Всеки четвърти българин никога не е ползвал интернет

75.1% от домакинствата имат достъп до мрежата в домовете си

75.1% от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си, като за последните 10 години този показател е нараснал с 42%, показват данни на НСИ.

64% от домакинствата влизат в интенет през мрежата на мобилните телефонни оператори, а 57.8% използват фиксирана кабелна връзка.

През 2019 г. 24.8% от домакинствата нямат достъп до интернет в домовете си.

Половината от тях (50.3%) смятат, че нямат нужда от него (не е полезен, интересен и др.),41.9% посочват като основна причина липсата на знания и умения за работа с интернет, а според 24.3% разходите за достъп са твърде високи.

66.8% от лицата на възраст между 16 и 74 навършени години използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично на работа, вкъщи или на друго място, а 53.9% се възползват от ресурсите на глобалната мрежа по няколко пъти на ден. Найактивни потребители на интернет са лицата с висше образование (91.7%), както и младите хора на възраст между 16 и 24 години - 90.3%.

През 2019 г. една четвърт от лицата (24.5%) никога не са използвали интернет, като за десетгодишен период относителният им дял е намалял повече от два пъти.

Потребителите най-често използват глобалната мрежа с цел комуникация, като 57.5% посочват, че извършват телефонни или видеоразговори по интернет (чрез приложения като Viber, WhatsApp, Skype, Facetime, Messenger), а 52.9% участват в социални мрежи (Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat и др.). Най-малко използват интернет за участие в онлайн консултации, анкети или гласувания по обществени или политически въпроси - 3.5%.

Мъжете слушат музика онлайн повече от жените, съответно 31.9 и 27.6%, докатожените са по-активни в търсенето на информация, свързана със здравето - 37.8% при 22.7% за мъжете.

През последните 12 месеца 25.4% от лицата са използвали глобалната мрежа за взаимодействие с органите на държавната и местната власт.

Делът на лицата, които през последните 12 месеца са пазарували онлайн за лични цели, е 21.7%. Пазарувалите по интернет са купували основно:

- дрехи и спортни стоки - 76.4%;

- стоки за дома - 35.3%;

- хотелски резервации и туристически пакети - 20.7%;

- храни, напитки и стоки за ежедневна употреба - 16.9%.

Коментари

Задължително поле