Емилия Кларк: Нямам време за връзки Актрисата от „Игра на тронове” не се смята за фатална жена

6 547 деца са били записани в детските градини в област Велико Търново през учебната 2018/2019 г. Педагогическият персонал, зает в детските градини, е 601 души

Най-малко 19 ученици са загинали при пожар в Индия

Мъж преби и ограби 77-годишен жител на Червен бряг в дома му

Мария Илиева и Любо Киров предизвикаха фурор в Благоевград

Почивка за стомаха

Доналд Тръмп пристигна на посещение в Япония

36-годишен мъж е загинал при пожар в Плевенско

МВнР: Няма български граждани сред пострадалите след експлозията на пешеходната улица във френския град Лион

Военен хеликоптер катастрофира в Афганистан

„Отмъстителите: Краят” диша във врата на „Аватар” С над 2,6 милиарда долара глобални приходи

Планински спасители намериха деца в добро здравословно състояние, изгубили се в Лозенска планина

Касовият бон от скандалния ресторант на остров Миконос се оказа редовен

Апаши се спасяват през дупка в закона Принудителен труд да смени безсмислените глоби за леки престъпления

Най-малко 29 затворници са загинали при сблъсъци във венецуелски затвор

„Галъп интернешънъл“: 69% от българите смятат, че пътуването у нас се е улеснило от строителството на нова инфраструктура

Сред пътищата, които ще бъдат ремонтирани, е и пътят между Варна и Бургас.

Мнозинство от 69% смятат, че пътуването у нас се е улеснило чувствително от строителството на нова инфраструктура. Повечето шофьори вече са запознати с предстоящото въвеждане на електронна система за таксуване при използване на републиканската пътна мрежа. Предвижда се от 1 януари 2019 г. да се премине към електронна винетка за леките коли до 3,5 тона, а от август догодина – към тол за изминато разстояние на превозните средства над 3,5 тона. При въвеждането на нова система съществуват закономерни притеснения за възможно повишаване на цени, но българите като цяло по-скоро възприемат спокойно принципа на нововъведението, а именно: цените за леките автомобили да останат същите, а за тежкотоварните да се повишат. Това е свързано и с очакването на българите да се обръща повече внимание на състоянието на пътната мрежа, което бе уловено в други скорошни изследвания, съобщават от агенция „Галъп“.

Изводите са от експресен сондаж, проведен от „Галъп интернешънъл“ сред 809 души в цялата страна чрез телефонно интервю по специална панелна методика, която осигурява максимална представителност на данните. Изследването е възложено от Агенция „Пътна инфраструктура“ във връзка с предстоящото от Нова година въвеждане на електронната система за таксуване при преминаване по републиканската пътна мрежа.

Проверено е отношението към темата за изграждането на пътища у нас – 69% споделят мнението, че в последните години у нас действително са се изградили пътища, които улесняват пътуването. 28% са на обратното мнение, а останалите се колебаят.

picture1

Мнозинство от 66% смятат за справедливо тежкотоварните превозни средства да плащат не за време, както досега, а за изминат път, въпреки че това ще направи таксите за тях по-високи. 24% са на обратното мнение, а останалите се колебаят. Това е всъщност основният принцип на новата система за таксуване, която включва електронни винетки за леките автомобили и тол за изминато разстояние за тежкотоварните над 3,5 тона. Данните кореспондират и с подобно изследване преди година, отбелязват от агенцията.

picture2

При изричен въпрос повече от половината от интервюираните (52%) възприемат опцията „По-добре е да се повишат таксите за тежките автомобили, защото те нанасят повече щети на пътищата“. 43% възприемат алтернативната позиция: „По-добре е да не се повишават таксите за тежките автомобили, защото това може да доведе до повишаване на други цени“. Останалите не могат да изберат между двете опции. Този компонент представлява и част от сърцевината на новата система за таксуване и данните свидетелстват за сравнително широка обществена възприемчивост, уточняват от „Галъп“.

