VW T-ROC излиза с електрически сгъваем покрив
В края на горещото лято идва глътка свеж въздух, на която почитателите на кабриолетите ще могат да се насладят изцяло догодина. За следващия топъл сезон на пазара излиза SUV вариант на модела VW T-ROC със сгъваем покрив. Автомобилът прави световна премиера на септемврийското изложение във Франкфурт, след което ще влезе в серийно производство.
При лансирането си на пазара това ще бъде единственият SUV кабриолет и ще донесе свежест и разнообразие в компактния клас. Откритият модел изпъква с елегантност и различно лайфстайл излъчване. Като производител Volkswagen има силни традиции при кабриолетите, утвърдени най-напред с Beetle, а след това с Golf и Eos. Кабриото T-ROC трябва да продължи тяхната успешна история, предлагайки емоция, спортен дух и стил. Удобството на SUV каросерията с нейната повишена проходимост и висока позиция на седене се съчетава с удоволствието от шофирането под открито небе в кабриолет.
Като модел от класическата кабрио школа T-ROC е оборудван с подвижен мек покрив, който може да се сгъва и разгъва в движение при скорост до 30 км/ч. Механизмът е автоматизиран и се активира от водача с бутон. Процесът на отваряне и затваряне продължава 9 секунди, през които покривът „изчезва” в пространството зад задната седалка или се „появява” отново над главите на пътниците. Багажникът предлага вместимост от 284 л, което е с 30 л повече в сравнение с предишното кабрио на Golf. Закритият модел T-ROC обаче остава с по-голям товарен отсек с обем 445 л. Хубавото при кабриолета е, че задните седалки се сгъват поотделно.
Размерите на открития вариант са следните – 4,27 м дължина, 1,81 м широчина (без страничните огледала), 1,52 м височина. Междуосието в сравнение със закрития модел T-ROC е увеличено с 3 см до 2,63 м. Така седящите отзад пътници имат повече място и се увеличава комфорта на кабриото с конфигурация 2+2. Водачът и пътникът отпред седят на почти 60 см над асфалта, а пасажерите зад тях – още по-високо. Така всички в кабината имат добър обзор.
За задвижване Volkswagen предлага две бензинови турбо моторизации с предно предаване. На този етап за дизелови двигатели и система 4х4 не се говори. Единият избор е 3-цилиндров мотор с работен обем 1,0 л (115 к.с., 200 Нм), а другият е 4-цилиндров с обем 1,5 л (150 к.с., 250 Нм). Серийната трансмисия е 6-степенна механична, като по-мощният двигател може да бъде свързан и със 7-степенен автоматик с двоен съединител.
По предварителни информации бъдещите купувачи ще имат на разположение две нива на оборудване – Style и R-Lyne. Серийно те ще разполагат с богато оборудване от системи за безопасност, комфорт, свързаност и асистенция на водача. По желание кабриото ще бъде екипирано и с теглич – рядко срещана екстра при откритите модели.
Новият Volkswagen с променена емблема
На есенното изложение във Франкфурт, наред с техническите иновации и въвеждането на нови модели, включително електромобила ID.R, германският производител представя новото си лого и новия дизайн под мотото „Новия Volkswagen”. Като цяло представянето на марката ще стане по-младежко, по-дигитализирано и по-модерно. Електрическите автомобили ще бъдат флагман на тази промяна и се очаква да поставят началото на нова ера – така, както някога го направиха два от най-успешните модели в световен мащаб, а именно VW Beetle и VW Golf.
„Новият дизайн на марката отразява мобилността във вида, който се е превърнал в естествена част от живота на хората. В новата епоха на мобилността нашето мото е „дигиталността на първо място” – без никакви филтри и ограничения”, твърди Клаус Бишоф, главен дизайнер на Volkswagen, който е имал ключова роля при разработката на новата корпоративна идентичност.
„Новият Volkswagen носи мощно, свежо, позитивно и привлекателно послание”, добавя Юрген Щакман, ръководител на продажбите, маркетинга и обслужването.
Символ на течащите процеси на трансформация в най-големия автомобилен производител ще бъде новата емблема на марката. Тя ще бъде по-модерна, по-ясна и по-опростена. Логото VW ще бъде сведено до основните си елементи и ще бъде представено с нов, плосък и двуизмерендизайн. Всичко това ще осигури повече гъвкавост при използването му и ще бъде изключително разпознаваемо в цифровите медии. Същото се отнася в еднаква степен и за новия набор от комуникационни сигнали на марката като пиктограми, типография, цветове и графично оформление. За първи път Volkswagen ще има звуково лого, което ще замени бившия слоган на марката. Освен това в бъдеще марката Volkswagen ще говори с женски глас.
Подменят 70 000 лога в над 10 000 центъра
Голямата реформа при Volkswagen щесе осъществи на няколко вълни. Първоначално ще бъдат променени търговските центрове и дилърствата в Европа, след което ще последват и тези в Китай. Впоследствие преходът ще бъде осъществен поетапно в Северна и Южна Америка, както и на останалите пазари в световен мащаб. Като цяло на промяна подлежат 171 пазара, а в повече от 10 000 центрове на дилъри и сервизни партньори по целия свят ще бъдат подменени около 70 000 лога. От тази гледна точка ребрандирането на Volkswagen ще бъде една от най-мащабните кампании от този тип в автомобилната индустрия в глобален план.