На 17 декември 2018 да почерпят

Дидо от Д2 е големият победител във Фермата Съединение

Пет станаха жертвите на стрелеца от Страсбург

Невена Коканова открива Димитър Маринов преди Спилбърг Грандамата на българското кино е първата учителка на звездата от холивудския фаворит „Зелена книга“

Звезден финал на „Фермата“, Дидо от Д2 и Ваня отвяха Росица и Роман 

Порошенко: Няма да се удължава военното положение в Украйна, освен в случай на нападение от Русия

Медицински хеликоптер се разби в Португалия, четирима души загинаха

Льо Пен бие Макрон на президентски избори Сондаж отреди на крайнодясната лидерка 27% от гласовете

Гъста мъгла отменя полети в Холандия

Миле Китич слуша Фики в дома си

Катар има намерения да увеличи дяловото си участие в Дойче Банк

Израелци искат анексия на част от Западния бряг Депутати и министри се включиха в демонстрация на заселници

Каракачанов дава на съд за клевета бившия шеф на дирекция „Българско гражданство“ Катя Матева 

БНБ съветва: Банките да затегнат кредитните условия Предупреждават, че при вдигане на лихвите ще се увеличат лошите заеми

Поръчваме по интернет стоки от столични пазари Планира се ремонт на Женския пазар и първият пазар изцяло за български стоки

Двойно повече фирми търсят бизнес с Русия

Цветан Симеонов, председател на БТПП

Двойно повече български фирми искат да развиват бизнес с Русия. Това показва изследване на Българската търговско-промишлена палата (БТПП), което цели да  проучи намеренията на компаниите за разширяване на дейността им зад граница през тази година. Проучването е проведено по електронен път през периода 16-23 януари 2017 година.

Въпреки действащите санкции 40% от фирмите определят Русия като най-предпочитана за бизнес посещения, като през 2015 г. страната са избрали едва 20 на сто.

Другите държави извън Европа са Сърбия и Унгария – посочени от 22% от предприемачите.

За поредна година Германия се затвърждава като дестинацията, към която българският бизнес има най-голям интерес за икономически контакти. Нараства търсенето на контакти в САЩ, Китай и Индия, а намаляват намеренията за бизнес визити в Турция. Като най-предпочитана от африканските държави се очертава Египет.

Намерението за износ на български стоки зад граница е водещ мотив сред членовете на палатата за разширяване на дейността им в чужбина. Този отговор са посочили 80% от анкетираните. Същевременно 34% от фирмите търсят чуждестранен партньор, с който да направят съвместна инвестиция в България. За една четвърт от фирмите интересите им за икономическо сътрудничество в чужбина са насочени към внос на стоки, които да продават на нашия пазар. Все още малко фирми от България мислят да инвестират в чужбина – само 12% имат намерения да търсят контакти за бъдещата инвестиция извън пределите на страната.

Производството на хранителни продукти, машиностроенето, строителството, химическата индустрия и текстилният бранш са секторите, към които най-много от анкетираните имат интерес за срещи с потенциални бизнес партньори от други държави.

 

 

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.