Американският флот потвърди автентичността на три видеоклипа с НЛО (ВИДЕО)

Адвокати не харесвали Гешев, ах

Искат нова дефиниция за понятието „автомобил“ Инициативата е на Jaguar

Министър Банов връща от Германия незаконно изнесени български археологически ценности

Комплексни екипи ще изследват причините за тежките катастрофи 96% вина на шофьорите е само според първоначален оглед, каза шефката на агенцията за пътна безопасност

Ураганът „Умберто“ остави без ток 22 000 домакинства и предприятия без ток на Бермудите

Движението „5 звезди“ се присъединява към „Зелените“ в Европейския парламент

Майк Помпео: Няма да толерираме поведението на Иран

Томислав Дончев: Местните избори ще са оценка за свършеното през изминалите години

Десетки жертви при атентат с камион бомба в Афганистан

Какво е, когато играят “Челси” и “Милан”? Отговорът на радио Ереван

Редовната казарма – ах, този политмираж

Лечението на Стефан Данаилов продължава в санаториума на ВМА в Хисаря

Вижте как съвестен шофьор възхити социалните мрежи (СНИМКА)

Заплашената с нож готвачка в детска градина: Добре съм, оставам на работа

Брайън Де Палма – Недосегаемият

Брайън Де Палма

Брайън Де Палма е един от любимите ми режисьори. Гледал съм неговия шедьовър „Пътят на Карлито” с Ал Пачино в главната роля многократно. Да не говорим за „Белязания”, „Недосегаемите” и „Мисията невъзможна”. Любим режисьор ми е също и Ридли Скот. Поне беше такъв, докато не изтри всички кадри от продукцията си с гения Кевин Спейси, заради секс истерията в Холивуд.

По време на филмовия фестивал във Венеция се разбра, че култовият режисьор ще прави филм не за кого да е, а за продуцента Харви Уайнстийн, който е обвиняван с 20-30 годишна давност за сексуален тормоз от поне 70 холивудски актриси, ако се вярва на „Върайъти”. Истерията не подмина дори такива колоси като Дъстин Хофман, който преди 30 години щипнал по дупето някаква статистка на снимачната площадка, докато го гримирали.

Сега, на филмовия фестивал във Венеция 78-годишният Брайън Де Палма заяви, че в своята кариера е работил с много актриси и осъзнава какво им е било причинено. В случая режисьорът ще се базира на истории, които са публикувани не къде да е, а във вестник „Ню Йорк Таймс”. В същото време и други режисьори са заявили желание да филмират тази тема. В случая с Де Палма парадоксалното е, че в Холивуд е спряган като… женомразец.

Един от най-талантливите режисьори на 20 век е роден на 11 септември, в американския град Нюарк, щата Ню Джърси. Той всъщност е можел да стане и известен хирург като баща си или да се отдаде на физиката след полученото добро образование в Колумбийския университет. Само че съдбата е имала друг план за тогавашния младеж – кино, само кино, голямо кино.

Резкият завой в избора си на професия Брайън де Палма прави, след като гледа филмите „Гражданинът Кейн” на Орсън Уелс и „Вертиго” на Алфред Хичкок. Записва се да учи в театралния департамент на колежа „Сара Лоурънс” и вратата на изкуството е разкрита широко пред него.

В началото на неговата кариера съдбата го среща с начинаещия Робърт Де Ниро, който участва в неговата продукция „Сватбено тържество”.

„Той е много сдържан и съсредоточен, когато работи. Това, което му пречи в работата, е когато хората го гледат втренчено. Затова на снимки е важно винаги да осигуря липсата на подобни зяпачи, които просто се скупчват, за да го погледат. Иначе с другите актьори Де Ниро е много мил и отзивчив”, споделя Де Палма за Де Ниро.

Следват филмите, които знае наизуст всеки киноман. От супер успешните като „Кари”, „Белязаният”, „Пътят на Карлито” и „Недосегаемите”, до не чак толкова аплодираните „Змийски очи” и „Черната далия” – между другото заснет в България, всяка от неговите ленти носи характерния му стил. Той е ценен от корифеи като Жан-Люк Годар, Стивън Спилбърг и Терънс Малик. Да не говорим за Куентин Тарантино, който често споделя, че „Blow Out” на Де Палма е един от любимите му филми за всички времена, както и че след като е гледал „Белязаният”, вече е знаел как да снима собствените истории.

Големият творец обаче се изказва твърде скромно за своите филми. Той признава: „Никога не съм се възприемал като обществено признат режисьор. Ако става дума за Дейвид Линч или Мартин Скорсезе, те се смятат за големи режисьори и никой не може да им го оспори. А аз никога не съм изпитвал подобно усещане. Имаше хора, които твърдяха, че е така, имаше и други, които мислеха обратното и ми измисляха какви ли не трудни за преглъщане определения. Затова винаги съм бил „спорен”. Мен или ме обичат, или ме мразят…

 

За обвиненията, че е женомразец

„Трудно е да се снимат филми, в които жените са подлагани на повече опасности, отколкото мъжете. Това може да породи множество враждебни въпроси като „защо продължавате да правите това” или „защо толкова много мразите жените”. Ако убиете мъж – всичко е наред, но жена – ама моля ви се! Да, да, никой не се оплака, когато „убих” мъж в „Сестрите”.

„Трудно е да се снимат филми, в които жените са подлагани на повече опасности, отколкото мъжете. Това може да породи множество враждебни въпроси като „защо продължавате да правите това” или „защо толкова много мразите жените”. Ако убиете мъж – всичко е наред, но жена – ама моля ви се! Да, да, никой не се оплака, когато „убих” мъж в „Сестрите”.

 

За него

Той даде идеята за прочутия пролог на „Междузвездни войни”

Джордж Лукас твърди, че идеята за сагата „Междузвездни войни” му е дошла от сериалите „Флаш Гордън” през 30-те години. Но аз помня се роди идеята за известния пролог и тя беше на Брайън Де Палма.

Докато аз бях завладян от филма, Брайън не беше толкова доволен и не скри критиките си. Спомням си как всички отидохме в един китайски ресторант, след като бяхме гледали филма. Той се изправи и започна да ръкомаха. „Какво става тук? Не разбирам тази история! Какви са тези хора, откъде идват? Кой е косматия? Вие се нуждаете да започнете картината с един старовремски предговор, който да обясни на публиката каква е историята и защо са в театъра”. И това беше раждането на прочутия пролог към филма.

Стивън Спилбърг, режисьор

 

„Blow out” е сред най-добрите за всички времена

Когато бях по-млад чаках с нетърпение да се появи всеки нов филм на Брайън Де Палма. След като гледах „Белязания” вече знаех как да заснемам сцените в моите филми. Смятам, че „Blow оut”на Де Палма е сред десетте най-добри филми на всички времена.

Куентин Тарантино, режисьор и сценарист

 

Де Палма ми даде сценария на „Шофьор на такси”

Когато прочетох сценария на „Шофьор на такси”, който Брайън де Палма ми даде, видях отражението на моя собствен бунт срещу светa, от който произлизах и от който някак си исках да се освободя.

Исках да продължа напред. Във филма присъстваше онази ярост, която беше толкова характерна за моите баба и дядо. Исках да използвам „Шофьор на такси”, за да се отблъсна още по-далеч от тази реалност и да се почувствам още по-освободен. Още от първия прочитна дадения ми от Де Палма сценарий, откликнах на гнева и на яростта, а и на самотата – на онова чувство да бъдеш постоянно в периферията.

Мартин Скорсезе, режисьор

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.