Глоба от 3000 лв. за отказана гаранция на дефектирал телефон

Глоба от 3000 лв. за отказана гаранция на дефектирал телефон

Търговецът вече имал 10 наказателни постановления за същото нарушение

Глоба от 3000 лв. е наложена от Комисията на защита на потребителите на магазин на мобилен оператор в Търговище, отказал гаранционно обслужване на дефектирал мобилен телефон. Размерът на санкцията бил към максимума, предвиден в закона, тъй като спрямо същия търговец и за същото нарушение имало влезли в сила 10 наказателни постановления от 2016 г. насам.

Мобилният оператор обжалва наложената глоба, но Районният съд в Търговище я потвърди.

До санкцията, която се оказала поредната, се стигнало след жалба на клиент от Търговище, купил телефон през април 2017 г. През август телефонът бил върнат в магазина, а в протокола пишело, че не включва и не зарежда. На клиента било отказано гаранционно обслужване, поради „корозия на основната платка”, като и в този протокол не било описано състоянието на сензора за проникване на влага, е записано в решението на съда.

През октомври, при проверка на жалбата, търговецът представил становище и протокол от независима техническа експертиза, според която били констатирани следи от корозия по ел. елементи на основната платка, но и в заключението не било описано състоянието на сензора за проникване на влага.

Бил съставен акт на търговеца, че не е изпълнил административното си задължение, когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, да я приведе в съответствие с договора. Последвало и наказателното постановление със санкцията, чиито размер бил обоснован с честота на тези нарушения от същия търговец.

„Зачестилите случаи на такива нарушения, нарушаващи съществено правата на потребителите, обуславят високата степен на обществената им опасност и обуславят налагане на наказание в определение размер”, пише още в решението. То подлежи на обжалване пред Административния съд в Търговище.

Най-четени