18-годишен български студент е убит в Германия

Бирата помага срещу затлъстяване и диабет

Йеменските бунтовници обещаха да спрат нападенията си срещу Саудитска Арабия, ако те направят същото

Художникът воин Николай Хайтов 100 години от рождението на писателя

Милиони хора по света се включиха в глобален протест срещу промените в климата (СНИМКИ и ВИДЕО)

Спрягат Шаби Алонсо и Раул за „Реал“

Русия оспори резолюцията на ЕП, според която пактът Рибентроп-Молотов е довел до Втората световна война

Елчин Сангу е в творчески отпуск

Убивай българи – Калпакчиев е насреща Хелзинкският комитет помогнал за освобождаването на Полфрийман

„Труд Уикенд“ – един вестник за празниците

Бащата на Полфрийман: Надявам се да се върне колкото се може по-скоро

Каним Владимир Путин в България догодина Премиерът Бойко Борисов увери, че с Русия имаме възможно най-добрите отношения (обзор)

София ще има детска поликлиника Събират на едно място лекари от различни специалности

Комисията за регулиране на съобщенията също установи нарушения при спирането на програма „Хоризонт”

Обмислят нови акцизи за горивата

Електробуси заменят спрените преди 9 г. тролеи в Търново

Даниел Панов

Кметът на Велико Търново Даниел Панов обяви, че електробуси ще заместят спрените преди 9 г тролеи в старата столица. Градоначалникът опроверга нападки от страна на БСП.
“Всичко, което от БСП говорят за тролейбусния транспорт във Велико Търново и хвърлят в общественото пространство, е лъжа”, заяви Даниел Панов.
Той припомни, че още през 1997 година точно кметската управа, излъчена от социалистическата партия, безвъзмездно предоставя ползването и стопанисването на цялата тролейбусна инфраструктура на частната фирма собственик на тролеите. Това положение продължава до 2010 година, когато операторът се отказва от тази дейност.

„Фирмата е трябвало да поддържа токоизправителните станции /ТИС/ и всички останали съоръжения, а не само да изпълнява разписанията по линиите. Не са били инвестирани средства в ремонта на мрежата и системата. ТИС-2 /до кооперативния пазар/ и ТИС-3 /край тролейбусното депо/ не работят още от 2004 година. От апаратурите им са ползвани резервни части за единствената работещата ТИС 1. До есента на 2008 година, когато тролеите са спрени заради строителството на пътен възел „Качица”, захранването на тролейбусния транспорт е било осигурено единствено от ТИС 1, а не от три станции, както е било според проекта”, обясни Даниел Панов.

Кметът припомни, че когато през 2010 година Община Велико Търново си връща стопанисването на инфраструктурата, комисия установява и заверява с протокол, че от ТИС 2 под пазара е извършена кражба. „Тази сграда е част от общински парцел, обявен на търг с начална цена 345 300 лева – с 45 000 лева повече над данъчната оценка. Всички тези части от станцията, за които от БСП говорят, че не били включени в цената, са липсвали още към 2010 година и това е неоспорим факт”, подчерта в интервюто Даниел Панов.

Лошото състояние на амортизираната тролейбусна инфраструктура и кражбите правят възстановяването й неоправдано висок разход. Затова през 2014 година е взето решение за бракуването на мрежата. „Цената на оценителите бе 723 000 лева. Тогава пак се говореше, че проводниците стрували милиони левове. При проведени няколко търга лева със стартова цена от 723 000 лева не се явиха кандидати. С последващо решение Общинският съвет ни разреши да демонтираме мрежата. Свалените елементи от надземната инфраструктура бяха оценени приблизително на 280 000 лева. На последната сесия искахме разрешение от Общинския съвет да обявим нов търг за складираните елементи на реалната им цена. Всичко останало, което се хвърля в пространството, са лъжи. Целта е една лъжа, повторена пет пъти, да стане истина”, посочи Даниел Панов.

Кметът попита недоволните общински съветници защо мълчат, когато въпросите са били обсъждани със специалисти в комисиите. „Те използват залата на Общинския съвет, за да си правят пиар. Винаги ще оборвам всяко твърдение и манипулациите срещу действията на Общината”, категоричен е Даниел Панов.

Екологичният транспорт във Велико Търново ще бъде възстановен с проект за интегриран градски транспорт по оперативна програма „Региони в растеж” 2014 – 2020. Една от мерките е внедряването на електрически автобуси. „Тестовете показаха, че електробусите се справят добре при нашите условия. Моята визия за бъдещето са именно тези транспортни средства. Вече имаме гарантирано финансиране за проекта”, завърши Даниел Панов.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.