Кортни Кокс зашеметяваща по бански (ВИДЕО)

Комисията по отбрана на извънредно заседание след ветото на Радев за F-16

Сотир Цацаров: Смятам, че хакерът не е действал сам при атаката срещу НАП

Шофьор на товарен камион блъсна старица при маневра на заден ход

Стойчо Стоев: „Валур“ е по-важен от Марселиньо

Обявиха бедствено положение в Област Русе заради чумата по свинете

България и Македония ще сътрудничат в борбата с трафика на хора

Вижте как е изглеждал Хийт Леджър на 17 години (СНИМКА)

2 млн. лв. обезщетение ще получи сивенокмплексът в Николово Ветеринарни експерти от Европа идват у нас заради африканската чума

Гол мъж яхна един от лъвовете пред Съдебната палата (ВИДЕО)

ARD: Турция е с най-добри шансове за новия завод на „Фолксваген“

Антимафиоти влязоха във фирмата, в която работи Кристиян Бойков, обвинен за кибератаката срещу НАП

Мантинелата ампутирала ръката на жената от катастрофиралото БМВ Лекарите пробват реплантация

Чакат президента на Петрова нива

ЦСКА с официална позиция за последните събития на „Армията“

Дизелови чудеса S6 и S7 на Audi излизат с електрически компресор и 48 волта, мощността достига 350 коня и 700 Нм въртящ момент

Ако някой смята, че дизелът си е изпял песента, той определено не от конструкторите на Audi. Германската марка продължава да развива дизелови технологии и да доказва предимствата на това гориво. За първи път спортните модели S6 (лимузина и комби) и S7 излизат с мощни TDI двигатели с електрически задвижван компресор с 48-волтова бордова мрежа. Комбинацията от високия въртящ момент от 700 Нм, солидната тяга на почти 350 к.с. и спортния дизайн превръща тези луксозни автомобили в истински бегачи на дълги дистанции.

Точно по вкуса на европейските потребители, въртящият момент от 700 Нм остава постоянен в диапазона между 2500 и 3100 оборота. На дълъг път S TDI-моделите предлагат едновременно динамика и ефективност при разумен комбиниран разход на гориво (7,2 – 7,6 л за SQ7 TDI). Ресурсът на двигателя 3.0 TDI достига 349 к.с., като тежи само 190 килограма и е буквално натъпкан с високи технологии. Неговата комън-рейл система впръсква горивото директно в цилиндрите с налягане 2500 бара.

Коляновият вал, цилиндрите, буталата и смазочната система отговарят на предизвикателствата на високата мощност, а специални мерки по отношение на задвижването на коляновия вал и разпределителните валове намаляват триенето. Охлаждащите кръгове на корпуса на коляновия вал и на цилиндровите глави са разделени един от друг, за да може след студен старт маслото в двигателя да се загрява максимално бързо – цилиндровите глави разполагат с двойна водна риза.

Наред с изключително динамичното ускорение, електрически задвижваният компресор предлага мощен подем при ниски обороти и многократно използваема Boost-функция при рязко форсиране. По този начин се елиминира още в зародиш явлението, известно като „турбодупка“. Времето за реакция на електрическия компресор е под 250 милисекунди, пиковата му мощност се равнява на седем киловата, а максималните му обороти достигат 70 000 в минута. Boost-функцията на компресора работи до достигането на 1650 оборота в минута от страна на двигателя.

Благодарение на двойното принудително пълнене, включващо двата компресора – електрически компресор и задвижван от отработилите газове турбокомпресор, S-моделите разполагат с огромния си въртящ момент от 700 нютонметра. Електрическият компресор подпомага TDI-двигателя винаги, когато енергията от отработилите газове не е достатъчна за осигуряването на моментален прилив от въртящ момент – например при потегляне или при ускоряване от най-ниските работни режими. Само за 5 секунди S6 спринтира от 0 до 100 км/ч, а максималната скорост е ограничена електронно до 250 км/ч.

