Над 800 жертви на COVID-19 в Турция, заразените са близо 40 000

Великобритания регистрира нов рекорден ръст на смъртните случаи за денонощие

27-годишна родилка стана жертва на COVID-19 в Северна Македония

Трябват антикризисни мерки и за медиите

ЕС насочва 20 млрд. евро към чужди държави за справяне с COVID-19

Бърни Сандърс се отказва от надпреварата за президент на САЩ

Хиляди хора горят с платени почивки Много туроператори могат да бъдат заличени заради прекратени застраховки

Над 60 000 починали от коронавируса в Европа

ЕК одобрява схема за гаранция от 255 млн. евро за малките и средните дружества в България

Захариева: Парите за „такса“ коронавирус ще бъдат върнати на гражданите

Тълпи на пазарите въпреки карантината Търговци и клиенти не ползват маски и ръкавици, показа проверка на “Труд”

Лондон не планира да сваля мерките

ДДС при продажба на недвижим имот

75-годишен мъж дари пенсията си на болницата в Чирпан

Българин отказа да си сложи маска в магазин във Виена и заплаши служители с отвертка, задържаха го

Глобяват търговци за подвеждащи обяви на „черен петък” Двата търговски обекта в Разград са санкционирани с по 500 лв.

Непълни или подвеждащи реклами за отстъпки на „черния петък” ще струват на двама търговци от Разград по 500 лв. глоба, наложени от Комисията за защита на потребителите.

Проверки от контролната служба през ноември миналата година засекли, че търговски обект – книжарница е обявил намаления на различните стоки от 15 до 72%. Никъде обаче не бил посочен периодът, през който те се предлагат на намалени цени.

Съдът в Разград е потвърдил наложената санкция, която била атакувана от търговеца.

В решението на магистратите е записано, че всяко съобщение за намаление на цените трябва да посочва стоките и услугите или групата, за която е валидно. То трябва да включва условията, при които се извършва намалението, срока, през който стоките и услугите се продават на понижените цени. Обръща се внимание, че

срокът на намалението не може да е по-дълъг от един месец и по-кратък от един работен ден. В цитирания случай гражданите нямало как да разберат в какъв период могат да купят стоките на тези по-ниски цени.

Вторият търговец пък заложил на подвеждаща реклама на витрината, която гласяла: „черен петък, само 23 и 24 ноември – 20% на всички налични артикули”. Той продавал различни промишлени стоки от чорапи до чаршафи и шалтета. Проверяващите обаче установили, че не било изпълнено условието новата цена на стоката да е поставена до старата, която трябвало да е зачекната. Така хората не можели да разберат има ли такова намаление.

При обжалването на санкцията търговецът заявил, че всъщност, чрез рекламата, той бил посочил готовност да преговоря за отстъпка.

Съдът обаче смята, че налице било обявление за действащо намаление на цените и очевидно целта е била същото да бъде възприето така от потребителите. Посланието било към всички потребители и важащо за всички стоки, като е конкретизиран и период, за който важи.

Всеки от търговците е глобен по 500 лв. и това е потвърдено от Районния съд. Решенията му може да се обжалват и пред Административния.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.