Графика: .gallup-international.bg.
Графика: .gallup-international.bg.

При запитване кога влиза в сила новата система, сред шофьорите, делът на спонтанно назоваващите „януари 2019 г.“ е 40%, а 21% посочват годината без точния месец. Това означава, че почти две трети от шофьорите у нас свързват идващата 2019 г. с въвеждането на новата система на таксуване, която пряко ги засяга, отбелязват от агенцията.

Не така стоят нещата що се отнася до тол системата за тежкотоварните автомобили. 5% от шофьорите спонтанно назовават с точност от кога влизат новите правила (от август 2019 г.), а 9% отговарят „от 2019 г.“, т.е. 14% от интервюираните шофьори показват запознатост по темата.

Обществото или има нужда от допълнителна информация за предвидената уикенд винетка, или просто активно пътуващите продължават да смятат, че най-изгодна е годишната винетка. 33% от запитаните отговарят, че идеята изглежда е по-удобна от винетките за по-дълги периоди, но 58% смятат, че този тип винетка няма да е по-удобна. Останалите се колебаят.

Според резултатите от проучването, пълнолетните българи – закономерно, са най-чувствителни към въпросите, свързани с увеличаване на личните разходи. Затова например, при проверката дали дадени мерки и идеи се възприемат като справедливи, най-широка подкрепа има твърдението, че „Цените на новите електронни винетки за леките автомобили ще останат същите, както досега“ (86%).

Данните са от експресен сондаж, проведен от „Галъп интернешънъл“ сред 809 души в цялата страна чрез телефонно интервю по специална панелна методика, осигуряваща максимална представителност на данните, възложен от Агенция „Пътна инфраструктура“. Сондажът е проведен между 9 и 12 ноември. Един процент от извадката е равен на около 55 хиляди души. Стандартно отклонение ±3.5% при 50%-ови дялове.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (18)

  1. Ай ся, пак ни маносват ск калпавите магистрали на боеко, ако не крадеше наистина щяха да са ок. А и какво ново са пробили, какви нови пътища са измислили свинките от герб? Просто направиха на мястото на вече съществуващите едни калпави пътища, за да могат да откраднат стотици милиони евро. Всички пътища са останали от времето на бай Тошо, нищо ново не са измислили.

  2. Велимирчо, ти си от онези 28% на първата графика. От червеничките демек, които на бялото казват черно, а на деня нощ и мечтаят да се върне най-мракобесното и унищително време за българския народ. Но останалите виждаме и знаем..знаем, че за тези като теб няма бъдеще и че ще дожиееш окаяния си живот оплют от злоба и омраза.

    1. викаш, цветанов дет твърдеше, че всички 6ългари са 6или членове на бкп не е червен… яко!

  3. Тази комунистическа отрепка още ли им смелост да се показва публично, че даже и вестниците да му публикуват простотията. Виновен е Бойко, ДА! Че не пипа с твърда ръка. Отдавна такива подлоги трябваше да са по затворите в Белене и други затвори. Само нашите комунисти останаха не наказани и поставени извън закона.Все едно НЯКОЯ ПАРТИЯ ДА СЕ ПИШЕ НАСЛЕДНИК НА ФАШИЗМА. Те власт вземат и дават само с КРЪВ. Как може да вярвате на комунист (социалист)? Този пък Велимир с няколко поста, отдавна трябваше да е в затвора. Дай на простака свобода на словото и му гледай простащината.

    1. че те ако партийците комунисти бяха в белене, герб нямаше да има личен състав…

  4. Какво се случва всъщност ?

    Теглят се заеми яко и се инвестират във пътища , жилфонд, саниране, велоалеи, тротоари , все такива индустрии които се виждат пряко от народа , но няма да носят пари в бъдеще и няма как да се върнат кредитите.

    Незнайно защо за фабрики заводи не се теглят заеми.

    А за производство, собствениците незнайно защо са все чужденци.

    1. Заеми за инфраструктура се теглят, за да заприлича Б-я след руското крадене и експлоатация поне малко на нормална държава. Няма заеми за заводи, защото те са частни, а не общодържавна социалистическа (т.е. ничия) собственост. Собствениците на производствените мощности са чужденци, защото богатите българи са или мутри, или са в чужбина, напълно отчаяни от простотия, завист, липса на държавност, русофилство и дърти комунисти. Чужденците идват тук, за да използват евтин труд, както ходят за същото и в Китай.

  5. Ако видим колко пътна инфраструктура е построена от комунистите за 45 години и срещу какви пари и какво е построено след тях за близо 30 год , включително и от крадливият старец Боко и новата комунистическа еврогейска ГЕРБ , нещата съвсем няма да са в полза на еврогейовете ! Ева ли и една десета е построено нещо сега !

  6. Ма боеко върху вече съществуващи пътища строи нови и то безумно скъпи, за да краде. Давам пример тунела в Кресненското дефиле, 2 км за 300 милиона лева с ддс. За точно толкова пари в Норвегия е направен 14 км тунел. Няма да обсъждаме какви данъци и заплати плащат в Норвегия. За 50 милиона може да се направи тунела, че и ще останат поне 25 милиона чиста печалба от тях. Само вижте как краде бибитко с айдуците си. Поровете се да видите колко излизат тунелите в Швейцария, около 11-13 милиона долара на километър. Бибитко и айдуците му видяха, че много се краде от саниране, за това там пуснаха над 2 млрд. лева, а чисто прибират над 80%. После решиха да вдигнат цените за пътищата и сега печалбите от краденето им са добри. В санирането няма как да крадат повече, стигнаха тавана от раз, но цените на пътищата могат да вдигат колкото си сакат. В Германия километър магистрала излиза средно 3 милиона евро, а тук нашите айдуци строят за 809 милиона евро километъра. Много крадат, за това придворните им стъкмисти пропагандират колко били убаво заради крадливите -у-р-о-д-и- от свинефермата герб.

    1. Da shibam majka ti u 6utkata i vаv вsi4ki dupki, долен мръсен лъжец, руски манипулатор и фашистки агитатор.

      1. Аа, не така, евроатлантиците и лъжат и мамят с пъти повече… да не говорим за цензурата.

  7. Стойността на тунела зависи от десетки параметри: от мястото, времето за изпълнение, терена, какво се копае – гранит или почва; водни басейни, устойчивост на терена, височина (за камиони и тирове), предпазване от земетрения, държавни регулации и закони. В Барселона един тунел струва 40 милиона ДОЛАРА, друг – 170 милиона ДОЛАРА НА КИЛОМЕТЪР, ТЪПAКO. В Берлин – 250 млн Щ.ДОЛАРА, в Токио – 350 млн ДОЛАРА, в Лондон – 1 милиард ДОЛАРА НА КИЛОМЕТЪР, в Ню Йорк – 4 МИЛИАРДА ДОЛАРА НА КИЛОМЕТЪР, общо 8 МИЛИАРДА ДОЛАРА за 2 километра.

    1. туй в берлин, планираната цена или дейстителните разходи… щот практиката е показала средно 2.5 пъти разлика…

    2. отделно – дай линк към тунелите с тези цени в милиарди… инак мязаш на евроатлантически лъжец като халбе заийлстра….

      1. Аз ги намерих. Намери си ги и ти в нета. Има ги, трябва просто да се прочетат.

        1. Лъжеш шизи!
          Поредната лъжа на смръдлив евроатлантически трол.
          Next!

  8. Не съм съгласен от мое име да се теглят заеми ! На който му трябват пари да си ги тегли лично. Ей соросоиди вашите врели некипели ги разправяйте на бабите си !

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.