Какво най-често пазаруват българите в интернет? Евростат има отговор на този въпрос. Според данни на европейската агенция близо три четвърти (73%) от любителите на онлайн шопинга у нас купуват дрехи и обувки.
По този показател страната ни се нарежда на 4-то място в ЕС след Румъния (75%), Великобритания и Малта (по 74%). Най-рядко облекла и обувки пазаруват във виртуалното пространство италианците - 39%.
А какво купуваме най-рядко през компютъра си? Оказва се, че това са книги, учебници и списания. По-малко от един на всеки десет (или едва 8%) от българите, пазаруват печатни издания в интернет.
Около 15% плащат за електроника (смартфони, камери, телевизори) или билети за различни събития. Всеки четвърти - за екскурзии и почивки, а всеки пети се доверява на онлайн магазините при покупки на храна и напитки.
(От падащото меню изберете категория "България")
Пазаруването в интернет става все по-популярно в Европейския съюз, отчита статистиката. През 2017 г. 68% от имащите достъп до Мрежата европейци са купували стоки и услуги там, докато 10 години по-рано (през 2007 г.) техният дял е бил 50%.
Онлайн шопингът е най-популярен във Великобритания (86%), Швеция (84 %), Дания, Германия, Люксембург и Нидерландия (по 82%).
Разбираемо, най-често в интернет купуват младите хора на възраст от 16 до 24 години. В държави като Швеция и Нидерландия техният дял достига 90%. На обратния полюс е Великобритания, където онлайн шопингът се практикува по-често от най-възрастните (от 65 до 74 г.) - 75%.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш