Ротари клуб дари на Община Велико Търново проект за възстановяване на емблематичната зала във Военния клуб Театралният салон изгоря при пожар преди 5 години и от тогава е неизползваем

Правителственият „Фалкон“ с премиера Борисов на борда приземен ръчно на летище София

Търговец на гласове наказан с 11 месеца затвор условно

Велико Търново влезе като дестинация в каталозите на най-големия румънски туроператор

Деси Слава откровено за следродилната депресия Трябваше да отмине по-бързо, признава певицата

7 водещи архитектурни бюра подадоха проекти за реконструкция на пл. „Св. Неделя“

Руски военни се разположиха в американска база в Сирия (ВИДЕО)

Вандали откраднаха бастуна на Пенчо Славейков в центъра на столицата

Стефан Данаилов излезе от комата

Задържаха крадец на бебешка количка от жилищен вход

Владислав Горанов: Проблемът с фалшивите болнични не е само в България

Невиждани снимки на Андреа без фотошоп

Съдът в Перник разпореди повторно броене на бюлетините за общински съветници

Стефан на Гала с равносметка за последната година

Борис Джонсън няма да удължава транзитния период след Брекзит

Две вокални кралици на сцената на зала България

Александрина Пендачанска Снимки: Софийска филхармония

Две български кралици на класическата музика озариха сцената на зала „България“ на 17-ти октомври. Под майсторската палка на румънския диригент Хориа Андрееску софийската публика може да се наслади изцяло на двете световни солистки – Албена Данаилова в първата част и Александрина Пендачанска във втората част. И ако сега читателят неразбиращо повдига вежди защо наричам концертмайстора на Виенската филхармония Албена Данаилова „вокална“ кралица, то е защото по време на изпълнението на Концерта за цигулка и оркестър на Ерих Корнголд нашата знаменита цигуларка „пееше“ с гласа на инструмента си и показа фразиране и нюансиране, на което би завидяла всяка професионална оперна певица. Произведението на Корнголд, което дискретно напомня за творческата работа на своя композитор във филмовата музика, се е превърнал в любима творба на българските меломани и отново предизвика бурни аплодисменти, напълно заслужени от солистката и нейните партньори в лицето на Андрееску и Софийската филхармония.

Александрина Пендачански – втората кралица за вечерта – блесна пред родните си фенове с „Четири последни песни“ от Рихард Щраус. Певицата, която е майстор както на меките атаки в piano, така и на емоционалните изблици във forte, омая публиката с проникновената си интерпретация по време на четирите песни „Пролет“, „Септември“, „Преди заспиване“ и „На залез“. Пендачанска не можа да се удържи и слята с образа си дори пророни сълза по време на последното изпълнение. Ръководените от Хориа Андрееску оркестранти на Софийска филхармония акомпанираха успешно и с голямо внимание дори и при най-тихата динамика на певицата, независимо от големия състав. Те можаха да се развихрят напълно в последното произведение за вечерта – симфоничната поема „Веселите шеги на Тил Ойленшпигел“ на Р. Щраус. Публиката, пренесена от майсторската интерпретация на румънския диригент, се озова в немските земи през XV век, където стана свидетел на шутовските случки на фолклорния герой Тил. Напълно заслужено изпълнението беше посрещнато от бурните овации на софийската публика и викове „Браво“.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.