На 9 декември 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за понеделник, 09.12.2019

Financial Times: България привлича рекордни технологични инвестиции София има потенциал за технологичен център

Почина актьорът, изиграл Голямото пиле от „Улица Сезам“

Откриха нарушения в 37 автошколи в Пловдив

Външният министър на Украйна оповести каква позиция ще защитава Зеленски в Париж

Еврокомисарят по икономика иска разхлабване на бюджетните правила в ЕС

Художествената академия остава без голи модели заради липса на пари

В Сараево отмениха публичните прояви заради мръсния въздух

Сидеров: Каракачанов и Симеонов изнудиха ГЕРБ за пари за партиите, вместо за пенсии

Богат урожай, малко зрители И този „Златен ритон“ доказа, че документалното и анимационното ни кино си струват правенето и гледането, дори с излишните дължини

Дерат седем кожи за Нова година у нас Двойно по-евтин ни излиза празникът при съседите

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 9 декември 2019

Горя стая на общежитие в „Студентски град”

Война между погребалните агенции в Стара Загора

Българският „Пръстенът на нибелунга“ сътвори фурор в Болшой театър

Руската публика определи като „откритие“ постановката на българския „Пръстен на нибелунга“. Всичките 1700 места в салона на Болшой театър бяха заети от зрители, които искаха да чуят спектакъла на „Валкюра“. Това е и единствената опера от тетралогията, която преди 80 години е била поставяна на легендарната сцена. Българската продукция обаче изненада московската публика с нестандартния си прочит, съобщи БНТ.

В Москва Валкюра е поставена само веднъж. А поводът е политически. Премиерата отбелязва подписването на пакта Молотов-Рибентроп. Оттогава насам никой не се е осмелил да посегне към тежката партитура. Затова зрителите в Москва чакаха пълното представяне на „Ринга“ като изключително музикално събитие:

„Никога не съм гледал такъв ироничен, даже бих казал на ръба на кича спектакъл. Мисля, че това е умишлено търсено. Всичката онази антична пищност на постановките на Вагнер през последните 50 години, вече е изтъркана. А историята е много съвременна. Вагнер е писал и за своето време и не само за него. Всико,което става между тези богове и нибелунги, тази борба за златото. Ние това го наблюдаваме всеки ден, вие в България със сигурност също, а ние в Русия го виждаме и на върха, и при обикновените хора и където още се сетите.

При всики случаи вашият Ринг е откритие. Защото тук в Москва ние нямаме култура в гледането на Вагнер.

Изключители нюанси в динамиките. Харесва ми, че не се злоупотребява с фортето, прекрасно са изведени всички акценти и това много ми харесва, както и забележителната работа на солиста, който пее Зигмунд“.

Публиката в Москва гледаше „Валкюра“ с любознателност и готовност да получи максимално удоволствие от срещата с Вагнер. И българската постановка буквално взриви зрителите в салона. След близо 6-часовото представление меломаните в Москва бяха не по-малко екзалтирани от вагнерианците, които гледаха българския „Ринг“ само преди две години в Германия.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Балшой или Болшой? (Большой театр-рус.) Какво ще кажете „ТРУД“-оваци?

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.