На 20 ноември 2018 да почерпят

2500 евро/кв. в най-желания жилищен район на София В центъра има сделки за 2000 евро/кв.м.

Жълт код за сняг и поледици в осем области на страната утре

Владо Николов се завръща във „Фермата“

Жалко! Националният стадион остана празен за мача на годината

Магнитски може да е бил отровен

Четиримата пострадали при дерайлирането на влака са без опасност за живота

Алергии мъчат 40% от българите Случаите на белодробна недостатъчност зачестяват

Трети сме в ЕС по пренаселени квартири Това е основа за сериозно развитие на пазара през следващите години, смятат брокери

Двама полицаи пострадаха при катастрофа с патрулка в столицата

Армията иска оферти за нови кораби Седем държави се включват в търга

Памела Андерсън се обиди на премиер

Университетската болница в Стара Загора остана без парно

Този протест отдавна не е на майките Той е на една болна жена, която продаде душата си, бог знае на кого, написа една от лидерките на протеста

Шофьор разби с юмрук прозореца на кола след спор за предимство

Богини от шоколад показват в София Венера Милоска, Ерос и Хера са сред експонатите

Шоколадовите фигури са 9 на брой

Шоколадова изложба бе открита в столицата тази седмица. В експозицията са представени копия на класически произведения на изкуството като статуи на Венера Милоска, Афродита, Хера, Ерос, древна римлянка, ангел и други – изцяло направени от шоколад. Сладките експонати не се ядат, но посетители могат да се наслаждават на изящните фигури и да направят снимки за спомен с тях.

“Искахме да покажем класическото изкуство по един интересен начин и да видим дали то ще привлече интереса на хората”, каза пред “Труд” един от организаторите Галин Желязков. Изложбата е пътуваща, като преди това е била в Бургас и два пъти във Варна. По време на събитие Галин се запознава случайно с твореца на шоколадовите фигури шеф Ради Стамболов. Заедно решават да представят шоколадова изложба, която е първа стъпка от идеята да създадат първия интерактивен музей на шоколада в Европа.

По думите на организатора именно класическите фигури, познати на целия свят, допринасят за интереса към тях и възможността изложбата да гостува и в чужбина. “По време на Свети Валентин ще бъдем във Велико Търново, а след това сме поканени в Румъния и Сърбия. Надяваме се изложбата да представи страната ни по хубав начин”, казва Галин.

В различните периоди от проекта броят на хората, които участват в организацията, е различен според мащаба на събитието. В София е екип от 8 души. За направата на шоколадовите фигури се включват доброволци, предварително обучени от шеф Ради Стамболов.

За изработката на фигурите шоколадът първо се темперира и обработва, след което се отлива, като в случая са използвани градински калъпи. “Шоколадът няма как да се моделира изцяло на ръка, затова търсихме варианти за готови калъпи, които да използваме, а много хора слагат в градините си древногръцки богове и други фигури”, разказа пред “Труд” шеф Ради Стамболов.

Сладките експонати са направени от италиански шоколад с 54 процента какаово съдържание и слънчогледов лецитин, който не съдържа алергени. Тъй като на места фигурите са много тънки, в тях има вградени мраморни блокове, с които да се поддържа температурата на шоколада, за да не се разтопи. При пътуване фигурите се транспортират в огромни дунапрени и специални сандъци. Щом пристигнат, се нанася допълнителен слой шоколад, за да се придаде обичайният му аромат и в случай на нужда да се изгладят дефектите от транспортирането.

Освен шоколадовите фигури, посетителите на изложбата се радват и на други изненади – рисуване с шоколадови калети за малките, шоколадови татуировки, демонстрации с 3D принтер, рисуване с шоколадови бои.

Шоколадовият 3D принтер, отпечатващ 3D обемни форми от шоколад, е сред атракциите. Приложимостта е декоративна, може да се използва за определени емблеми, лога. “Много е ефектно, защото човек може да си направи шоколадов бюст на себе си по този начин”, казват организаторите на изложбата.

Най-новата технология е интерактивен шоколад с апликация. Той представлява компактдиск, който тежи 70 грама и е направен от черен шоколад. Технологията работи чрез приложение, което изтегляте на мобилния си телефон, сканирате код, който пуска любимата ви песен, докато хапвате от любимия си шоколад.

По думите на шеф Стамболов интересът на посетителите е голям и очакват още любители на сладкото изкушение да се включат в събитието, което продължава до 24 януари. “Това, което ни показва практиката, е, че колкото хора са ни харесали през фейсбук кампанията, обикновено идват до два-три пъти повече и се надяваме и сега да е така”, казва шоколатиерът.

 

Тенденции

Австралийският „блонд” пристига в Европа

Освен да опитат различни видове, гостите на изложбата имаха възможност да научат интерсни факти за шоколада от шеф Ради Стамболов, който ги запозна с историята на сладкото изкушение, как е пристигнало в Европа и се е изменяло във времето. Най-новите тенденции в шоколадовата индустрия са нестандартни комбинации – шоколад със спирулина, матча, джинджифил, както и с лиофилизирани (дехидратирани) космически плодове. Най-новият шоколад, популярен в Австралия, в момента се превръща в хит и в Еропа. Името му е “блонд” и се е случил погрешка. “Това е бял шоколад, който е загорял, разбъркали са го и се е карамелизирал отдолу, така се е получил карамеленият шоколад “блонд”, разказва шоколатиерът.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.