Дневен хороскоп на Алена за събота, 21.09.2019

На 21 септември 2019 да почерпят

18-годишен български студент е убит в Германия

Бирата помага срещу затлъстяване и диабет

Йеменските бунтовници обещаха да спрат нападенията си срещу Саудитска Арабия, ако те направят същото

Художникът воин Николай Хайтов 100 години от рождението на писателя

Милиони хора по света се включиха в глобален протест срещу промените в климата (СНИМКИ и ВИДЕО)

Спрягат Шаби Алонсо и Раул за „Реал“

Русия оспори резолюцията на ЕП, според която пактът Рибентроп-Молотов е довел до Втората световна война

Елчин Сангу е в творчески отпуск

Убивай българи – Калпакчиев е насреща Хелзинкският комитет помогнал за освобождаването на Полфрийман

„Труд Уикенд“ – един вестник за празниците

Бащата на Полфрийман: Надявам се да се върне колкото се може по-скоро

Каним Владимир Путин в България догодина Премиерът Бойко Борисов увери, че с Русия имаме възможно най-добрите отношения (обзор)

София ще има детска поликлиника Събират на едно място лекари от различни специалности

Експерти: Поне месец ще отнеме цялостният ремонт на моста край Дупница Пожарът на 13 август е засегнал 13 колони и 13 греди

Поне месец ще отнеме целия ремонт на моста край Дупница магистралния мост край Дупница, пострадал от пожар, вследствие на който конструкцията на съоръжението беше повредена и той е опасен за преминаване от коли. Това заявиха експерти по БТВ. Лявата лента на магистралата може да бъде пусната до 10 дни.

Тази събота започна експертното обследване на съоръжението. От него трябва да стане ясно какво е състоянието на моста, какъв ремонт трябва да се предприеме и кога 10-километровият участък ще бъде пуснат отново за движение. 20 проби от бетона на стълбовете, гредите и други елементи на моста ще изследват инженерите от Университета по архитектура и геодезия. Анализите им трябва да покажат, какви и къде са най-сериозните щети по конструкцията на съоръжението след пожара.

„Ние имаме две задачи, да определим якостните и деформационните характеристики на бетона в резултат на огневото въздействие, включително и на стоманата. На второ място да направим всичко възможно да локализираме зоните с най-съществени дефекти“, обясни проф. Богомил Петров, ръководител на катедра „Строителни материали и изолации“ в УАСГ.

До края на следващата седмица инженерите трябва да изготвят доклад. Той ще служи на проектантите за укрепителните и ремонтните дейности по съоръжението.

„Всички знаем, че колоните са от стоманобетон, но след пожара те вече са различни и непознати. Това е първото съоръжение, пострадало тежко от пожар в България“, казва ръководителят на проектантския екип на моста инж. Николай Сотиров. Пожарът на 13 август е засегнал 13 колони и 13 греди.

Най-тежко е състоянието на конструкцията, от страната на дясното платно в посока към Кулата. Според проектантите лявата лента на магистралата може да бъде пусната до 10 дни, но целия ремонт на моста ще отнеме поне месец.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.