Цигулката и палитрата на Никола Гюзелев стават част от експозицията на Исторически музей-Павликени

„Телетол“ с обвинения срещу АПИ заради електронните винетки

Дипломати гостуваха на кмета на Върбица Общината рекламира минералните извори пред англичани

4 г. бияч се укрива от правосъдието Задържан е във Варна

Орлин Павлов показа дъщеря си (СНИМКА)

Немска овчарка нахапана до смърт от ловни и улични кучета

“Левски“ гледа към грък и белгиец

Министър Владислав Горанов: Преди края на годината може да влезем в чакалнята на Еврозонатата

Бесни жени пращат на съд двойника на Меси

Хорът на варненските момчета и младежи ще изнесе юбилеен концерт

БАБХ изтегли от пазара „салатени миксове“ с неразрешени съставки

Премиерът Борисов: Само на КПП-то между САЩ и Мексико има повече трафик, отколкото между България и Турция Зоран Заев не успя да дойде на Икономическия форум в Пловдив

Арестували Майкъл Рапапорт за преследване на колежка

Новакът „Арда“ (Кърджали) с три трансфера

Футболист №1 на България почна с „Вихрен“

Двама обвинени за потъването на кораба „Хера“

Повече от 13 г. след потъването на кораба „Хера“ двама души се сдобиха с обвинения за трагедията. Софийската градска прокуратура е обвинила Милен Балчев и Стефчо Минчев, че са допуснали кораба да се повреди, което е довело до смъртта на 17 български и двама украински моряци.

Натовареният с въглища „Хера“ потъна за минути при буря в ледените води на Босфора навръх фаталния петък 13 февруари 2004 г. При издирването бяха намерени телата само на двамата украински моряци и на трима наши членове на екипажа, което породи редица версии за крушението и дълги години държеше нащрек роднините на изчезналите. Обезверени, че ще има правосъдие, част от тях дори смятаха да съдят държавата в Страсбург.

По случая бе образувано разследване, което бе спряно през февруари 2010 г., тъй като не бяха събрани категорични доказателства за самоличността на извършителя. Делото бе възобновено на 9 май 2013 г.

Милен Балчев е бил генерален директор на базираната във Варна „Провидънс шипинг енд трейдинг“ ООД, която е менажирала плаващия под флага на Камбоджа кораб. Балчев е бил и пълномощник на собственика – офшорната „MAESTRA SHIPPING S.A.“ Заедно с него ще отговаря техническият директор на фирмата Стефчо Минчев, чийто син също загина при гибелта на „Хера“.

Според обвинението двамата в съучастие отказали да извършат планиран ремонт на плавателния съд. През есента на 2002 г. той все пак е бил ремонтиран, но по корпуса му били поставени по-тънки ламарини от нужното. Година по-късно мениджърите одобрили и преустройство на „Хера“ чрез свалянето на 16 товарни стрели, без да уведомят за това корабните регистри на Камбоджа и България.

В нарушение на правилата капитанът не бил информиран за извършените конструктивни промени.

Резултатите от множеството извършени експертизи показали, че те и калпавият ремонт са влошили състоянието на кораба и са позволили бурята да причини фатална деформация на корпуса му. Последвало е разхлабване на люка на един от пълните с въглища хамбари. Нахлулата вода се е смесила с товара и това е пратило „Хера“ в дълбините.

На двамата обвиняеми е наложена мярка за неотклонение „подписка“ и забрана да напускат страната, уточниха от прокуратурата.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.