Глоба от 3000 лв. за отказана гаранция на дефектирал телефон

Търговецът вече имал 10 наказателни постановления за същото нарушение

Глоба от 3000 лв. е наложена от Комисията на защита на потребителите на магазин на мобилен оператор в Търговище, отказал гаранционно обслужване на дефектирал мобилен телефон. Размерът на санкцията бил към максимума, предвиден в закона, тъй като спрямо същия търговец и за същото нарушение имало влезли в сила 10 наказателни постановления от 2016 г. насам.

Мобилният оператор обжалва наложената глоба, но Районният съд в Търговище я потвърди.

До санкцията, която се оказала поредната, се стигнало след жалба на клиент от Търговище, купил телефон през април 2017 г. През август телефонът бил върнат в магазина, а в протокола пишело, че не включва и не зарежда. На клиента било отказано гаранционно обслужване, поради „корозия на основната платка”, като и в този протокол не било описано състоянието на сензора за проникване на влага, е записано в решението на съда.

През октомври, при проверка на жалбата, търговецът представил становище и протокол от независима техническа експертиза, според която били констатирани следи от корозия по ел. елементи на основната платка, но и в заключението не било описано състоянието на сензора за проникване на влага.

Бил съставен акт на търговеца, че не е изпълнил административното си задължение, когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, да я приведе в съответствие с договора. Последвало и наказателното постановление със санкцията, чиито размер бил обоснован с честота на тези нарушения от същия търговец.

„Зачестилите случаи на такива нарушения, нарушаващи съществено правата на потребителите, обуславят високата степен на обществената им опасност и обуславят налагане на наказание в определение размер”, пише още в решението. То подлежи на обжалване пред Административния съд в Търговище.

Коментари

Задължително поле