„Боинг“ триумфира на шоуто „Фарнбъро“

Истински железен човек лети на авиошоуто (ИНФОГРАФИКА)

Анонимни сделки помрачиха търговските успехи

Американската компания с поръчки за 531 самолета

Американската компания “Боинг” обяви победа, след като задмина по продажби европейския конкурент “Еърбъс” на авиошоуто “Фарнбъро” тази седмица, предаде Ройтерс.

Най-големият производител на самолети в света - базираната в Чикаго “Боинг”, заяви, че е получила поръчки за 531 самолета в рамките на събитието, докато “Еърбъс” съобщи за 431. Общата стойност на 962-те сделки е около 160 млрд. долара.

Ихсан Мунир, директор на продажбите на “Боинг” специално подчерта решението на Хавайските авиолинии да се откажат от А330neo за сметка на 10 боинга 787-9.

Успехите и на двете фирми обаче са помрачени от около 400 търговски споразумения, в които имената на клиентите не се посочват – необичаен феномен за събитие на толкова високо ниво, което има за цел публичност.

“Авиошоу? Тази година видяхме по-скоро НЛО”, коментира високопоставен делегат.

В анонимните поръчки води “Еърбъс” със 186 сделки на стойност 24 млрд. долара, докато “Боинг” подписа с 4 неразкрити купувача за 94 самолета за $11 млрд. Смята се, че тези клиенти са свързани с Китай компании, които дават самолети под наем. Те са подписали договори за покупка на 280 машини А320neo и 737 Мах. “Еърбъс” отказа да обсъжда кои са клиентите, но източници от индустрията заявиха, че глобалното търговско напрежение между САЩ и други страни е изплашило купувачите.

“Фактът, че светът се събужда, за да види кой туит коя част от света е ударил, наистина не помага”, каза шефът на продажбите на “Еърбъс” Ерик Шулц по адрес на пристрастеността на президента на САЩ Доналд Тръмп към туитър.

Коментари

Задължително поле