Алманах разказва какво е да си рицар Събират в книга историята на Велик Приорат България, ценностите и кодекса, които членовете му следват

Кремъл готов да подобри връзките си със САЩ

Фирма на жената на Лозан Панов купила от „Артекс“ четиристаен апартамент и два гаража за 225 евро на квадрат

Румен Радев ще се срещне с президента на Египет

Британските депутати поемат контрола върху Брекзит за един ден

С един удар – 4 глупости

Изстрадахме точка в Косово, Хубчев отказа да коментира темата „Левски“

На 26 март 2019 да почерпят

Ракети са изстреляни от Газа към Израел

Тереза Мей: Британският парламент ще обсъди в сряда официално отлагане на датата на Брекзита

Чужденци похарчиха 1 млрд. лв. за хотели

Хванаха крадци на метални тръби, докато пренасят плячката

Пожарникари извадиха несретница, паднала в Луда Камчия 62-годишната жена пренощувала в коритото преди някой да чуе виковете й и да извика помощ

Българските зеленчуци изчезват Намаляват както площите, така и количествата зарзават всяка година

Росен Желясков: Разочароващо е решението на Европейския парламент в сряда да се гласува пакетът „Мобилност“

Вижте в кои 3 случая електронният фиш от КАТ може да бъде отменен Атанас Константинов от Института за пътна безопасност обясни правните последици от проблемите с новите лазерни камери

Катаджии от 20 от общо 28 областни служби в страната са докладвали за проблеми с камерите през първите 8 месеца на експлоатация. Снимка: Труд

След като стана ясно, че има проблеми с новите АТСС (Автоматизирани технически средства и системи) за контрол на скоростта ARH CAM S1, се създадоха предпоставки за обжалване на издадените въз основа на тях електронни фишове. Това обясни пред „Труд” юристът Атанас Константинов от Института за пътна безопасност.

Юристът Атанас Константинов от Института по пътна безопасност
Юристът Атанас Константинов от Института по пътна безопасност

По думите му гражданите, които се чувстват ощетени при издаване на електронен фиш въз основа на заснемане с камерите на триноги, могат да го обжалват, но това трябва да става, след като се преценяват предпоставките за обжалване във всеки индивидуален случай, тъй като не всички устройства от този тип дават дефекти.

Константинов посочи 3 случая, при които би могло да се стигне до отмяна на наказанието.

На първо място фабричната настройка на лазера да засича автомобили, движещи се до 130 км/ч, напълно изключва употребата на устройствата по автомагистралите, тъй като там ограничението на скоростта е 140 км/ч, което означава, че тези устройства не могат да засекат МПС, движещо се дори с ограничението на скоростта, предвидено в закона. Издаден електронен фиш от такова устройство би бил напълно незаконосъобразен и трябва да бъде отменен, ако се обжалва по законно установения ред.

На второ място, някои от мобилни АТСС за контрол на скоростта ARH CAM S1 дават дефект и не разпознават в пълнота номера на заснетия автомобил, което не дава възможност на административно-информационната система или наказващия орган да определи с точност лицето извършило нарушението, което отново е абсолютна предпоставка за отмяна на такъв електронен фиш като незаконосъобразен.

На трето място, в някои случаи при наличие на няколко МПС дефектните устройства заснемат автомобила, който е най-близо до устройството, а не този, който се движи с превишена скорост. По този начин административно-информационната система или наказващият орган вменяват вина за извършено административно нарушение на водач, който в действителност не го е извършил. В тези условия издаден електронен фиш отново е незаконосъобразен, но в конкретният случай ще бъде изключително трудно да се докаже това, ако са изпълнени всички повелителни норми при издаването му.

Много е важно след ремонт на технически средства те да бъдат тествани и сертифицирани коректно и да имат издаден протокол от Българския институт по метрология, подчерта юристът.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. А нали уж тези (от института) бяха загрижени за пътнта безопасност?! Дека е Бог(дан) да обясни или май неговите изказвания са за извличане само на политически дивиденти!

  2. А нали уж тези от института се биреха за пътната безопасност! Ех, Милчев, Милчев, … по делата ще ви познаем!

  3. Богдан Милчев е душевно болен човек с явни психични отклонения!Това е в следствие на сменения му чип?😂😂😂

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.