Двете Кореи приключиха президентската среща на свещен връх

САЩ въведоха санкции срещу 33 длъжностни лица, свързани в ВПК на Русия

Бум в производството на кока в Колумбия Около 1400 т са произведени през 2017 г.

София с план за чист въздух Обмислят подмяна на отоплителните инсталации с печки на пелети, разширяване на газопреносната мрежа и филтри на комините

Роналдо сред грубияните във футбола

ООН: Половината от бедните хора по света са деца

Рокадите в кабинета сблъскаха отново президент и премиер (обзор) България загуби една седмица заради войната между институциите

Родител нападнал учителка в Старозагорско Двете страни са с напълно различни версии за случилото се

Инцидент с отравяне в Солсбъри се оказа измама Пострадалата Анна Шапиро се представяла за агентка на Мосад

500 млн. лв. е загубата от нелегални цигари Дупка в закона - няма наказание за производството на тютюневи изделия без бандерол

Венеция с нови глоби за туристи До 500 евро за седене и лежане на земята

Николина Ангелкова се срещна с посланика на Турция в България

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 21 септември 2018

По повод публикацията за Яков Джераси, Виктор Меламед твърди: Не е избран нов шеф на Световната ционистка организация в България

Доналд Туск: Някои части от британското предложение за Брекзит няма да проработят

Белград ще ползва опита на София при изграждане на метрото


Сръбската столица разработва свои проект за изграждане на метро и напредъка на София при строителството на метрото представлява интерес за белградската община. Това стана ясно по време на среща на софийския кмет Йорданка Фандъкова и кметът на Белград Саниша Мали. В срещата участваха заместник-кметовете доц. д-р Тодор Чобанов и Евгени Крусев, съобщиха от Столична община.

За нас метрото е транспортен и екологичен проект. За последните 7 години успяхме да постоим 21 километра метролинии. В момента подземната железница е над 40 километра и има дял от 34 процента в системата на градския транспорт. След реализацията на третата линия екологичния ефект от метрото ще достигне намаление на вредните емисии с около 90 хил.т. на година, каза още Фандъкова.

Саниша Мали посочи, че Белград има много какво да научи от София в строителството на метрото.

По време на разговорите между двамата кметове бяха обсъдени възможностите за сътрудничество в сферата на транспорта, екологията и развитието на градската среда. Саниша Мали сподели своите впечатления от развитието и промяната в София и даде висока оценка на работата на Йорданка Фандъкова и нейния екип. Той посочи, че през последните години Белград привлича чуждестранни инвестиции и се извършва сериозно строителство, като един от най-големите инвестиционни проекти е изграждането на комплекс с кула и търговски център при река Сава. В Белград се движат пилотно 5 електробуса, а градът разработва процедура за закупуване на още 80 буса, използващи електрическата енергия.

Столичната община провежда процедура за избор на изпълнител за 20 броя електробуси. Очакваме да бъдат в София в края на тази година, каза още Фандъкова.

По време на разговорите стана ясно, че и двете общини развиват пешеходните зони и велотрасетата като алтернатива на автомобилния транспорт и изпълняват проекти, свързани със санирането на фасадите на сградите.

По-късно днес метрото на София посети и президентът на Сърбия Александър Вучич, който бе придружаван от кметовете на Белград Саниша Мали и на София Йорданка Фандъкова и изпълнителния-директор на „Метрополитен“ проф. Стоян Братоев. Сръбският президент разгледа метростанция „Сердика“, част от Ларгото, където са направени археологически-проучвания при строителството на метрото, разкрито е културно-историческо наследство от древна Сердика като главната римска улица, разказа д-р Тодор Чобанов.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.