Първа жертва на коронавирус в Пекин

Лихвите ще останат ниски и през 2020 г. Очакваме решение за еврозоната

Туристическото лого върху сирене за износ

Оправдаха контраразузнавач за разгласяване на държавна тайна

Ресторантьори отлагат новите касови апарати 90% са изпълнили изискванията

Премиерът Борисов почете паметта на жертвите на Холокоста

„Газпром“ достави първия милиард кубични метра газ по „Турски поток“

Москва изгони японски журналист за шпионаж

8 важни здравословни съвета за жените

Милка Христова: Подкрепяме доклада за решаване на водната криза в Перник, но ще търсим политическа отговорност

Земетресение от 5, 4 разлюля Иран

Кобе Брайънт загина, но остава в сърцата на милиони

Съдът остави в ареста Олексий, дирен с червена бюлетина за смъртта на украинска активистка Искам да съм под домашен арест, имам 4 байпаса, каза задържаният

Прокуратурата проверява дали самоубилият се в ДАНС мъж не се е опитал да нападне агенцията Носил е пистолет със заличени номера и два пълнителя

Започна участието на премиера в церемонията по повод 75 години от освобождаването на бившия концлагер Аушвиц-Биркенау (ВИДЕО)

Всеки четвърти българин никога не е ползвал интернет 75.1% от домакинствата имат достъп до мрежата в домовете си

75.1% от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си, като за последните 10 години този показател е нараснал с 42%, показват данни на НСИ.

64% от домакинствата влизат в интенет през мрежата на мобилните телефонни оператори, а 57.8% използват фиксирана кабелна връзка.

През 2019 г. 24.8% от домакинствата нямат достъп до интернет в домовете си.

Половината от тях (50.3%) смятат, че нямат нужда от него (не е полезен, интересен и др.),41.9% посочват като основна причина липсата на знания и умения за работа с интернет, а според 24.3% разходите за достъп са твърде високи.

66.8% от лицата на възраст между 16 и 74 навършени години използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично на работа, вкъщи или на друго място, а 53.9% се възползват от ресурсите на глобалната мрежа по няколко пъти на ден. Найактивни потребители на интернет са лицата с висше образование (91.7%), както и младите хора на възраст между 16 и 24 години – 90.3%.

През 2019 г. една четвърт от лицата (24.5%) никога не са използвали интернет, като за десетгодишен период относителният им дял е намалял повече от два пъти.

Потребителите най-често използват глобалната мрежа с цел комуникация, като 57.5% посочват, че извършват телефонни или видеоразговори по интернет (чрез приложения като Viber, WhatsApp, Skype, Facetime, Messenger), а 52.9% участват в социални мрежи (Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat и др.). Най-малко използват интернет за участие в онлайн консултации, анкети или гласувания по обществени или политически въпроси – 3.5%.

Мъжете слушат музика онлайн повече от жените, съответно 31.9 и 27.6%, докатожените са по-активни в търсенето на информация, свързана със здравето – 37.8% при 22.7% за мъжете.

През последните 12 месеца 25.4% от лицата са използвали глобалната мрежа за взаимодействие с органите на държавната и местната власт.

Делът на лицата, които през последните 12 месеца са пазарували онлайн за лични цели, е 21.7%. Пазарувалите по интернет са купували основно:
– дрехи и спортни стоки – 76.4%;
– стоки за дома – 35.3%;
– хотелски резервации и туристически пакети – 20.7%;
– храни, напитки и стоки за ежедневна употреба – 16.9%.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.