството на метрото.

По време на разговорите между двамата кметове бяха обсъдени възможностите за сътрудничество в сферата на транспорта, екологията и развитието на градската среда. Саниша Мали сподели своите впечатления от развитието и промяната в София и даде висока оценка на работата на Йорданка Фандъкова и нейния екип. Той посочи, че през последните години Белград привлича чуждестранни инвестиции и се извършва сериозно строителство, като един от най-големите инвестиционни проекти е изграждането на комплекс с кула и търговски център при река Сава. В Белград се движат пилотно 5 електробуса, а градът разработва процедура за закупуване на още 80 буса, използващи електрическата енергия.

Столичната община провежда процедура за избор на изпълнител за 20 броя електробуси. Очакваме да бъдат в София в края на тази година, каза още Фандъкова.

По време на разговорите стана ясно, че и двете общини развиват пешеходните зони и велотрасетата като алтернатива на автомобилния транспорт и изпълняват проекти, свързани със санирането на фасадите на сградите.

По-късно днес метрото на София посети и президентът на Сърбия Александър Вучич, който бе придружаван от кметовете на Белград Саниша Мали и на София Йорданка Фандъкова и изпълнителния-директор на „Метрополитен“ проф. Стоян Братоев. Сръбският президент разгледа метростанция „Сердика“, част от Ларгото, където са направени археологически-проучвания при строителството на метрото, разкрито е културно-историческо наследство от древна Сердика като главната римска улица, разказа д-р Тодор Чобанов.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.