Фирма на жената на Лозан Панов купила от „Артекс“ четиристаен апартамент и два гаража за 225 евро на квадрат

Румен Радев ще се срещне с президента на Египет

Британските депутати поемат контрола върху Брекзит за един ден

С един удар – 4 глупости

Изстрадахме точка в Косово, Хубчев отказа да коментира темата „Левски“

На 26 март 2019 да почерпят

Ракети са изстреляни от Газа към Израел

Тереза Мей: Британският парламент ще обсъди в сряда официално отлагане на датата на Брекзита

Чужденци похарчиха 1 млрд. лв. за хотели

Хванаха крадци на метални тръби, докато пренасят плячката

Пожарникари извадиха несретница, паднала в Луда Камчия 62-годишната жена пренощувала в коритото преди някой да чуе виковете й и да извика помощ

Българските зеленчуци изчезват Намаляват както площите, така и количествата зарзават всяка година

Росен Желясков: Разочароващо е решението на Европейския парламент в сряда да се гласува пакетът „Мобилност“

Как може да се прекрати отпуска по майчинство

МВнР на Русия: Решението на САЩ да признае суверенитета на Израел над Голанските възвишения не променя позицията на Москва, че това е територия на Сирия

Близо 25% от пътищата у нас са в лошо състояние Дават повече пари за магистрали след стартиране на тол системата

Необходимо е обновяването на 112 съоръжения

Близо 25% от пътищата у нас са в лошо състояние, а още 13% в незадоволително. Това показва анализа на Агенция „Пътна инфраструктура“, за изготвянето на който са обследвани всички над 20 хил. км. шосета у нас. Това заяви председателят на Управителния съвет на ведомството инж. Светослав Глосов по време на 11-та национална конференция по транспортна инфраструктура с международно участие, организирана от Катедра „Пътища“ на Университета по архитектура, строителство и геодезия.

В най-лошо състояние от всички шосета са тези от третокласната мрежа, обясни Глосов. И заяви, че общо 8000 километра от тези отсечки имат нужда от ремонт. От обновяване се нуждаят и 112 съоръжения. В същото време 12% от пътищата у нас са в отлично състояние, показва проверката на пътната агенция, извършена през последния месец. 27% от шосетата са в добро състояние, а 22,5 на сто – в задоволително. Причината за това, че над една пета от пътищата имат нужда от обновяване, е дългогодишното недофинансиране на сектора, заяви Глосов. Той допълни, че при стартирането на тол системата догодина се очаква да се увеличат и средствата за поддръжка на шосетата у нас.

Освен за ремонт и обновяване събраните пари ще могат да се използват и за финансиране на ново строителство. Тези средства ще бъдат използвани за довършването на магистралите „Хемус“ и „Струма“, скоростните направления към двата моста над Дунав – Видин- Ботевград и Русе- Велико Търново, отсечката София-Калотина, завършването на магистралния пръстен около София с отсечките от квартал „Младост“ до магистрала „Тракия“ и от квартал „Бъкстоун“ до магистрала „Люлин“. Сред приоритетните проекти, чакащи реализация, са тунелите под „Шипка“ и „Петрохан“ и автомагистрала „Черно море“.

По време на форума изпълнителният директор на Камарата на строителите в България инж. Мирослав Мазнев призова да се спре ескалацията при дискредитиране на българския строителен сектор. „За разлика от други източноевропейски страни България не само запази своя строителен сектор, а българските компании са и успешни конкуренти на големите международни компании при изграждане на сложни, съвременни обекти“, подчерта той.

Съветникът на премиера Бойко Борисов Малина Крумова заяви, че основната тема на конференцията – пътната безопасност, е особено актуална и при разглеждането й трябва да се мисли не само за инженерната мрежа и технически парк, но и за контрол върху водачите.

Страната ни е сред държавите с най-много жертви по пътищата в Европа, като в сравнение с други страни на континента убитите по пътищата са десетки пъти повече, заяви проф. д-р Николай Михайлов, ръководител на катедра „Пътища и транспортни съоръжения“ към УАСГ. Той подчерта, че заданието е Библията на добрите пътища, а то от своя страна трябва да е съобразено с критериите за пътната безопасност.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.