Израел започна да нанася удари в Ивицата Газа в отговор на ракетния обстрел

Спекулации за третия кандидат за ЧЕЗ Според чешка медия това е “Еврохолд”

Войската купува 33 000 чифта кубинки

7 млн. лв. за обучение на спешните медици 6000 здравни работници ще преминат сериозна квалификация

Замeстник-министърът на енергетиката Красимир Първанов засега няма да подава оставка заради апартамент от „Артекс“

Красимир Кракачанов: Политиката понася щети заради казуса с апартаментите

Циганин закла 22-годишната си жена (обзор) Момченце на 5 години намерило трупа на майка си с нож, забит в гръкляна

Шофьор блъсна 12-годишно дете на пешеходна пътека на столичен булевард По първоначални данни състоянието му е тежко

СМЕ нe изĸлючвa пpoдaжбaтa нa чacт или нa цeлия cи бизнec

Майк Пенс потвърди, че Тръмп официално ще признае Голанските възвишения за част от Израел в понеделник

Турски Ф-16 подгонили Ципрас Принудили хеликоптера му да се сниши

Майк Помпео: САЩ няма да стои със скръстени ръце и да гледа как Русия увеличава напрежението във Венецуела

Бриджит Нилсен (55) готова за шесто дете

Самолет за Германия кацна по погрешка в Шотландия Причината е в неправилно подаване на документацията на полета

Показват архиепископска корона от Охрид на изложбата „Съкровищата на Земята“ в НИМ (СНИМКИ)

Евродепутатът Петър Курумбашев: Росен Желязков има много сериозен опит в администрацията, дано му помогне

Росен Желязков има много сериозен опит в общинската и в държавната администрация. Това подчерта евродепутатът и член на Комисията по транспорт и туризъм в Европейския парламент Петър Курумбашев по БНР преди дискусията за втория пакет „Мобилност“, която ще се проведе днес в София.

Натрупаните проблеми в транспортния сектор няма да са по силите на който и да е отделен министър и ако той няма подкрепата и на правителството, и на Народното събрание – няма да е възможно да се оправят за няколко месеца, смята евродепутатът:

„Надявам се, тъй като в крайна сметка решението на проблемите е преди всичко в интерес на българските граждани, г-н Желязков да ползва своя опит. Надявам се, че неговият опит в държавната администрация ще му помогне за това да работи за решаването на тези проблеми.“

Курумбашев обясни, че предложението на Еврокомисията във вторият пакет „Мобилност“ предвижда всички превози, които са над 100 км да бъдат либерализирани, „т.е. да могат и чужди превозвачи да извършват тези превози“. Според него е необходимо да се вземе решение относно либерализацията, което да е еднакво и за двата пакета „Мобилност“:

„Въпросът, който трябва да се зададе на Комисията, е тя дали мери с един аршин, когато говорим за този пакет за автобуси и дали мери със същия аршин, който е за товарните превози. Там идеята на Комисията беше точно обратната. Вторият въпрос, който беше много противоречив при нас, беше кога да се прилага директивата за командировани работници. Сега не се предлага тази директива да се прилага за шофьорите на автобуси. Защо искаме да защитим шофьорите на камиони, а не искаме автобусните. Прилагането на тази директива щеше да усложни работата на фирмите, които извършват товарни превози, тъй като не е възможно един шофьор да пътува и да му платиш 5 вида заплати в 5 държави в продължение на една седмица. Това беше идеята – с толкова документи да се направи този превоз, че просто да се обезсмисли. Затова им казах да либерализираме всичко – и за автобуси, и за камиони. Ако искате да нямаме либерализация, да няма такава за всичко, но не може там, където фирмите от Западна Европа са силни, в случая автобусните превози, да се отваря пазарът, а там, където са силни Централна и Източна Европа, да се затваря пазарът.“

Курумбашев коментира и проблемът с автобусния превоз между София и Пловдив. Според него казусът трябва да намери решение. Той обясни и какви рискове крие либерализацията на втория пакет „Мобилност“:

„Ако дойдат тук големи международни компании, те няма да кандидатстват за линията Видин – Брегово, а за София – Пловдив, но те няма да се интересуват за това как се грижиш за селските линии около двата града и от тук идва риска. Вторият риск, който се създава, е, че се взима линия, но по някое време установява, че не е рентабилна. Той вече е убил конкуренцията на българските превозвачи, но спира да доставя тази услуга и се получава ситуацията с линията София – Пловдив“.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Още по темата

  1. Росен Желязков – Рокаджията

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.