КАТ преброи 2536 ранени по-малко от лекарите Разлика с над 22% между данните на МВР и Министерство на здравеопазването установи Институтът за пътна безопасност

Забраниха играчките оръжия в пакистанска провинция

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в неделя, 25 февруари 2018

Сняг и паднали дървета на Шипченския проход

Въоръжен мъж се барикадира в дома си във Велинград Излезе да вземе дърва за печката и го арестуваха

„Левски“ подгони вечния съперник

Цветанов в Сандански: Усилията на ГЕРБ са насочени към реализирането на успешни политики в местната власт

“Реал” се утвърди в тройката

Салах вкара 20-и гол с левия крак

Кметът на Търново представя в спортното министерство осъвременен проект за тренировъчно футболно игрище

Израелски сателит засне най-модерния руски изтребител в Сирия

“Херта” спря “Байерн” за рекорд

Десетки ранени и загинали при самоубийствен атентат в Йемен

Над 500 души са загинали при бомбардировките в Източна Гута за седмица

Загинал и седем пострадали в катастрофа край Сливен

Българчетата не умеят да работят в екип Само 2% от деветокласниците са се справили с поставените им задачи

Момчетата са показали по-слаби резултати от момичетата.

Българските ученици на 15 и 16 години не умеят да работят в екип. Това сочат резултатите от Програмата за международно оценяване на учениците (PISA), разработена от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР).

В изследването участват 51 държави, сред които и България. Данните са конкретни за един от модулите – “Решаване на проблеми в сътрудничество” за 2015 г. Той оценява дали учениците умеят ефективно да участват в дейности за решаване на проблем заедно с партьнори.

500 точки е средният резултат на държавите от ОИСР. Първенци са учениците от Сингапур с 561 точки, следва Япония с 552 точки. България е сред 25 държави с резултати под средните. Нашите точки са 444. Пред нас са Кипър и Чили, а ни следват Уругвай, Коста Рика, Тайланд и ОАЕ.

В модула са участвали над 6000 български деветокласници през 2015 г. 49% от тях могат да се справят само с най-елементарните задачи за решаване на проблеми, които включват преди всичко способност да следват предварително разработен план. Същият процент успяват със средно трудните задачи, а само 2% решават най-сложните.

Данните показват още, че във всички държави в PISA момичетата се представят по-добре с поставените задачи в сравнение с момчетата, което важи и за България. Девойките имат среден резултат от 461 точки, а момчетата – 429 точки.

“Държавите с високи резултати имат образователните системи, адаптирани към развиване на умения за мислене и за решаване на проблеми, и акцентират върху обучението с проекти”, коментираха резултатите експерти от МОН.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Поредната пaртенка:) хаха Не сме били умеели:) как умеехме преди 89 г? как се събирахме, как имахме в нашата махала тимуровска команда и помагахме на възрастните и се грижехме за дърветата и цветята на улиците на квартала? Работехме в екип и то чудесно. Да се възстановят пионерските организации, защо се махнаха чавдарчетата, къде е комсомола. Разбира се, имената могат да се сменят, но същността на тези организации да бъда същата. Да учи младежите на взимопомощ, уважение към труда, на приятелство, на честност и морал. Един за всички, всички за един:)!!! И престанете труд да пишете глупости..вече май за нищо не ставате…Жалко…едно време беше хубав вестник и Тате го четеше редовно:)!!

  2. Поредното доказателство, че още не сме се демократизирали до ниво говеждо стадо по западен образец.

  3. Статията е нагледен пример. Няма координация между журналист, редактор, помощник реадктор и коректор. Ако бях в училище за този памфлет не ми мърдаше двойката.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.