Славчо Атанасов: Последните 20 години по стадионите се получиха много неприятни неща

Първа лека катастрофа за новите шофьорски закони (обзор) Депутати, катаджии и чиновници изслушаха куп забележките от експерти

Държавният дълг се понижи до 25% от БВП

Общинари събират пари за главния архитект на София Симеон Славчев: Бих призовал цялото общество да се включи в тази морална битка

Димитър Делчев: В момента дясното не може да се обедини

Химическата атака в Дума била постановка (обзор)

Наш талант тренира с първия отбор на „Торино“

Спортното министерство с разяснения за провеждането на Европейската младежка конференция

Испания наложи вето върху проекта за декларация на срещата на върха ЕС – Западни Балкани в София

Шефът на ОЗХО: Веществото, с което са били отровени Сергей и Юлия Скрипал, може да е направено във всяка една страна (ВИДЕО)

Мъж изпуши цигара и се простреля в главата (обзор) "Съжалявам" написал търговецът на коли в бележка, намерена в стаята му

Затягат контрола върху сиренето менте Забраняват на мандрите да правят имитиращи продукти в същите помещения

Пътничка бе глобена с 500 долара за внасянето в САЩ на безплатна ябълка, получена в самолета

Министър Ананиев: Очакваме да седнем на масата и да продължим диалога с общопрактикуващите лекари

40 млн. лв. да плати държавата за „Корал“ искат „зелените“ За пореден път опитват да изгонят от България ключов инвеститор

Българи обиколиха Северна Африка за 13 дни 6000 км от Европа до Гамбия с ендуро

Любомир Дуриданов и Йордан Славков по време на пътешествието

Българите Любомир Дуриданов и Йордан Славков участваха в благотворително рали в Северна Африка. Смелчаците изминават 6000 км за 13 дни върху мотори, за да се включат в аматьорското рали “Будапеща-Бамако”, а целта е построяване на два кладенеца за децата на Черния континент.

Благотворителното рали се провежда от 2006 г. през две години. Стартът е в Будапеща, а финалът в Гамбия. В него няма възрастово ограничение за участие, както и такова за превозно средство. Тази година то се проведе от 16 януари до 28 януари. В него символично се състезаваха 150 човека от цял свят, 15 мотористи, останалите са с коли, джипове и камиони.

Любомир се впуска в пътешествието с неговия ендуро BMW 650, на име “Тошко”. Случайно попада на информацията за ралито през януари 2017 г., записва се и чака година до началото му. През това време се запознава с Йордан Славков, който също е решен да се впусне в приключението. Двамата са единствените българи.

Тръгват от Милано, а не от Будапеща заради лошото януарско време и се отправят за Испания, където ферибот ги пренася в Африка. Имат изготвен маршрут и план от къде да карат и всеки ден участниците завършват в специално пригоден бивак.

Любомир споделя, че през половината преход времето е неблагоприятно и в Мароко ги вали по цял ден порой и е било студено. “За един моторист това е кошмар, защото не виждаш пътя, една дупка пълна с вода и си на земята. Но и не може да караш с 50, защото трябва да стигнеш до края на деня до бивака.” Доволен е от хубавите пътища в страната. “И в Европа не съм виждал такива, много бързо се развиват”.

По време на ралито минават през Ничия земя (около 20 км пустош, между Мароко и Мавритания). “Ако закъсаш там никой не идва на помощ, разчиташ само на себе си. Имаше много изоставени превозни средства”.

В Мавритания виждат колко е бедно населението. Срещат туареги, които живеят в шатри и гледат камили. Преминавайки от там ги брули пясъчна буря “мъгла в която не виждаш на повече от 10 метра, фин пясък като прах. Бях каталясал, заради стягане да изкарам бурята и като пристигнах в столицата на Мавритания (Нуакшот), се свлякох на земята”. Една от нощите в тази страна за малко не ги обира банда, “след като залезе слънцето, 6-7 коли в конвой идваха към нас, военният ескорт с нас ги прогони.”

Любо разказва, че там човешкият живот не струва нищо. На пътя всеки кара както може, а с предимство е по-големият. Разминава се на косъм с камион, който навлиза в неговото платно заради дюна и е избутан в пясъка. “Същият ден разбрах, че 65-годишен германец от ралито го е ударил камион и му е преобърнал колата в дерето, беше в критично състояние няколко дни, след това го взе самолет за Германия, но за жалост след седмица почина. Там няма правила, те нямат дори мигачи и стъкла, не ценят другите в движението”.

Очарован е от Гамбия и Сенегал. “Има много млади хора, децата с униформи и всички много спортуват”. Участниците даряват много от нещата си. Любо оставя целия си багаж, радва дете с преносимо столче и жена с газов котлон.

Една вечер докато си оправят моторите минават деца, които говорят много добър английски “идваха си от училище, пътуват по 10 км в посока, за да учат и всички живеят в една стая. Наблизо нямат магазин, но когато пазаруват взимат само ориз и вода, за лакомства нямат парички, ние им дадохме и те бяха щастливи”.

В Гамбия финалът е символичен, а Любо е наакан за първи път в живота си от маймуна. Доволен е от приключението и би участвал пак. За сега няма нови цели, “не си правя дългосрочни планове, решавам на монета, както за това рали”.

За откриването на мото сезон 2018 г. у нас, Любомир пожелава на всички участници в движението да спазват правилата, а на мотористите безавариен сезон.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.