Седмица на модата за дамски колекции, сезон есен/зима 2021-2022, продължава и днес в цифров вид. До средата на втория ден не липсваха и технически грешки и лека бъркотия в платформата на Парижката седмица на модата. Дигиталният път за преминаване през всички аспекти на живота крие технически рискове. Така например, днес в сайта на Седмицата на модата имаше объркани медийни съобщения и описания на модни къщи. Постиженията на едни, бяха присъдени на други и това внесе допълнителен хаос в и без това нетрадиционното проследяване на модното събитие. Грешките обаче са признак за развитие и адаптация, така че предлагам да останем толерантни към тях.
Париж запазва мястото си като столица на модата с 92 къщи, които представят колекциите си изцяло онлайн. В платформата, върху която се разиграва модното шоу, някои от къщите презентират информация за последните си колекции от пролет/лято 2021 г. още преди да е започнало онлайн дефилето за сезон есен/зима 2021-2022. Щом настъпи часът на дефилето, започва дигитална видео премиера на марката. До този момент онлайн подиумът е по-скоро трибуна за представяне на артистични видеа, които демонстрират едновременно колекцията, източника на вдъхновение и посланието на артиста.
Париж е подготвил изключително богата програма, та дори и само дигитално. От юли 2020 г. Федерацията за висша мода създаде онлайн Седмица на модата, където колекциите се представят под формата на креативен видеоклип, качен на специално създадената за събитието платформа. Подиумът е достъпен за обществеността, като същевременно са запазени пространства ексклузивно само за професионалисти. В сегашната специфична ситуация, която изисква адаптивност и ни въвлича в един дигитален начин на живот, Федерацията за висша мода FHCM разчита особено на своите партньорства - YouTube, Google, Tik Tok, Canal +, CNN Style, The Asahi Shimbun, Kommersant, Instagram, Facebook, китайските социални мрежи, както и участието на The New York Times. В платформи като Tik Tok и YouTube могат да се открият официалните канали на Парижката седмица на модата.
След проведените вчера дефилета в сайта на Седмицата на модата в Париж бяха публикувани моделите от актуалните колекции есен/зима 2021 - 2022.
01 Март 2021 г.
Къща KIMHĒKIM - колекция I Fall/Winter 2021 Collection I HIM (Love Yourself First)
Kimhekim представя тазгодишната колекция като миниатюри на пътуване. Чрез усъвършенстване на детайла, нова доза любов беше добавена към обичани от дизайнера елементи. В колекцията могат да се видят не само панделки и драпирани якета с големи перлени копчета, които са получавали много положително отношение в социалните медийни платформи досега, но също така и модни вълни, които издават женственост.
Сватбената рокля, която покрива лицето, е вдъхновена от традиционното корейско облекло ханбок. Тъй като маските са от съществено значение в наши дни, тази сватбена рокля е актуална и перфектна за сигурна и запомняща се сватба.
Намеквайки, че трябва да направим крачка назад от натоварения си живот и да намерим време за размисъл и да обичаме себе си, „Обичай себе си първо“ не е просто поредното заглавие на колекцията, но и спомен за едно пътуването.
Къща CECILIE BAHNSEN - FALL WINTER 2021
“След първия локдаун в Копенхаген миналата година, когато се върнахме в студиото, теглих линия в календара. С моя екип прекарахме един месец с тъканите, правейки всичко на ръка, експериментирахме и играехме - без дори да мислим за финалните творения. За мен стана изключително важно как се чувстват тъканите върху кожата - текстурата и докосването. Животът ни е толкова дигитален и далечен в този момент. Исках тъканите да създадат контраст. Когато облечете произведение от колекцията, искам да усетите красотата на плата, за да се утешите с него. Това чувство за комфорт е моята идея за лукс.
След този месец в студиото имахме творческо предизвикателство, да седнем, да редактираме и създадем колекция, която създава чувство за единство. Исках да бъде най-красивата колекция, която сме правили - всеки детайл, всеки силует, тъканите, всичко това... за да създава истинско чувство за ръката. Исках носителят да усети страстта ни към нашия занаят във всяко от произведенията ни.
Привлече ме красотата на празния град - с внушително и индустриално усещане..."
- Сесили Бансен, креативен директор
Днес, на 02 март 2021 г. дефилета ще имат модни къщи Marine Serre, Mame Kurogouchi, Lourdes, Situationist, Dawei, Ottolinger, Koché, Heliot Emil и Thebe Magugu.
MARINE SERRE напомни за вече представената колекция пролет/лято 2021. Заглавието, AMOR FATI, е покана за активно възприемане на всички житейски удоволствия и несгоди без осъждане. Можете да разгледате колекцията в тази галерия.
Днес сутринта модната къща, създадена през 2017 г. пусна премиерата на своето артистично видео в платформата на Парижката седмица на модата.
„Тази последна година беше трудна за всички, но вече не става въпрос за това. Нещата трябва да се правят по различен начин. Искаме да донесем еко поглед към бъдещето (Eco Futurism) на улицата “,
казва Марин Сер.
Можете да гледате видеото на модна къща Marine Serre:
Колекцията есен/зима 2021-2022 CORE е любовно писмо до всички, които се чувстват изгубени в един свят на изолация. Тази година намерихме сила в нашите корени и въображението като сила за трансформация. Колекция, родена от момент на размисъл, улавя самата същност на Marine Serre. Core улавя момент от системната революция в модната индустрия. Можете да намерите линк към галерията с колекция Колекцията есен/зима 2021-2022 CORE тук.
Днес модна къща Mame Kurogouchi представи колекцията си за дамски облекла есен/зима 2021, която се казва Nocturnal Window.
Модна къща SITUATIONIST е създадена през 2016 г. в Тбилиси, Грузия. Марката има за цел да представи културата на страната си чрез модни изявления по разнообразен и автентичен начин. Irakli Rusadze, креативният директор, свързва силата и устойчивостта с женствеността, а облеклото служи само за допълнително доказване на тези качества. Мощните силуети, експертно шиене, наслояване и драпиране създават един унисекс външен вид, който съществува без време. Всичко се произвежда в къщата и на местно ниво, без да бъде използвано масово производство.
Споделям с вас само избрана част от дефилетата на днешния ден. До този момент, по всичко изглежда, че за младите модни къщи в тема за вдъхновение са се превърнали трудностите от изминалата, потънала в епидемията година. В обръщенията на дизайнерите към обществеността често попадат думи като локдаун, изолация, клаустрофобия. Усеща се общо послание за завръщане към корените, към преоценка на домашния уют, на природата и провинцията. Лек завой се поема към еко футуризма и размисъла за свръхконсумацията на текстил. Вижда се ясен знак за еко отношение на модни къщи като Marine Serre към даването на нов живот на вече използвани тъкани.
В идните дни предстои да видим какво са подготвили най-популярните имена в модния шоубизнес и оставаме на чистота 100% дигитален контакт. Очаквайте информация за дефилетата, от мен, Ирина Шуликова-Костадинов, пряко от Париж.