Докато електрически задвижваният компресор се грижи за по-добрата динамика, хибридната технология Mildhybrid (MHEV) намалява разхода на гориво. 48-волтовата MHEV-система се състои от ремъчен стартер-регенатор и литиево-йонна акумулаторна батерия с капацитет 10 Ah, монтирана в пода на автомобила. Стартер-генераторът е свързан с коляновия вал и при намаляване на скоростта е в състояние да рекуперира енергия с до 8 киловата мощност, която се съхранява в литиево-йонната акумулаторна батерия.

MHEV-технологията позволява на системата старт-стоп да сработва при скорост под 22 км/ч. Така S-моделите могат да се похвалят с намаляване на разхода с до 0,4 л в реални условия и са в състояние да се движат безмоторно до 40 секунди с напълно изключен двигател.

Разработеното специално за новите S-модели спортно окачване серийно е снабдено с функция за регулиране на амортисьорите. Окачването намалява клиренса с 20 милиметра при S6 и с 10 милиметра при S7. Така и двата S-модела стоят еднакво ниско над пътя. За първи път за S-можделите като комфортна алтернатива на спортното окачване се предлага пневматично окачване с регулируеми настройки.

 

 

 

Спортен и лукс в пътническата кабина

S-моделите предлагат луксозно-спортна атмосфера в кабината – черен основен цвят на обзавеждането, премиум декорации, цветни контрастни шевове и специфични детайли. Наред със серийните спортни седалки могат да бъдат поръчани по-силно контурирани S-седалки с интегрирани подглавници, емблеми и кръстосани шевове. Комфортната алтернатива са индивидуални контурни седалки с богати възможности за настройки и функции за вентилация и масаж. Тапицериите са тип кожа-алкантара или от кожа с върхово качество Valcona.

Серийно S-моделите разполагат с 20-инчови джанти, мултимедийна навигационна система MMI Plus, както и с виртуален кокпит с 12,3-инчов дисплей. Климатичната инсталация е автоматична с 4-зонално регулиране.

Разработеното специално за новите S-модели спортно окачване серийно е снабдено с функция за регулиране на амортисьорите. Окачването намалява клиренса с 20 милиметра при S6 и с 10 милиметра при S7. Така и двата S-модела стоят еднакво ниско над пътя. За първи път за S-можделите като комфортна алтернатива на спортното окачване се предлага пневматично окачване с регулируеми настройки.

 

 

Всички колела са задвижвани и завиващи
Както при всеки друг S-модел на Audi и тук системата Quattro за задвижване на четирите колела е част от стандартното оборудване, както и спортната автоматична трансмисия. В нормални условия самоблокиращият централен диференциал разпределя въртящия момент в съотношение 40:60 процента между предния и задния мост.

Когато някое от колелата загуби сцепление, автоматично се прехвърля повече въртящ момент към моста с по-добро сцепление – в екстремни случаи до 70 процента към предния и съответно до 85 процента към задния мост. При спортен стил на шофиране селективното разпределение на въртящ момент има допълнителен принос за спортната управляемост – технологията леко стопира вътрешното за завоя колело, преди то да загуби сцепление.

Серийното прогресивно кормилно управление е спортно ориентирано още в стандартната си настройка и с увеличаване на ъгъла на завъртане на волана става още по-директно. Неговото специфично електрическо сервоусилване филтрира неприятните сътресения във волана, но осигурява на водача необходимата обратна връзка за контакта на предните колела с пътя.

Audi предлага на своите клиенти динамично управление на всички колела – технологията комбинира динамично кормилно управление с променливо предавателно число между 9,5:1 и 16,5:1 на предния мост със завиващ механизъм за задните колела. При скорости до 60 км/ч задните колела завиват с до пет градуса в посока, противоположна на тази на предните. По този начин радиусът на завиване се смалява с до 1,1 метра. Над 60 км/ч при средни и високи скорости те завиват с до два градуса заедно с предните колела. По този начин S-моделите стават значително по-повратливи при ниски скорости, като едновременно получават и повече стабилност при висока скорост на движение и при необходимост от рязка смяна на посоката.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.