Мачовете и спортът по телевизията днес, сряда, 22 януари 2020

Дневен хороскоп на Алена за сряда, 22.01.2020

На 22 януари 2020 да почерпят

Джеф Безос отново е най-богатият човек в света

КНДР ще къса всички връзки със света

В САЩ проверяват първи случай на китайския коронавирус

Европейската транспортна комисия прие споразумението по пакета „Мобилност“

България е котенце, Хърватия – дракон

Владимир Путин назначи новото правителство на Русия (ВИДЕО) Ключови министри запазиха постовете си

Премиерът Борисов се срещна с президента на „Лукойл“ Вагит Алекперов

Бърза смърт идва от Китай Новият коронавирус покоси над 291 души

Президентите Румен Радев и Реувен Ривлин обсъдиха партньорството в иновациите, сигурността и добрите практики

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 22 януари 2020

150 милиона долара за „1917”

Зам.-председател на Комисията за финансов надзор подаде оставка

Близо 25% от пътищата у нас са в лошо състояние Дават повече пари за магистрали след стартиране на тол системата

Необходимо е обновяването на 112 съоръжения

Близо 25% от пътищата у нас са в лошо състояние, а още 13% в незадоволително. Това показва анализа на Агенция „Пътна инфраструктура“, за изготвянето на който са обследвани всички над 20 хил. км. шосета у нас. Това заяви председателят на Управителния съвет на ведомството инж. Светослав Глосов по време на 11-та национална конференция по транспортна инфраструктура с международно участие, организирана от Катедра „Пътища“ на Университета по архитектура, строителство и геодезия.

В най-лошо състояние от всички шосета са тези от третокласната мрежа, обясни Глосов. И заяви, че общо 8000 километра от тези отсечки имат нужда от ремонт. От обновяване се нуждаят и 112 съоръжения. В същото време 12% от пътищата у нас са в отлично състояние, показва проверката на пътната агенция, извършена през последния месец. 27% от шосетата са в добро състояние, а 22,5 на сто – в задоволително. Причината за това, че над една пета от пътищата имат нужда от обновяване, е дългогодишното недофинансиране на сектора, заяви Глосов. Той допълни, че при стартирането на тол системата догодина се очаква да се увеличат и средствата за поддръжка на шосетата у нас.

Освен за ремонт и обновяване събраните пари ще могат да се използват и за финансиране на ново строителство. Тези средства ще бъдат използвани за довършването на магистралите „Хемус“ и „Струма“, скоростните направления към двата моста над Дунав – Видин- Ботевград и Русе- Велико Търново, отсечката София-Калотина, завършването на магистралния пръстен около София с отсечките от квартал „Младост“ до магистрала „Тракия“ и от квартал „Бъкстоун“ до магистрала „Люлин“. Сред приоритетните проекти, чакащи реализация, са тунелите под „Шипка“ и „Петрохан“ и автомагистрала „Черно море“.

По време на форума изпълнителният директор на Камарата на строителите в България инж. Мирослав Мазнев призова да се спре ескалацията при дискредитиране на българския строителен сектор. „За разлика от други източноевропейски страни България не само запази своя строителен сектор, а българските компании са и успешни конкуренти на големите международни компании при изграждане на сложни, съвременни обекти“, подчерта той.

Съветникът на премиера Бойко Борисов Малина Крумова заяви, че основната тема на конференцията – пътната безопасност, е особено актуална и при разглеждането й трябва да се мисли не само за инженерната мрежа и технически парк, но и за контрол върху водачите.

Страната ни е сред държавите с най-много жертви по пътищата в Европа, като в сравнение с други страни на континента убитите по пътищата са десетки пъти повече, заяви проф. д-р Николай Михайлов, ръководител на катедра „Пътища и транспортни съоръжения“ към УАСГ. Той подчерта, че заданието е Библията на добрите пътища, а то от своя страна трябва да е съобразено с критериите за пътната безопасност.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.