Най-малко 24 жертви при нови въздушни удари в Източна Гута

НФСБ призова Светия синод да канонизира Васил Левски за светец

Заловиха ало измамник, обрал 43 445 лв. от пенсионери

Вучич кани Путин да посети Сърбия

Съмнения в ГЕРБ, дали ветото на Радев не е свързано с Елена Йончева

Бизнесът в Търговище посочи какви специалисти са му нужни

Университети и бизнес обсъждат сътрудничеството си в София

Златни и сребърни накити за над 30 000 лв. откриха в бельото на румънка на “Лесово”

Васил Велев, АИКБ: Преминаваме към жълта степен на готовност за протести заради цената на тока

Договаряме със Сърбия изграждането на железопътната инфраструктура по Коридор 10

С 50 лева се увеличава стипендията за докторантите

Мариана Коцева оглави Евростат

Отчуждават се части от имоти за модернизация на участък от пътя Калотина – Софийски околовръстен път

Националният център за рехабилитация на слепи е признат за национална представителна организация на хора с увреждания

Родител преби седмокласник, съдът го глоби със 100 лева 36–годишният Саид Селимов мъстил за дъщеря си с юмруци

Двама обвинени за потъването на кораба “Хера”

Повече от 13 г. след потъването на кораба “Хера” двама души се сдобиха с обвинения за трагедията. Софийската градска прокуратура е обвинила Милен Балчев и Стефчо Минчев, че са допуснали кораба да се повреди, което е довело до смъртта на 17 български и двама украински моряци.

Натовареният с въглища “Хера” потъна за минути при буря в ледените води на Босфора навръх фаталния петък 13 февруари 2004 г. При издирването бяха намерени телата само на двамата украински моряци и на трима наши членове на екипажа, което породи редица версии за крушението и дълги години държеше нащрек роднините на изчезналите. Обезверени, че ще има правосъдие, част от тях дори смятаха да съдят държавата в Страсбург.

По случая бе образувано разследване, което бе спряно през февруари 2010 г., тъй като не бяха събрани категорични доказателства за самоличността на извършителя. Делото бе възобновено на 9 май 2013 г.

Милен Балчев е бил генерален директор на базираната във Варна “Провидънс шипинг енд трейдинг” ООД, която е менажирала плаващия под флага на Камбоджа кораб. Балчев е бил и пълномощник на собственика – офшорната “MAESTRA SHIPPING S.A.” Заедно с него ще отговаря техническият директор на фирмата Стефчо Минчев, чийто син също загина при гибелта на “Хера”.

Според обвинението двамата в съучастие отказали да извършат планиран ремонт на плавателния съд. През есента на 2002 г. той все пак е бил ремонтиран, но по корпуса му били поставени по-тънки ламарини от нужното. Година по-късно мениджърите одобрили и преустройство на “Хера” чрез свалянето на 16 товарни стрели, без да уведомят за това корабните регистри на Камбоджа и България.

В нарушение на правилата капитанът не бил информиран за извършените конструктивни промени.

Резултатите от множеството извършени експертизи показали, че те и калпавият ремонт са влошили състоянието на кораба и са позволили бурята да причини фатална деформация на корпуса му. Последвало е разхлабване на люка на един от пълните с въглища хамбари. Нахлулата вода се е смесила с товара и това е пратило “Хера” в дълбините.

На двамата обвиняеми е наложена мярка за неотклонение “подписка” и забрана да напускат страната, уточниха от прокуратурата.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете