Плажът пълен, флагът жълт Спасителите още са в непълен състав

Почина големият български фотожурналист Христо Юскеселиев

Британски експерт: Правете секс сутрин

Заев очаква дата за започване на преговорите с ЕС през септември или октомври

Оставиха в ареста служителя на МВР, участвал в престъпна група за производство и разпространение на тютюн

17 и 19 юни са неучебни дни за учениците

Хванаха 10 мигранти в луксозен джип в Македония

Проучват уникална сграда, съхранявала арсенала на I Италийски легион в Нове В римския град край Свищов работят и археолози от Познан

Папа Франциск призова към сдържаност след нападенията срещу танкери в Оманския залив

Емил Спахийски с варненска премиера на „Икар от Кочериново”

Кола мина на червено и помля патрулка в Шумен (СНИМКИ)

Нов хорър от Роб Зомби със сексапилната му съпруга

Мениджърът Боб Аръм: Обясняват на горкия българин какво е сексуален тормоз

Бракониер заряза лодката си и избяга

Робот вдига „на крака” хора в инвалидна количка Уникално българско изобретение дава нова надежда

Българчетата не умеят да работят в екип Само 2% от деветокласниците са се справили с поставените им задачи

Българските ученици на 15 и 16 години не умеят да работят в екип. Това сочат резултатите от Програмата за международно оценяване на учениците (PISA), разработена от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР).

В изследването участват 51 държави, сред които и България. Данните са конкретни за един от модулите – “Решаване на проблеми в сътрудничество” за 2015 г. Той оценява дали учениците умеят ефективно да участват в дейности за решаване на проблем заедно с партьнори.

500 точки е средният резултат на държавите от ОИСР. Първенци са учениците от Сингапур с 561 точки, следва Япония с 552 точки. България е сред 25 държави с резултати под средните. Нашите точки са 444. Пред нас са Кипър и Чили, а ни следват Уругвай, Коста Рика, Тайланд и ОАЕ.

В модула са участвали над 6000 български деветокласници през 2015 г. 49% от тях могат да се справят само с най-елементарните задачи за решаване на проблеми, които включват преди всичко способност да следват предварително разработен план. Същият процент успяват със средно трудните задачи, а само 2% решават най-сложните.

Данните показват още, че във всички държави в PISA момичетата се представят по-добре с поставените задачи в сравнение с момчетата, което важи и за България. Девойките имат среден резултат от 461 точки, а момчетата – 429 точки.

“Държавите с високи резултати имат образователните системи, адаптирани към развиване на умения за мислене и за решаване на проблеми, и акцентират върху обучението с проекти”, коментираха резултатите експерти от МОН.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Поредната пaртенка:) хаха Не сме били умеели:) как умеехме преди 89 г? как се събирахме, как имахме в нашата махала тимуровска команда и помагахме на възрастните и се грижехме за дърветата и цветята на улиците на квартала? Работехме в екип и то чудесно. Да се възстановят пионерските организации, защо се махнаха чавдарчетата, къде е комсомола. Разбира се, имената могат да се сменят, но същността на тези организации да бъда същата. Да учи младежите на взимопомощ, уважение към труда, на приятелство, на честност и морал. Един за всички, всички за един:)!!! И престанете труд да пишете глупости..вече май за нищо не ставате…Жалко…едно време беше хубав вестник и Тате го четеше редовно:)!!

  2. Поредното доказателство, че още не сме се демократизирали до ниво говеждо стадо по западен образец.

  3. Статията е нагледен пример. Няма координация между журналист, редактор, помощник реадктор и коректор. Ако бях в училище за този памфлет не ми мърдаше двойката.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.